evi Skrevet Mai 16, 2018 Share Skrevet Mai 16, 2018 Se her ja, har skjedd litt siden sist jeg var innom! Ser bra ut, keep up the good work Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Mai 16, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 16, 2018 7 timer siden, takZa skrev: G Se her ja, har skjedd litt siden sist jeg var innom! Ser bra ut, keep up the good work Jo , noe skjer det her . Men problemet er at nå føles den ferdig og får ikke gjort stort . Men vet du hva Gabz? Det føles godt å ha det sånn egentlig . Ha en gammel Bmw som faktisk funker uten å skru og herje hele tiden . Nå er det 6 års jubileum i sommer og på de årene har det skjedd mye når jeg tilbake 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Mai 27, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2018 Tid for pleie. Idag var dagen da min egen bil skulle få litt pleie. Jeg har jo brukt absolutt all min ledige tid på bilen til min datter og denne har blitt liksom satt til side. Er jo greit nok det ,da den funker ,men vedlikhold iform av vask og innvendig rengjøring ,har ikke blitt gjort i år. Ja det er sant ,står vel her i tråden når det ble gjort i høst. Selv om ikke bil ble brukt i vinter ,så ble den brukt som verktøy oppbevaring og lignende. Så her var det bare å trå til : Brukt som strandbil igår : Og verktøyvogn til Tdsen : Så litt innvendig status. Masse smårot Gummimatter som ikke ser ut : Altså her skulle det vaskes og styres. Støvsuger og alt ble funnet frem og alt ble tatt og gud hvorcmye smuss og drit som forsvant. Deretter ble alt vasket rent med grønnsåpe og behandlet. Girkulen måtte ha service. Var litt matt og stygg: En runde med Svisswax og ble fin igjen: Tok alt av mansjetter og ratt og : Gummimatter forsvant ut og satt inn de beige i velour: Etterhvert ble jeg ferdig og bilder av rent beige interiør: Som t7dligere nevnt ,er lyst interiør mye arbeid ,men pent når det er rent . Et par til: Og bagasjerom ferdig. Nå er det atter en fryd å sette seg inn i bil ,akkurat sånn som jeg liker . En jobb som var godt å ha gjort uten tvil Nå ventes en storservice på alt av oljer ,filter ,væsker og plugger. Nå i skrivende stund er den gått 299589 km ,så da skal den få storservice. Hansien, Designer, Christer B og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Mai 27, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 27, 2018 Og litt mimring må til .. Er så rart på denne tiden av året. Tenker tilbake til året 99 da jeg og denne doningen traff hverandre for aller første gang. Jeg husker jeg ble dårlig hvor godt jeg likte den. Den hadde alt og mer til husker jeg.:) Og at jeg skulle være heldig å finne den igjen 13 år etter,er jo utrolig. Nå selv etter 6 år ,er det stadig like gøy å ha denne . Så jeg har bestemt meg for noe ,denne skal ha felgene som jeg så den med første gang. 8 og 10x17 Borbet A. Disse er tidløse og passer bilen bra,90'look. Her fra til salgs annonsen i 1999: Så finner jeg ett sett billig,restauerer jeg dem og smeller dem på . Werther, BimmerFan!, BjornarHS og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Mai 30, 2018 Share Skrevet Mai 30, 2018 10x17 Borbet A.. Jeg blir liksom ikke lei Borbet A Det er 90-talls BMW det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fxslin Skrevet Mai 30, 2018 Share Skrevet Mai 30, 2018 Borbet A er bare konge, holdt på bytte til meg sett med disse i mot BBS RS (reps) jeg hadde liggende. Men de RS'ene passet ikke bilen hans Håper du får tak i et sett snart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampera Skrevet Mai 30, 2018 Share Skrevet Mai 30, 2018 On 27.5.2018 at 16.09, sveigis skrev: Og litt mimring må til .. Er så rart på denne tiden av året. Tenker tilbake til året 99 da jeg og denne doningen traff hverandre for aller første gang. Jeg husker jeg ble dårlig hvor godt jeg likte den. Den hadde alt og mer til husker jeg.:) Og at jeg skulle være heldig å finne den igjen 13 år etter,er jo utrolig. Nå selv etter 6 år ,er det stadig like gøy å ha denne . Så jeg har bestemt meg for noe ,denne skal ha felgene som jeg så den med første gang. 8 og 10x17 Borbet A. Disse er tidløse og passer bilen bra,90'look. Her fra til salgs annonsen i 1999: Så finner jeg ett sett billig,restauerer jeg dem og smeller dem på . Er denne annonsen fra bladet, AUTOBØRSEN? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Mai 31, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 31, 2018 10 timer siden, FredrikE24 skrev: 10x17 Borbet A.. Jeg blir liksom ikke lei Borbet A Det er 90-talls BMW det Nei enig . Det er helt riktig med sånne felg på denne 8 timer siden, fxslin skrev: Borbet A er bare konge, holdt på bytte til meg sett med disse i mot BBS RS (reps) jeg hadde liggende. Men de RS'ene passet ikke bilen hans Håper du får tak i et sett snart Ja sånne skal jeg ha og er på let .:) Håper og det fxlin at jeg gjør det.:) 8 timer siden, Ampera skrev: Er denne annonsen fra bladet, AUTOBØRSEN? Det stemmer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlorris Skrevet Juni 3, 2018 Share Skrevet Juni 3, 2018 Jeg hadde også Borbet A på min første E34 😃Var riktig nok 16" Tror det var 8" foran og 9" bak med 225/50 og 245/40 bak 😃 Syntes det var kjempegromt 👍 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juni 4, 2018 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2018 Ja liker de felgene godt. Var et enormt utvalg til e34 før når detckom til felg . Du har jo Pitlane på den røde ikke sant? Det er og fine felg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juni 5, 2018 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2018 (endret) 535i møter Monza Gs/e Hadde en litt sånn kjekk kjøretøy sammenligning på lørdag. Sjefen er like gal etter Bmw og Opel som meg . Han eier en 2016 540d og Monza Gse . Begge bilene er ikke hverdagskost på veiene og han bruker de lite pga jobb og div. Monzaen tror jeg at jeg har kjørt mer med enn han. Så tenkte jeg ,hvorfor ikke ta en test av de her bilene mot hverandre. Dette var upperclass fra Opel i 1985 og det var bla denne som kunne måle seg mot feks Bmw e24 /e28 med litt større seksere . Denne er som min modifisert med senk ,korte dempere og andre felg. Begge bilene ellers er urørte. Monza har flott sort Recaro interiør og de hypermoderne LCD instrumentene som vsr da. Understellsmessig rimelog likt med snekke ,delt bakstilling . Det jeg merker fort ,er at Bmw har jobbet mye mer på ting som har med plassering av ting som reler,sikringer .Alt er liksom så ryddig og fint plassert. På Monza er mer kastet på plass ,men lett å finne. Uansett på noen veier her som jeg bor ,ville jeg teste de mot hverandre og se hvordan den ene var bedre enn den andre. Testet på svingete veier og hastighet ut fra sving og fart ut fra sving på ei lang slette. Og forskjeller var der på godt og vondt. Altså glem ikke at dette er gammelt drit kontra nytt :). Det jeg merket fort ,var at Monzaen virket mer umderstyrt kontra E34en i svinger med god fart ,men var meget snorrett å kjøre i mer høy fart. Så hadde jeg en test der jeg kjørte i 70 km utav sving i 4rde og trykket pedalen i bunn til midt på sletten. DER ble jeg overrasket gitt! Selv med mine 211 hk mot Monzaen sine 180 hk ,hadde jeg problemer med å forsvare farten jeg fikk med Monzaen. Opel har alltid vært kjent med å lage sterke motorer med godt bummdrag ,spesielt gamle 6ere. Men summen av alt ,er at Bmw ligger ett lysår foran på det meste. Støy,komfort ,ja alt er jo topp på 535en og ikke minst farten osv :). Altså gøy å sammenlikne to klassikere som sikkert garantert hadde kriget med hverandre og vet dere noe ? Jeg er så heldig å like begge to. Tok noen bilder av 80/ 90 talls rivalene: Er noe eget med gamle biler synes jeg. Slenger med noen til: Klassiske rumper : Og disse: Så dette var en gøy lørdag men allikevel faller det tilbake,hadde jeg hatt 100000 ekstra på bil ,hadde nok Sveigis heller kjøpt et rustvrak av Bmw enn treffklar dyr Opel med mindre det er Manta Gsi da ♥ Angående treff,så skal jeg fra torsdag til søndag opp på Ford møter Opel på Gol. Det blir gøy. 4 dager med bil og hotell blir nydelig .:) Endret Juni 5, 2018 av sveigis N.E.W., Amarios, Weltzin og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjornarHS Skrevet Juni 6, 2018 Share Skrevet Juni 6, 2018 Begynte nesten å lure der når jeg så overskriften på tråden her, tenkte automatisk på at du skulle ha GS Monza, som i felgpakken på 535i'en (noe jeg ikke tror hadde passet denne så godt 😅) stoltbmwelsker og RF91 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juni 7, 2018 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2018 Erru gææern :):) BjornarHS reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Juni 7, 2018 Share Skrevet Juni 7, 2018 22 timer siden, BjornarHS skrev: Begynte nesten å lure der når jeg så overskriften på tråden her, tenkte automatisk på at du skulle ha GS Monza, som i felgpakken på 535i'en (noe jeg ikke tror hadde passet denne så godt 😅) Tenkte da samme sjøl. Blei nesten litt nervøs 🤣 BjornarHS reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet Juni 10, 2018 Share Skrevet Juni 10, 2018 og det første jeg ser er GS felgene når jeg kommer inn! hjerte mitt stoppa noen sekunder der! 😓 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå