Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Ny uke og nye muligheter 😊

Avsluttet lørdagen med en litt sånn halveis miserabel oppdatering .

Igår ble søndagen brukt på å lese seg opp på dette varmeopplegget som er på min e34 .

Mange timer ble brukt på nett og tror jeg nå har fått litt mer forståelse på dette her .

Jeg har altså da en sånn type to sonet klimaanlegg på min .

Dette var visst voldsomt avanserte greier i sin tid og allerede når disse bilene var av nyere dato ,begynte problemene å melde seg på denne typen anlegg .

Her var det alt fra varme som justerte seg opp og ned av seg selv ,til null varme eller full varme.😊

Og en stadig gjenganger som gikk i stykker var selve reguleringen som her :

08C39BCE-50A5-4998-8665-501B58975ECA.jpeg.3c30d1901841d4e7babd15562374e48f.jpeg

Eller denne modulen :

052FECE0-8523-4FB3-BA60-F7CDF5AC889C.jpeg.242121266baa5eb333b9652254a341f5.jpeg

Hvis vi tar det øverste bildet først ,så ligger der noen loddepunkter som sprekker og kan gi feil som de jeg nevnte ,samt at sirkpumpe ikke Kicker inn .

Selve modulen som jeg og la ut bilde av ,har samme symptomer .

Og begynte etterhvert å skjønne mer og mer av tingene her .

Så etter noen tips fra nettet ,så skal jeg demontere noe av konsoll for å sjekke alle brytere som regulerer varme til spjell (de er det mange av ).

Hvis de virker så hooker jeg av de.

Så demontere bryterpanel ,splitte de og se etter dårlige loddinger ,det samme på modul .

Finner jeg åpenbare feil der ,er det og årsaken til at ikke pumpe vil virke visstnok .

Men aller først så skal bil kjøres varm og stoppes .

Når bil da er varm ,så skal pumpe starte visstnok ,men her er jeg i tvil ..🥵

Noen sier den skal gå uansett andre ikke .

Somsagt så ble det brukt timer igår og jeg gir meg jo Somsagt ikke før løsningen ligger foran meg 😊

Uansett ingen krise og det haster ikke sånnsett.

Men over til dagens gullfunn .

Fikk en tlf forrige uke fra en god venn av meg som skal tømme lageret sitt for deler og han har mye .

Han lurte derfor på om jeg kunne ta bilen min opp sånn at han kunne sjekke ting som han skulle selge var iorden ,noe som selvsagt var greit .

Å finne en e28 idag er jo ikke lett å teste ting på .

Så vi satte igang tidlig idag og testet alt fra brytere til obcer ,sensorer og masse annet .Alt virket så han kunne selge det med god samvittighet .

Vel vi gikk der og han spurte hva jeg trengte til bil .

Njjjaaa sa jeg ny bakre fanger ,skvettlapper foran  ,lyd isolasjon til panser ,men helst fra 524 td 

En bakfanger lar seg skaffe ,men resten er umulig med mindre du er på eBay og har feeeeet lommebok .😊

Og vet dere noe ?

Her var det komplett skvettlapp sett foran og bak ubrukt til e28 med branketter :

Illustransjonsbilde:

73249F48-4A4E-44F9-8896-85FDC3002A45.jpeg.102872b1c1cafa6f5fc837c17c906be2.jpeg

Selve rosinen i pølsen er en kjempefin bakfanger som er 99% i krom 😊

Og originalt på de fleste e28 så ser isolasjon under panser sånn ut :

6B7CA218-0C9F-43BA-A68F-1CC601818AA9.thumb.jpeg.5259533b15ba19700d43af1d1cf103e2.jpeg

Nå har jeg altså fått fatt på en Rolls royse utgave av disse som kun ble brukt på 524 td og M5 💕

Den er heldekkende og ser ut som de som er på e34 .

Og det beste er at den går ikke i oppløsning som det skumdritet gjør .

Disse tre delene trodde jeg var uoppnåelig å finne egentlig ,men nå har jeg det .

Da blir bil komplett og blir akkurat som jeg vil ha den 😊😊

Uansett dette er deler jeg ikke skal montere på før den kommer ut fra lagring ,men det gledes det til å få på dette .

Dette er vel en av de siste turene fra i år som jeg tok idag :

245A1D08-0E76-456C-BBBA-ECB1156A37C0.thumb.jpeg.1081128dcf64d8e9b4e820961bb8c199.jpeg

Med ny fanger bak ,nye kromlister rundt vindu så vil bil bli komplett hel ved dvs små detaljer som gjør ting pent .

Skulle ønske det var april nå 😅😅

I mellomtiden får man fokusere på litt hus og hjem.

Nei dette var en bra formiddag må jeg si .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i .Skattejakt med suksess en mandags morgen .

2 sonet automatisk klima på E34 ja, det har gitt folk mye problemer i over 30 år. Har det samme i min, og selvsagt er det noe kødd der også. Men det blåser i det minste varmt og kaldt..

Det er nok ikke til noen trøst for verken deg eller meg, men man kan lese av Auto Motor und Sport (Nr 8 1991) sin "100 000 km Dauertest" (Langtest) av en 1989 E34 525i at det automatiske to sonede klima-anlegget var en av ellers svært få gjenganger feil på testbilen. 150 stk lesere av magasinet og eiere av E34 mellom modellår 1988 og 1991 ble bedt om å komme med sine erfaringer med sine biler...and guess what...de som hadde auto klima hadde trøbbel. Så dette har vært ett problem med disse bilene siden første stund ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Ny uke og nye muligheter 😊

Avsluttet lørdagen med en litt sånn halveis miserabel oppdatering .

Igår ble søndagen brukt på å lese seg opp på dette varmeopplegget som er på min e34 .

Mange timer ble brukt på nett og tror jeg nå har fått litt mer forståelse på dette her .

Jeg har altså da en sånn type to sonet klimaanlegg på min .

Dette var visst voldsomt avanserte greier i sin tid og allerede når disse bilene var av nyere dato ,begynte problemene å melde seg på denne typen anlegg .

Her var det alt fra varme som justerte seg opp og ned av seg selv ,til null varme eller full varme.😊

Og en stadig gjenganger som gikk i stykker var selve reguleringen som her :

08C39BCE-50A5-4998-8665-501B58975ECA.jpeg.3c30d1901841d4e7babd15562374e48f.jpeg

Eller denne modulen :

052FECE0-8523-4FB3-BA60-F7CDF5AC889C.jpeg.242121266baa5eb333b9652254a341f5.jpeg

Hvis vi tar det øverste bildet først ,så ligger der noen loddepunkter som sprekker og kan gi feil som de jeg nevnte ,samt at sirkpumpe ikke Kicker inn .

Selve modulen som jeg og la ut bilde av ,har samme symptomer .

Og begynte etterhvert å skjønne mer og mer av tingene her .

Så etter noen tips fra nettet ,så skal jeg demontere noe av konsoll for å sjekke alle brytere som regulerer varme til spjell (de er det mange av ).

Hvis de virker så hooker jeg av de.

Så demontere bryterpanel ,splitte de og se etter dårlige loddinger ,det samme på modul .

Finner jeg åpenbare feil der ,er det og årsaken til at ikke pumpe vil virke visstnok .

Men aller først så skal bil kjøres varm og stoppes .

Når bil da er varm ,så skal pumpe starte visstnok ,men her er jeg i tvil ..🥵

Noen sier den skal gå uansett andre ikke .

Somsagt så ble det brukt timer igår og jeg gir meg jo Somsagt ikke før løsningen ligger foran meg 😊

Uansett ingen krise og det haster ikke sånnsett.

Men over til dagens gullfunn .

Fikk en tlf forrige uke fra en god venn av meg som skal tømme lageret sitt for deler og han har mye .

Han lurte derfor på om jeg kunne ta bilen min opp sånn at han kunne sjekke ting som han skulle selge var iorden ,noe som selvsagt var greit .

Å finne en e28 idag er jo ikke lett å teste ting på .

Så vi satte igang tidlig idag og testet alt fra brytere til obcer ,sensorer og masse annet .Alt virket så han kunne selge det med god samvittighet .

Vel vi gikk der og han spurte hva jeg trengte til bil .

Njjjaaa sa jeg ny bakre fanger ,skvettlapper foran  ,lyd isolasjon til panser ,men helst fra 524 td 

En bakfanger lar seg skaffe ,men resten er umulig med mindre du er på eBay og har feeeeet lommebok .😊

Og vet dere noe ?

Her var det komplett skvettlapp sett foran og bak ubrukt til e28 med branketter :

Illustransjonsbilde:

73249F48-4A4E-44F9-8896-85FDC3002A45.jpeg.102872b1c1cafa6f5fc837c17c906be2.jpeg

Selve rosinen i pølsen er en kjempefin bakfanger som er 99% i krom 😊

Og originalt på de fleste e28 så ser isolasjon under panser sånn ut :

6B7CA218-0C9F-43BA-A68F-1CC601818AA9.thumb.jpeg.5259533b15ba19700d43af1d1cf103e2.jpeg

Nå har jeg altså fått fatt på en Rolls royse utgave av disse som kun ble brukt på 524 td og M5 💕

Den er heldekkende og ser ut som de som er på e34 .

Og det beste er at den går ikke i oppløsning som det skumdritet gjør .

Disse tre delene trodde jeg var uoppnåelig å finne egentlig ,men nå har jeg det .

Da blir bil komplett og blir akkurat som jeg vil ha den 😊😊

Uansett dette er deler jeg ikke skal montere på før den kommer ut fra lagring ,men det gledes det til å få på dette .

Dette er vel en av de siste turene fra i år som jeg tok idag :

245A1D08-0E76-456C-BBBA-ECB1156A37C0.thumb.jpeg.1081128dcf64d8e9b4e820961bb8c199.jpeg

Med ny fanger bak ,nye kromlister rundt vindu så vil bil bli komplett hel ved dvs små detaljer som gjør ting pent .

Skulle ønske det var april nå 😅😅

I mellomtiden får man fokusere på litt hus og hjem.

Nei dette var en bra formiddag må jeg si .

Helt supert å få tak i disse delene:) det ordner seg for skikkelige gutter.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

2 sonet automatisk klima på E34 ja, det har gitt folk mye problemer i over 30 år. Har det samme i min, og selvsagt er det noe kødd der også. Men det blåser i det minste varmt og kaldt..

Det er nok ikke til noen trøst for verken deg eller meg, men man kan lese av Auto Motor und Sport (Nr 8 1991) sin "100 000 km Dauertest" (Langtest) av en 1989 E34 525i at det automatiske to sonede klima-anlegget var en av ellers svært få gjenganger feil på testbilen. 150 stk lesere av magasinet og eiere av E34 mellom modellår 1988 og 1991 ble bedt om å komme med sine erfaringer med sine biler...and guess what...de som hadde auto klima hadde trøbbel. Så dette har vært ett problem med disse bilene siden første stund ;) 

Dette var interresant å lese Fredrik 😊

Jeg visste at der var mange som slet med dette ,men at det kommer frem i media allerede så tidlig ,var spesielt altså .

Jeg har jo det problemet at når jeg slår av varmen ,så tar det to dager før det blir kaldt i bilen 😅

Skjønner jo nå hvorfor fagfolkene på 90 tallet mente når de sa til meg :

Styr unna all e34 med IHKA varmesystem ,bare plunder .

Nå er det jo greit når man kan styre på selv ,men tipper dette var en verkebyll når bil kostet 300000 og måtte på verksted og krangle .😊

 

46 minutter siden, skoglund skrev:

Helt supert å få tak i disse delene:) det ordner seg for skikkelige gutter.:)

Ja dette var knallgøy rett og slett .😊

I skrivende stund så sitter jeg nå og noterer ned alt jeg trenger av andre ting ,så skulle han se hva han hadde .

Hehe jo takk for det 🙏😊

35 minutter siden, Olaandref skrev:

Alt du klarer å få fatt i 👌😂

Den som venter ..😅😅

Neida ,heldigvis er jeg supertålmodig hva deler angår .

Og jeg vet at alltid noen har noe skrot liggende som jeg kan bruke .

Dvs ,nå er ikke disse delene jeg nå har fått skaffet akkurat skrot ,og skal betale nok for det men verdt hver binda øre 😊

Bare det å montere tilpassede originale skvettlapper som passer perfekt ,er gøy og beskytter jo ekstremt godt langs kanaler og dørsider .

Nei så dette var morro 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og fant forresten et bilde av panserisolasjonen som nå skal i bil :

CD440390-82EF-4BEE-B96F-44F3F9E73DBB.thumb.jpeg.422b25d3f6f6a57a0b4a74bec94e6787.jpeg

Ser straks mye bedre ut med en sånn hel en .

Problemet er jo etterhvert å finne de riktige klipsene som skal holde den på plass ,men det har jeg et halvt år på å finne utav 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sveigis skrev:

Dette var interresant å lese Fredrik 😊

Jeg visste at der var mange som slet med dette ,men at det kommer frem i media allerede så tidlig ,var spesielt altså .

Jeg har jo det problemet at når jeg slår av varmen ,så tar det to dager før det blir kaldt i bilen 😅

Skjønner jo nå hvorfor fagfolkene på 90 tallet mente når de sa til meg :

Styr unna all e34 med IHKA varmesystem ,bare plunder .

Nå er det jo greit når man kan styre på selv ,men tipper dette var en verkebyll når bil kostet 300000 og måtte på verksted og krangle .😊

 

Ja dette var knallgøy rett og slett .😊

I skrivende stund så sitter jeg nå og noterer ned alt jeg trenger av andre ting ,så skulle han se hva han hadde .

Hehe jo takk for det 🙏😊

Den som venter ..😅😅

Neida ,heldigvis er jeg supertålmodig hva deler angår .

Og jeg vet at alltid noen har noe skrot liggende som jeg kan bruke .

Dvs ,nå er ikke disse delene jeg nå har fått skaffet akkurat skrot ,og skal betale nok for det men verdt hver binda øre 😊

Bare det å montere tilpassede originale skvettlapper som passer perfekt ,er gøy og beskytter jo ekstremt godt langs kanaler og dørsider .

Nei så dette var morro 

Ja, det er tross alt deler som det ikke finnes alt for mange av lenger. :)

Ikke minst er det med og hever verdien på bilen litt, at det er brukt originale deler.

Tålmodighet betaler seg ofte. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Olaandref skrev:

Ja, det er tross alt deler som det ikke finnes alt for mange av lenger. :)

Ikke minst er det med og hever verdien på bilen litt, at det er brukt originale deler.

Tålmodighet betaler seg ofte. :) 

Ja enkelte ting er bare umulig å få fatt på .

Det som var vanlig for 10 / 15 årsiden er borte og finner man noe ,da blir det ofte syke priser .😩

Helt enig og jeg er veldig på det med at denne kun skal ha gode / originale deler nettopp pga verdi osv .

somregel så gjør det oftest det .😊

Tok meg fire år og finne rette m5 stolene med lik farge til den grønne .

Plutselig dukket de opp helt ut av det blå .

Takk og lov for han som hentet en engelsk 750 i sin tid 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Ja enkelte ting er bare umulig å få fatt på .

Det som var vanlig for 10 / 15 årsiden er borte og finner man noe ,da blir det ofte syke priser .😩

Helt enig og jeg er veldig på det med at denne kun skal ha gode / originale deler nettopp pga verdi osv .

somregel så gjør det oftest det .😊

Tok meg fire år og finne rette m5 stolene med lik farge til den grønne .

Plutselig dukket de opp helt ut av det blå .

Takk og lov for han som hentet en engelsk 750 i sin tid 🙏

Ja, det er nesten så jeg begynner å tvile på om jeg kommer til å finne en bra motor med papir på, men som du sier, med tålmodighet kan det gå. Om ikke er det mulig jeg går for en S54, litt flere tilgjengelig der.

Ja, det gjør du rett i, den bilen der begynner å bli verdt en del penger nå.

Gleder meg skikkelig til jeg får hentet E34en, bare det å få begynne å gå over den og se hvordan den er, har et lite håp om at jeg kan ha med guttungen på dette prosjektet, at vi etter hvert kan få litt kvalitetstid i garasjen sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn da var dagen her igjen desverre ,e28 skulle inn til vinterlagring .

Men før dette var det klargjøring .

Enkelt fortalt vask og utlufting :

E2A0EFD5-91EB-44FD-B126-217B337F0737.thumb.jpeg.c7ffa6e42bcbee267acb693aa067bd09.jpeg

Ren og klar for dvale :

F53595F1-032D-4CAD-8A17-196D74BA8B21.thumb.jpeg.97f56ce19fb0689bb2d3e51c49c7abe5.jpeg

Jeg gjentar meg selv her og er så glad jeg har denne bilen til odel og eie .

Å vite at denne fronten her :

F53595F1-032D-4CAD-8A17-196D74BA8B21.thumb.jpeg.97f56ce19fb0689bb2d3e51c49c7abe5.jpeg

er min og min datters og ingen andres 😊


Vel etterhvert avgårde for å få fylt opp litt 98 og etterhvert var den på plass der den skal bo :

5BAB4609-275C-4805-AF96-787369EDBC06.thumb.jpeg.4efc2844c14637b848f6f17f686ab621.jpeg

Her skal den stå frem  til våren 😊

Men samtidig som det er tungt og trist ,så er det samtidig deilig å vite at den står inne tørt og godt .

Enda bedre å vite at den er konservert helt til fingerspissene mtp rustbeskyttelse og ferdig polert .😊

Og får å komme hjem igjen måtte jeg ha med en hjelper og idag ble jeg fraktet standsmessig 😎.

@Fredrik 90 kjørte meg hjem i sin Alpina :

ECABD71E-DDA4-4A33-97C8-F443853DF400.thumb.jpeg.222a6e867a3d5ce424005c9c0d45e692.jpeg

Dæven døtte for en bil og får et nydelig drag .

Skjønner du er fornøyd med denne for makan til bil ,skal man lete lenge etter .😊

Så ja dere nå er det tomt her folkens :

25C7CBAA-BC31-41A1-A9B7-37F9CADD62AC.thumb.jpeg.3cb804dfb01c665b6fde1c97218a0f5d.jpeg

E53 expressen er jo som vanlig avgårde og sanker inn mil til sine snart 330000 km .

Det liker jeg 😊😊.

Samtidig må jeg få takke @Bimmerlorris , @Fredrik 90 og @liffi for bilder og evnt videoer av sikringsbokser og pumper iht til den andre bilen .

Og har nok funnet feil nå .

Hadde en lang prat med en trønder som er sånn type geek i problemer som jeg har .

Og da var det som jeg nevnte angående modul og panel .

Dette må jeg plukke ut og se på og få fikset eller loddet om dere vil 😊

Nå skal sant sies at etter jeg fikk på ny viskose av god kvalitet ,så har den ikke tullet på temp ,likevel så skal jeg ha ting iorden på e34en .

Nå har jeg en gyllen sjans til å fikle med dette nå som bil er hjemme og ikke blir brukt til vinteren .

Fint kosearbeid dette å stå ute i snø og kulde 😅.

2022 sesongen har vært bra med disse bilene i år totalt sett .

Forresten før avreise idag kjente jeg bensinlukt ved oppstart og sjekket i motorrom .

Der var vått ved blokken :

FE69BB03-CED0-4A01-88E8-F0078E64A185.thumb.jpeg.5624f5811cdbdb67518fb0ee60e8dc63.jpeg

Dere ser den våte flekken ved brankett .

Årsaken var rett og slett en slangeklemme som måtte strammes ved kaldstartventilen :

C3DFE76E-6B03-441C-AC78-53F2F0203215.thumb.jpeg.9c6076497e4f85a4cdc5b8ceee86e6e4.jpeg

Etter det ,knusk tørr .

Kanskje den måtte frekke seg litt før lagring ?😊

FD6E13D4-38DD-4FB9-936A-F025CC79C846.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i .E28 vinterlagret .Upd

Her har det skjedd spennede ting igjen. Fantastisk med delesanking til E28, og komme over slike skatter. Flott at du er kravstor til hva du setter på denne, og tar tiden til hjelp for åfå tak i riktige deler. Flott å se til E28. Er nok litt blanede følelser å sende den på lagring, men godt den slipper å stå ute i vinter :)

 

Håper du får løst problemet med klimapanelet på E34. Har jo tenkt at det er kjipt min ikke har slikt, men når jeg ser at dette har vært et problem siden disse var nye, så skal jeg nok være glad for mitt manuelle. Er nok ikke usansynlig at det er loddepunkter som ryker i disse, mye elektronikk bak her for at det skal virke. Blir ikke overasket om du fikser dette også :) Jan. Kjipt å ta ut en fungerende vannventil, men en starter jo gjerne med det enkleste og mest sannsynlige.

Hvordan blir det med lagring av E34, funnet noen løsning der, eller blir den hjemme i vinter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mortenej skrev:

Hvordan blir det med lagring av E34, funnet noen løsning der, eller blir den hjemme i vinter?

Jeg svarer først på det siste og pr dd så kan det se ut som at den blir stående hjemme og ute men,der er håp i hengende snøre her 😊😊

Lagt ut lunter rundt forbi og vet de jeg har snakket med ,er seriøse så det går fint .

Hvis ikke så blir den stående på grusen hjemme og må bare leve med det .

Bil har jo ikke blitt brukt siden 2018 på vinteren og vil aldri mer bli brukt .

At den står her skal jeg leve med og ruster ikke noe mer ,men ville hatt den inn helst .

Samtidig ,så kan jeg og få gjort litt når den står her .

Har jo en storjobb som har tatt meg ti år og begynne på ,nemlig ned med tank og fikse rørene så kanskje det burde sees på ?😊

Delemessig så er jeg så glad for det som dukket opp og skal på denne blå etterhvert .

Og på denne bilen her så kan jeg ikke montere på hva som helst .

Den bør ha de beste delene og helst så mye originalt som mulig .

Mye pga verdien ,ikke minst at den fortjener det .😊

Jeg slenger aldri dritt om folk som kjøper alternative deler til biler ,men enkelte som feks denne her skal få OEM så langt det lar seg gjøre .

Det eneste som aldri kommer til å komme på denne bilen er 14 toms dekk og felg ,denne vil ha disse jeg har eller BBS .(Drømmen er 16 toms eller rc090)❤️
 

Joda skal nok komme i bukt med IHKA systemet nå etterhvert og siden igår har det skjedd endel.

Har en nå med på laget som sjekker ut litt for meg og siden igår ,er jeg i dialog med ei dame som har en e34 med alt det jeg trenger .

Så Somsagt skal jeg til bunns i dette og etterhvert .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar man litt om hva som skjedde igår .

Først måtte jeg ta en skrujobb for sønn til en kamerat .

Han hadde kjøpt seg 2 generasjon Audi TT som bremsene hadde låst seg på ,dvs callipere bak hang seg på .

Disse var ferdige og med nye ,ble alt så meget bedre 😊

Fornøyd sønn og fornøyd kamerat .🙏

Er jo det som er så gøy å skru på litt andre ting enn Bmw ,da får man jo og testet litt .

Pokkeren ta dette var jo en artig bil å kjøre .

Med grov eksos ,senk ,chip og div andre moddinger så fløy denne bilen lavt 😊

Men stopper ikke her så over til det tråden handler om .

Hadde litt ledig tid igår og fikk tatt den grønne på en lengre tur for diverse sjekk angående temp og egentlig ikke så mye å melde annet enn at den nå holder seg stabilt virker det som .

Ikke noe nervøs på måleren ,noe jeg liker .

Likevel så er jeg i full gang med å lese meg opp på IHKA systemet på denne bilen ,og bruker vel igrunn altfor mye tid på det .

Men liker nå å finne utav ting .

Så nå har jeg lastet ned en pdf fil som omhandler dette og bruker all ledig tid på tingene ,selv om det er jævla vanskelig å skjønne alt .

Dette er pensumet :

E7A662D3-3E22-4F74-A098-9FC492A285B8.thumb.png.5f1cf58e5e8299455492732e130a192f.png

37 sider og her er vi nede på e30 nivå for dere som husker det ,bare på e34 er en mil ekstra med ledninger og det tre dobbelte å følge ledninger på .

Men om jeg så skal ut med dashbord og alt som finnes ,så SKAL jeg til bunns hvorfor ikke der er strøm til sirk pumpe .

Heldigvis så slipper jeg nok det ,da jeg er på vei til å finne ut hvor div pin går osv til enkelte ting :

502DFDB4-905A-49F2-930C-C98F1F69A0EC.thumb.png.136d8ad567cb38246e50bc22066f86ed.png

Så første pri er nå og se om der er strøm inn til modul og om der er det ,så skal modulen sprettes og serves om det går .

Igjen dette blir mer sånn et prosjekt som jeg begynner på når jeg får lest meg opp mer ,sånn at jeg er sikkert på tingene .

Og til å være 30 år så er det avansert :

523ADAA5-D41D-4147-A5BF-F0617EFA782E.jpeg.9acecc969e0e5f14287174d8862551d2.jpeg

Igjen gir meg ikke på dette .

Mine tanker går da til de som har e32 750 i L Highline ,der er det dobbelt opp av dette da alt kan styres i baksetet :

A1738D10-09CF-440A-9023-F11B45EB0C95.jpeg.9a43c5aa2feb3650294073c2d701c785.jpeg

En grunn til at jeg aldri skal kjøpe IL og luksus utgave som er gammel .😊😊

Igjen dette er ting som jeg skal ta på sikt og aller helst så skulle jeg funnet en delebil som jeg kunne plukket ut absolutt alt på ,sånn at jeg kunne testet og overhalt tingene .

Somsagt gårsdagen ble det kjøring og etter turen var der mye småting jeg ville få bort .

Så det serveres ferdigbilder :

512AA5FE-7626-42E8-946B-6DB9CC8ABEA3.thumb.jpeg.5deaf9e04c0cd06977210532b2303916.jpeg

Kjapp tørk inni:

79ECC623-82FE-4D56-A2B9-230A049FFB86.thumb.jpeg.c04f71e1b448868b3435c0dcec3619df.jpeg

Dette:

BB611EE2-D7A5-4237-9E7F-084190C72D24.thumb.jpeg.dedc9de3f56951a0e7e9ea9bd9a1e566.jpeg

Og kun støvtørk i motorrom :

7A8B72FA-4665-46AC-BBED-4A372F1B272C.thumb.jpeg.2754d3253f8fa45f17cbf3b02fbba076.jpeg

Nå blir bil kun brukt når det er tørt på veien så langt det lar seg gjøre .

Ingen vinterkjøring eller salt på denne nå i all fremtid .

Somsagt må jeg ha den ute hjemme så må jeg det ,fordelen er jo at jeg kan få gjort endel på den så man må se muligheter isteden for å se bakdeler 😊😊

Tilslutt et bilde fra morgenkvisten :

40197CAF-42AE-4CCC-9BA5-60DCB3FC989C.thumb.jpeg.def3680fa4699cf5dafff0053938be12.jpeg

Nå får jeg ut og finne frem jekk og se hvor mye arbeid det er å ta ned tank 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i .Upd

Nå begynner du å nerde langt inn i materien, det liker jeg. Kos deg meg sengelektyre.

At det har blitt noen dårlige printbaner etter 30 år virker ikke usannsynlig så en runde med loddebolt er sikkert ikke dumt. Hvis sirkulasjonspumpen begynner og gå tregt så trekker den mer strøm og gamle loddepunkter liker ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Rune-K skrev:

Nå begynner du å nerde langt inn i materien, det liker jeg. Kos deg meg sengelektyre.

At det har blitt noen dårlige printbaner etter 30 år virker ikke usannsynlig så en runde med loddebolt er sikkert ikke dumt. Hvis sirkulasjonspumpen begynner og gå tregt så trekker den mer strøm og gamle loddepunkter liker ikke det.

Hehe ja nå går jeg langt utenfor komfortsonen min 😅

Men som jeg sa tidligere til deg ,så er det igrunn forbannet gøy å lese litt å skjønne noe av dette .(Hvertfall 10 %)

Du skriver det jeg akkurat leste nå angående loddepunkter .

Leste nå om en i Amerika som hadde samme tullet som jeg og med nye loddepunkter ,så virket alt av pumper osv som det skulle .

Heldigvis så går pumpen lett.

Leste og noen som hadde koplet opp pumpe mot tenning ,men sånn vil ikke jeg ha det !

Skal være skikkelig .

Og er allerede igang med tingene nå .

Er i dialog med en kamerat som er flink på ting som dette ,så ila 14 dager så skal ting bak dash ned og sendes for lodding og service .

Tok forresten for ordens skyld og sjekket alle funksjoner på trykkknappene istad ,og ting stiller seg som det skal .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...