Gå til innhold

Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen


 Share

Anbefalte innlegg

Et bilde fra søndag som også ligger på snapshot-tråden, nyavspylt bil. Hadde forresten glemt hvor bra komfortable de dekka er selv i 19" og 30 og 35 profil. Fylte opp til 3 og 3,2 barg slik jeg landa på i fjor etter litt prøving og feiling så ble det veldig bra.

 

IMG_0971.JPG

IMG_0971 (Redigert)(2).JPG

IMG_0971 (Redigert).JPG

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ahj skrev:

De felgene er så pene! :) 

 

5 timer siden, Walkabout skrev:

Kler bilen godt de felgene der!

 

Takk :) syns det myke og runde designet på eikene passer veldig bra med linjene på E90/91 non-M sport. I tillegg er bakfelgene godt konkave, noe som aldri er feil på en BMW. Men hadde ikke sett noe bra ut uten senk, det hadde blitt på stylter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
16 minutter siden, 330_Simonsen skrev:

Flott E91 :)

 

Liker fargen!!

 

Gikk der an å få orginal montert DAB+?

Takk :) ja det går, men koster ulidelig mye. Så endte opp med en tune2air WMA3000B løsning som muliggjør bluetooth streaming (dersom du har 6FL i utstyrslista). Fungerer som en Y-kabel, bare med bluetoothtilkobling i stedet for kabel. Streamer både lokal musikk på telefon, spotify og nettradio over denne uten problem (NRK app f.eks.), samt at du kan skifte låt med knappene på rattet, og browse lokal musikk på telefon i iDrive. Kom fra en F20 116i som hadde bluetooth streaming, så savnet det veldig mye. Tune2air er vel verdt pengene! :) 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått pris på DAB+? Vil ikke ha antenne i vinduet, og vet at ved ny bakrute så er antenna til DAB+ integrert i den. Må gå an å trekke antennekabel bak dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Gorg skrev:

Har du fått pris på DAB+? Vil ikke ha antenne i vinduet, og vet at ved ny bakrute så er antenna til DAB+ integrert i den. Må gå an å trekke antennekabel bak dit.

Nei, men etter å ha undersøkt litt, samt lest awt sine innholdsrike tråder så fant jeg ut at det blir for mye kostnader involvert. Dvs. alt er relativt, men for oss funker tune2air mer enn godt nok. Og enig i det, har heller ikke lyst på noen ettermarkedsantenne klistret opp i vinduet. Men så må vel headuniten din ha de rette opsjonene også for å kunne ta dette. Arrester meg om jeg tar feil her. 

8 timer siden, awt skrev:

Det finnes jo egen ettermontering fra DAB til DAB+ hos BMW, så det er ikke styr, bare "litt" dyrt. :)

"litt" dyrt ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo bytte hele CIC for å få muligheten, men da blir jo alt orginalt.

Hadde vært fornøyd med Dension så lenge alt er skjult og antenna ligger eks i bakruta. 

Tune2Air funker også fjell for meg :-) Ikke noe grunn til å bruke masse penger på å få det litt bedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man har CIC og ikke ønsker å legge pengene i en original CIC med DAB+ (som er veldig forståelig) velger man mObridge. Den billigste jeg har funnet er denne (legg inn rabattkoden bimmers15, som gir 10% og gratis frakt).

Dension sin DAB-løsning er ikke så veldig imponerende.

Ang. antennen kan det jo være verdt å nevne at f.eks. e93 har denne inni bakfangeren. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett på den mObridgenselv, men er jo bare relativt billig den også.. :)   bjorneoen her inne skiftet vel venstre (eller høyre?) sidevindu bak til et nytt, da var det integrert DAB+ antenne innebygd i ruta. Så da burde det vel være mulig som Gorg sier å trekke DAB-antennekabel fra headunit og bak. Men det blir veldig mye styr når en kan få nettradiostreaming via en tune2air for en langt lavere pris, og rett og slett plug-and-play - og når den i tillegg er så bra integrert med iDrive som den er, klarer jeg ikke forsvare å bruke så mye ekstra penger :)

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, så lenge man har noe man er fornøyd med er jo saken grei. Man må jo ikke ha DAB (som jeg i utgangspunktet er motstander av), men om man først skal ha DAB mener jeg at Dension ikke er et godt alternativ. :)

Om man har combox (som alltid anbefales) og BMW Apps har man jo innebygget web-radio der også, og den fungerer utmerket. Du så vel den i 1-serien min mener jeg på? :)

For min del har jeg ikke så mye datatrafikk i abbonementet mitt at jeg har brukt det noe særlig, men det er et veldig godt alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...