Gå til innhold

Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen


 Share

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, awt skrev:

Super oppdatering. :D Virker som om dere har hatt noen innholdsrike uker. :)

Og gratulerer som gift!

Tusen takk! Ja har vært nok å henge fingrene i :) 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Gabz takk! Ja var en veldig bra og etterlengtet ferie med mange opplevelser. Er mye lettere og ikke minst kjekkere å ha mc som kosesykkel og søndagssykkel enn som a-b hver dag, så kjør på! Du kommer til å få mye glede av en tohjuling, kommer nok til å savne min når våren kommer.

@Gorg takk :) ja, anbefales! Det er et godt tegn. Slike ting er vel noe av grunnen til at vi enda opp ilag :D 

@Marius2002 takk! Ja det var det absolutt.  Som sagt, anbefales :) 

@BimmerFan! tusen takk for det. Prøver å holde den så bra og clean som mulig, med minst mulig krimskrams. Ang. Felgene falt jeg selv for de når jeg så et bilde av de på en LCI E90 fra Strandveien auto i kombinasjon med det samme Hartge senkesettet som står på vår bil. At det er originale felger produsert av BBS gjør seg også, kvitta meg med GS-felgene som stod på når vi kjøpte den i fjor, så nå har jeg kun originale felger :)

@StigJ takk! Haha 😂 Jo faktisk men de deler ikke bilinteressen for å si det sånn. Mest gira på Porsche, men en annen morsom bil med litt futt i til en OK penge er ikke uaktuelt, så derfor kom Cooper S inn.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag forrige uke var bilen på service hos Moe Auto igjen.

Bilen har nå gått 159000km, og er like fin fortsatt :) Det var 18000km siden sist oljeskift så greit å få skiftet, og iDrive sa at bremseklosser bak skulle byttes om 5000km. Bremser bak (skiver + klosser) ble ifølge serviceheftet sist byttet for 80000km siden, så greit fornøyd med det. 

Det ble byttet olje + filter, pollenfilter, bremseklosser- og skiver bak samt slitasjevarsler. Det ble også byttet en sensor på veivhusventilasjonen (?) som svettet litt olje. Visstnok helt normalt på disse bilene ifølge Øyvind. 

Det er denne delen - noen som vet hva den gjør?:IMG_2582.JPG

Bilen kviner litt nå av og til ved sakte kjøring, men regner med det bare er bremseklossene som må gå seg litt til. 

Trodde faktisk at motoren hadde begynt å storforbruke olje her for et par uker siden også. Plutselig fikk jeg varsel på lavt oljenivå, og måtte etterfylle 1 liter :o I tillegg la jeg merke til den sensoren som var litt fuktig, men fant ellers ingen olje noen steder rundt motoren. Begynte å tenke på turbohavari, men bilen fungerte fint, ingen ulyder eller farget eksos. 

Men dette forbruket var helt normalt ifølge Moe, og faktisk ganske lite på 18000km. Så da slo jeg meg til ro med det :) 

I helga har bilen vært på helgetur innover vestlandske veier i fjordene innover fra Stavanger - der den liker seg aller best og kommer til sin rett. :D 

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv byttet den på lik bil som din. Der var den så sliten at den gikk i deler i det jeg tok den av. Og det er ingen sensor, men et varmeelement. :)

Har hørt om det samme oljeforbruket, bare bytte olje litt oftere så blir ikke det noe problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 26.10.2016 at 8.22, ahj skrev:

Har selv byttet den på lik bil som din. Der var den så sliten at den gikk i deler i det jeg tok den av. Og det er ingen sensor, men et varmeelement. :)

Har hørt om det samme oljeforbruket, bare bytte olje litt oftere så blir ikke det noe problem :)

Takk for oppklaringen :) Kan jeg spørre hva det varmeelementet gjør? Ja blir nok byttet på 15k neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, papertiger skrev:

Takk for oppklaringen :) Kan jeg spørre hva det varmeelementet gjør? Ja blir nok byttet på 15k neste gang.

Så vidt jeg vet er det til oppvarming av veivhusventilasjonen. ånder olje opp gjennomrøret der. Bare biler med kaldklimapakke som har den med varmeelement. :) 

Det er det beste. Jeg bytter alltid mellom 10-15k på min, det har jeg gjort siden den var ny :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, ahj skrev:

Så vidt jeg vet er det til oppvarming av veivhusventilasjonen. ånder olje opp gjennomrøret der. Bare biler med kaldklimapakke som har den med varmeelement. :) 

Det er det beste. Jeg bytter alltid mellom 10-15k på min, det har jeg gjort siden den var ny :) 

OK - kjekt å vite :)

Vi kjører en del i løpet av året, ligger vel på ca 25k km pr. år. Noe langkjøring/landeveiskjøring inn til foreldre og svigerforeldre som bor noen timer unna som bidrar en del til det, i tillegg til det faktum at den ene bilen vi har får all kjøringen. Blir nok noe mindre når vi skaffer oss en bil nr. 2.

I går la jeg på et lag Autobahn på vinterfelgene. Drittvær ute og fort mørkt, så da ble det bruk av improvisert nedfellbart bord i den lille 2-kvadrats "snekkerboden" jeg har på terrassen for å kunne stå tørt. :D bordet ble laget ifm. bryllupet, for å kunne ha øl og vin på på grillfesten dagen før dagen. Tenkte jeg skulle rive det ned, men kom aldri så langt. Var glad for det i går, fint å kunne jobbe i ståhøyde utendørs. I mangel av innlagt strøm der ble det midlertidig lys med LED-lyskaster :D funket veldig bra!

IMG_2658.JPG

IMG_2660.JPG

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk lagt om til piggdekk igår, da værmeldingen sier kaldere framover i området, og jeg skal på jobbreise i noen uker om drøye to uker, så greit å ha det gjort. 

Siste bilder med sommerhjul: 

Gikk fra dette...:

IMG_2702.JPGIMG_2703.JPG

...til dette:

IMG_2719.JPG

PS: Har ikke bytta garasje selv om det kanskje ser slik ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • papertiger changed the title to Papertigers carport | F36 420xd GC og F11 530xd LCI | Halvårsoppdatering av bloggen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...