Gå til innhold

96' BMW Hellrot Coupe Individual (Solgt)


BjornarHS
 Share

Anbefalte innlegg

19 timer siden, danskiii skrev:

Så sinnsykt kult med gamle bilen! :D

 

18 timer siden, papertiger skrev:

Herlige prosjekter du bedriver. Og den E36’en din er jo katalogbil! For et eksemplar 👌🏻

 

13 timer siden, Gabz skrev:

Nydelig den Forden :) Lekkert arbeid!

Takker! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Mortenej skrev:

Lekker Ford'n.

Gøy å se at noen jobber på disse også, absolutt alt handler ikke om BMW :) Helt OK å poste litt om dette også.

Artig å holde på med litt andre prosjekt, nå som en har hatt e36en i snart 9 år. 

Noe som merkes godt med disse usa-bilene er deleprisene og tilgjengelighet. Til tross dette er en bil som nærmer seg 100år, er det stor deletilgang på de, til hyggelige priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Ikke mye som skjer her, da bilen nærmest står stille og blir lite brukt.

Etter å ha avdekket 2 små hull i kanalen (bak skjørt), samt noe rundt dreneringshullet på den delen som er bak forre innerskjerm, kjenner jeg at gnisten stort sett er borte. 

Er nå litt på tanken om å selge bilen, til tross jeg nå har hatt den i over 9 år. Kjenner at jeg ikke har tiltakslyst til å starte ny runde med karosseri-arbeid og det som hører med dette, og ser heller ikke for meg bilen blir brukt noe særlig mer viss en skulle ta denne jobben heller. 

Tok vertfall et oljeskift nå, ser de siste 2 årene har den kun rullet snaue 2000km, så det er ikke så mye.

Får tenke litt på hva jeg skal gjøre videre, tror bilen skal være lettsolgt, men usikker hva pris en kan få med disse manglene. Ellers er bilen toppers :)


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BjornarHS skrev:

Ikke mye som skjer her, da bilen nærmest står stille og blir lite brukt.

Etter å ha avdekket 2 små hull i kanalen (bak skjørt), samt noe rundt dreneringshullet på den delen som er bak forre innerskjerm, kjenner jeg at gnisten stort sett er borte. 

Er nå litt på tanken om å selge bilen, til tross jeg nå har hatt den i over 9 år. Kjenner at jeg ikke har tiltakslyst til å starte ny runde med karosseri-arbeid og det som hører med dette, og ser heller ikke for meg bilen blir brukt noe særlig mer viss en skulle ta denne jobben heller. 

Tok vertfall et oljeskift nå, ser de siste 2 årene har den kun rullet snaue 2000km, så det er ikke så mye.

Får tenke litt på hva jeg skal gjøre videre, tror bilen skal være lettsolgt, men usikker hva pris en kan få med disse manglene. Ellers er bilen toppers :)


 

Ja sitter og med inntrykket at denne perlen ikke blir mye brukt .

Det med rust og gamle biler ,det kommer uansett virker det som uansett søren hva man gjør og forebygger med .

Men skjønner deg godt at man mister gnist her ,men problemet er jo hvordan er det å finne en sånn bil i samme tilstand om du skulle angre ?

For en ting er sikkert at det å finne e36 i så bra stand er ikke lett 😊,så hadde jeg vært deg så ville jeg drøyd litt.

Plutselig finner du ut at dette er en grei jobb som lar seg gjøre .

Om den ikke står i veien ,så tror jeg at jeg hadde valgt veien sånn.

Uansett så er du den eneste som finner den rette veien og avgjørelser for dette 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det sånn med bil jeg også tidligere. Å hvis det ikke blir brukt så kjennes det riktig å selge noen ganger. Men så kan det også hende at du angrer hvis du selger. Ikke lett det der. Uansett så har du en veldig riktig bil som ser bra ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
På 1.6.2022 den 16.59, sveigis skrev:

Ja sitter og med inntrykket at denne perlen ikke blir mye brukt .

Det med rust og gamle biler ,det kommer uansett virker det som uansett søren hva man gjør og forebygger med .

Men skjønner deg godt at man mister gnist her ,men problemet er jo hvordan er det å finne en sånn bil i samme tilstand om du skulle angre ?

For en ting er sikkert at det å finne e36 i så bra stand er ikke lett 😊,så hadde jeg vært deg så ville jeg drøyd litt.

Plutselig finner du ut at dette er en grei jobb som lar seg gjøre .

Om den ikke står i veien ,så tror jeg at jeg hadde valgt veien sånn.

Uansett så er du den eneste som finner den rette veien og avgjørelser for dette 😊

 

På 1.6.2022 den 20.33, M-jakob skrev:

Har hatt det sånn med bil jeg også tidligere. Å hvis det ikke blir brukt så kjennes det riktig å selge noen ganger. Men så kan det også hende at du angrer hvis du selger. Ikke lett det der. Uansett så har du en veldig riktig bil som ser bra ut. 

 

På 2.6.2022 den 6.40, NeonMuffler skrev:

Dette er en tråd som har gått meg litt forbi, men begynte å lese gjennom den nå:) veldig bra jobba, og morsomt å se utvikla du har hatt gjennom den👍

Takker for fine tilbakemeldinger her :)

Etter mye grubling og fintenking endte det i salg. Fikk kontakt med en bekjendt av meg som hadde sett innlegget her på bimmers, og endte opp med å komme å se på bilen.

Bilen ble solgt for en fair pris som vi begge kunne leve med. For min del var det kjekt å selge til noen som kjenner bilen, og har interesse av å holde den i stand videre.

Etter 9 år med eierskap og mange timer arbeid kjennes der rart å ha solgt den, men også greit igrunnen :)

Her står bilen rett før ny eier hentet den: IMG_20220610_170238.thumb.jpg.7b06341020dbb1b11efb22a0d6583328.jpgIMG_20220610_164620.thumb.jpg.19601d2a638a49314ea52f0de07d5cae.jpgIMG_20220610_164624.thumb.jpg.19156e309089aafb39c9291d2e147c34.jpg

Det blir dermed lite oppdateringer her fremover, men kansje jeg kommer med en oppdatering når jeg har funnet meg noe nytt å invistere i. Ser derimot kansje for meg neste bil ikke blir bmw, men heller å prøve noe litt nytt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lars89 skrev:

Gratulerer/kondolerer med salg. 

Hvilket merke ser du for deg å bytte til? Ser endel bmw-folk går over til Porsche. Vurderte det samme ved siste bilbytte.

Takker :)

Blir nok ikke porsche på meg, men har sett trenden ja, mange som har gått over til porsche.

Har igrunnen ikke landet noe, men kan godt være det blir en veteran av ett slag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med salg og når man først har kommet dit at man vil selge ,så er det bare å gjøre det hvertfall når både du og ny eier er enige om alt .

Ønsker deg lykke til med ny bil og ja en veteran er koslig 😊😊.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Gratulerer med salg og når man først har kommet dit at man vil selge ,så er det bare å gjøre det hvertfall når både du og ny eier er enige om alt .

Ønsker deg lykke til med ny bil og ja en veteran er koslig 😊😊.

 

Ja, når valget først var tatt var det igrunnen godt å få selge. Kjekt å slippe å legge den på finn også, så slipper man maset der. Bilen havnet kun en halvtimes-tid unna meg, så har vell ikke sett den for siste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • BjornarHS changed the title to 96' BMW Hellrot Coupe Individual (Solgt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...