Gå til innhold

Tilbakemeldinger på "Nye Bimmers.no" gjøres her


mkj
 Share

Anbefalte innlegg

Kunne ikke sagt det bedre @Hpi når det gjelder Facebook. Er medlem selv der, utrolig mye dritt.. Bare fjas og tullesvar. Prøvd et par ganger og komme med skikkelig informasjon til de som har problemer, men mitt seriøse svar drukner i svar som "jeg tror", "en kompis hadde samme da var det sånn og sånn, så da er der det", "vanlig feil det der og da er det alltid det som er feil selv om motorlampa lyser"  osv osv. 

Så poster folk ting, så går det en dag eller to så kommer noen og lurer på hvor det innlegget ble av.. Da er det fristende og foreslå bimmers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med dere når det gjelder diskusjonsforum vs. facebook. Det unike med et diskusjonsforum - bimmers.no, synes jeg at den samler den allsidige interessen rundt BMW og ikke på kategorisert vis alà facebook. Og det hjelper jo ikke nevneverdig heller når de som syter over lavere aktivitetsnivå også forlater siden og/eller bruker siden mindre fordi man mener oppdateringen av nettsidene ikke er i tråd med hva man er vandt til. Nettverden utvikler seg på lik linje med resten av verden, så det er ikke sikkert bimmers, facebook, finn og slike sider ser ut slik de gjør om et par år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utvikling og forandring trenger ikke være det samme saltkjelen. Facebook kjører masse trender på hvordan brukere reagerer på endringer og tar til seg dette.

Bimmers siste året er mere som windows10 oppdateringen: den som ikke vil DEN SKAL!

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes eierne av bimmers har vært tilbøyelig for mottakelse av forslag og utført en rekke av disse i en eller annen form etterhvert som det har kommet inn. At det ikke lar seg gjøre å foreta alle endringer etter ens personlig synspunkt vil, forståelig nok, ikke være mulig. Mennesker er vanedyr, og det meste fungerer ganske godt etter bruk og tilvenning.

Ingen navn nevnt, men en del av de som har klaget over det nye forumet, er også de menneskene som mener E30 og old-school BMWer er de beste bilene og at dagens BMWer er dritt. Noe sier meg heller at disse menneskene ikke er mottakelig for endringer og at de heller sammensverger til "det gode gamle". Det er en ærlig sak det, men det innebærer også at resten av verden "flyr fra de". Verden stoppet ikke opp i 1988 med E30 facelift. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumet i dag er fortsatt dårligere enn hva vi hadde før siste oppdateringer. Er jo bare å se til hvor ekstremt mye dobbelposting det har blitt siden det henger seg opp ganske ofte. Når jeg poster oppdateringer i prosjekttråden min med litt bilder er jo det ett regelrett mareritt, for ikke å snakke om å prøve å redigere innlegg med litt innhold i. Svaret fra ledelsen når det gjaldt dette var veldig lenge "det blir bedre i neste oppdatering" men det ble det ikke.

Man kan gjerne sette seg på en stein og si at alt er bare flott, og at folk må tilpasse seg. Helt ok, men da ender man opp her hvor vi er i dag, med ett forum som er en skygge av seg selv. Jeg hørest sikkert veldig negativ ut nå, men sannheten er at jeg selv er veldig glad i bimmers, og spessielt prosjektdelen. :)

Jeg ser ikke argumentet ditt med det siste der, tror du det kjører rundt en hel haug med e30r om vinteren i Norge med 3cm bakkeklaring? er en veldig høy andel av e30folket som har e61, f11 eller e91 etc  som bruksbil.  Er jo bare å se på trekkvognene som er avbildet på e30meet bildene om dagen.

Det er helt greie og trygge biler, men dem eier ikke sjarm. Grunnen til at folk driver med e30, e28 etc er i stor grad miljøet rundt bilbygging og det tekniske. Dette med å vaske bil og bytte lyspærer er ikke for alle.

 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er "personlige synspunkter" saltkjelen? Selv om ikke alle synes cruise control i bilen er viktig å ha, så er det vel ikke et "personlig synspunkt" at dette er noe man bør ha, selv om det er ekeltindivider som påpeker det? De fleste i dag vil jo rynke på nesa om den nye 5 serien deres ikke leveres med CC.

Det beste eksempelet her er jo at man fortsatt ikke kan gå direkte til siste side i en tråd (når man trykker på den i et forum), men først må gå inn, og så til siste side. Du m å gjerne hevde at dette er mitt personlige synspunkt, men de fleste kan vel være enige om at dagens løsning er dårlig sammenlignet med, vel, resten av verden anno 2016? Faktisk resten av verden i over 10 år.

Dettte kommenterte jeg (og flere andre ting) etter oppdatering ikke som klaging eller misnøye, men somm (i mitt eget hode) relativt objektive observasjoner. Hvis man ikke tar tak i slike ting senkes i praksis brukervennligheten i forumet, og selv om antall klikk holdes oppe så tror jeg mange kan være til dels enige i forumet føles som det står i fare for å ende opp som hsd sier "en skygge av seg selv".

 

Etter nye eiere overtok, og justerte en hel del på den oppdateringa, så ble det faktisk bra. Det vi hadde var faktisk ganske kurant (det krevde dog relativt heftige tilbakemeldinger for å komme dit). Det vi har i dag er nok på langt nær like bra, og det tror jeg de fleste som bruker forumet mye ser.

Jeg tror noe av det som sender vurderinge på villspor er den endesløse gnæginga om at vi konkurrerer med facebook eller øvrige mediehus og underholdnings bransje. At det er facebook som stjeler brukere. Dette vet vi jo at ikke stemmer, da Facebook på ingen måte er noe nytt fenomen. Vi må greie å være et godt og effektivt forum om folk skal bruke tid her, facebook eller ikke (det er dog veldig enkelt i dag å heller trykke på facebook, enn å være her, om forumet oppleves subpar).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kommer jo til siste innlegg om man trykker på stjernen i en tråd man abbonerer på, vet ikke om det funker når det ellers.. 

 

En annen ting er dette med mine innlegg, ja man kan konfigurere det til og vise mine innlegg slik som absolutt alle forum har, men det er ikke så enkelt og forstå seg på nødvendigvis. Spesielt irriterende er dette nok for nye brukere som ikke skjønner en dritt, og blir forbanna fordi det ikke vises sånn som på alle andre forum, for man trenger jo ikke justere noe der. (har aldri måttet gjort det på noen forum jeg er medlem på, og det er ganske mange blitt) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kommer ikke til siste innlegg, men til først uleste (som etter min mening er enda bedre. :))

Det er forøvrig kun stjerne om man har skrevet i tråden, hvis ikke er det en runding (den fungerer derimot på samme måte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen mulighet til å få vist desktop versjonen av forumet på telefonen? 

Og før jeg postet så fant jeg det ut. Jeg har valgt at browseren på telefonen min skal vise desktop versjonen av sider, men av en eller annen grunn virket det ikke på bimmers. Man må helt ned og velge temaet som heter noe med desktop for å få vanlig side vist. Veldig bra at dette fortsatt kan velges for det er skikkelig hat med sider som tvinger mobil brukere til sider som er designet for Nokia 5110 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at man ikke skal sitte på gjerdet fordi det fungerer fint som det gjør i dag, men selv om ting ikke alltid synes blant publikum betyr ikke det at utvikling av sidene ikke foregår.

Det har tidvis vært problemer med dobbeltposting, men jeg er ikke helt sikker på om det alltid er forumet sin feil (?). Jeg tror jeg kan telle på èn hånd og sannsynligvis kun et par fingre hvor mange ganger jeg har opplevd dette - og jeg anser meg selv som over middels aktiv her inne.

Vedrørene direktelink til siste innlegg, har awt allerede forklart dette. Det fremstår i mine øyne som mye mer logisk at man går til siste uleste innlegg, men for en som er innom sjeldent vil jeg kunne forstå at det kan virke slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde hvertfall 1 dobbelpost tidligere i uka fra tlf, trykte post, og venta og venta og venta, så ble den omsider ferdig, og når jeg da trykte på mine innlegg deretter inn på tråden igjen så var der 2 poster.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saltkjelen: Jeg legger meg paddeflat. Jeg var ikke klar over denne funksjonen, og det har irritert meg noe grønt. Jeg tok det dog opp rett etter oppdatering (i ei liste med tilbakemeldinger) og har ikke hørt noe om det før nå.

Dobbeltposting _er_ forumet sin feil. Det er et problem som ikke eksisterte før, og som jeg ikke har på noen andre forum enn bimmers.no. Dette er også en tilbakemelding som er gitt fra ganske mange, som også bruker andre forum og kun har dette problemet her. Jeg er ikke IT mann, men jeg ser ikke helt hvordan det da ikke er forumet som er problemet?

Ellers savner jeg hurtigtast/snarveg oppe til høyre for "mine innlegg".

Rent tenkisk så er dobbelposting tatt opp flere ganger, og det at det tidvis tar ekstremt lang tid å laste eks "mine innlegg". Videre er det ofte det "henger seg" når man trykker i feltet for å skrive svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ingen IT-mann, og kan derfor følgelig ikke svare noe konstruktivt vedrørende dobbeltpostingen. Det jeg imidlertid stusser over er at enkelte har større problemer med dette enn andre, og av den grunn tror jeg ikke forumet isolert sett er problemet til alt. Kan det være noe med maskin/nettleser? Jeg bruker kun Apple-produkter og har som nevnt innledningsvis, svært få eller ingen problemer med dette. Det er godt mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Problemet" er vel at hvis det skyldes maskin og eller nettleser i kombinasjon med hva akkurat bimmers.no krever, så er disse kravene bortimot absurde ettersom det igjen tilsynelatende iallefall kun dreier seg om bimmers.

Jeg sitter for ordens skyld på Win 7 Enterprise. Som oftest på firefox, men også IE. Pcen er en top spec Dell M6800 (beste fra proffserien som Dell har å tilby), i7-4900MQ, 32gb ram, operativ system på SSD etc etc.

Det er mye mulig at det er enkelte som sliter mer enn andre med god grunn, men selv om det skulle være relatert til den enkeltes maskinvare så føler jeg på en måte at jeg er "innafor" for hva et forum bør kreve... for å si det mildt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...