Gå til innhold

Off Topic eller ikke? Stem for/mot nytt forum på Bimmers!


mkj
 Share

Nytt forum for Off Topic på Bimmers eller ikke?  

365 stemmer

  1. 1. Nytt forum for Off Topic på Bimmers eller ikke?

    • Jeg ønsker å beholde dagens foruminndeling og politikk når det gjelder Off Topic
      246
    • Jeg ønsker meg en ny avdelig hvor Off Topic og andre bilmerker kan diskuteres
      143


Anbefalte innlegg

Men det er snakk om en bitteliten emnedel på forumet, for oss som liker bmw og bimmers miljøet, bilforumet er useriøst. og som har nok med kun ett forum. Så hadde de vert veldig ok:)

Men jeg overlever uten off topic jeg. Ser bare ikke problemet med og lavere å trykke innpå off topic delen om man ikke vil se det. Blir jo ingen forandring for deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg overlever uten off topic jeg. Ser bare ikke problemet med og lavere å trykke innpå off topic delen om man ikke vil se det. Blir jo ingen forandring for deg..

Problemet med en off topic-del er at den vil stjele trafikk og energi fra nåværende forumdel, og sørge for at en forumdel som før var interessant og trafikkert blir stille og kjedelig. Det siste vi trenger er enda flere underfora med litt lite trafikk i alle delene slik at man må hoppe enda mer mellom forum.

Endret av Sjøbuse
Spydig komentar fjernet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle disse tradene finnes allerede her. Grøftelys og musikk trådene finnes det vel flere av også, om jeg ikke husker feil.

Alle disse er jo bmw relaterte. Grøftlys på bmw er veldig vanlig i trafikken.. Hvertfal her jeg bor.

Musikk i bmw'n er vanlig.

Bmw som vinter bil er en vanlig ting. (jeg her det)

 

bare fordi at de finnes betyr ikke at de ikke kunne vært kategorisert i et off topic tema

og at du har bmw som vinter bil gjør ikke den store vinterbil tråden til noe mindre off topic tema

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med en off topic-del er at den vil stjele trafikk og energi fra nåværende forumdel, og sørge for at en forumdel som før var interessant og trafikkert blir stille og kjedelig. Det siste vi trenger er enda flere underfora med litt lite trafikk i alle delene slik at man må hoppe enda mer mellom forum.

stakkars deg, kansje du hadde klart og forbrenne 1 ekstra kalori på og kikke i et ekstra underfora

Endret av Sjøbuse
Spydig komentar fjernet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aktiviteten i tulletråden viser jo alene at det faktisk er et behov og ønske for off-topic forum.

 

Jeg synes det er veldig nyttig å diskutere alt fra snøfresere til ferieturer med likesinnede på Terrengsykkelforumet i et eget off-topic forum og har også lenge savnet det her. Da kan man drøfte med likesinnede og, i mine øyne, få mye mer verdifulle tilbakemeldinger og synspunkt på ting man lurer på generelt og uavhengig av bil. Å ramle inn på et mammaforum for å høre hvilken peis som anbefales når man pusser opp f.eks. er verdiløst da det nettopp er synspunkter til folk som gjerne er helt annerledes enn meg selv. Om jeg kunne fått slike tips her på forumet derimot vet jeg at tilbakemeldingene vil være mye mer nyansert og nyttige for meg og mine behov siden de kommer fra folk som gjerne er langt mer likesinnede enn på andre forum.

 

Jeg skjønner egentlig ikke "frykten" for et eget off-topic forum? Hvorfor vil dere ikke ha det? Om det viser seg å ikke være et behov eller ønske vil det jo bare dø ut av seg selv (noe det garantert ikke gjør). Jeg tror et off-topic forum vil øke trafikken og styrke også de andre forumene her. Jeg kan heller ikke se at et off-topic forum på noen måte vil kunne svekke noen av de andre kategoriene.

 

Vekk med tulletråd, E60-tråd og inn med off-topic! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare fordi at de finnes betyr ikke at de ikke kunne vært kategorisert i et off topic tema

og at du har bmw som vinter bil gjør ikke den store vinterbil tråden til noe mindre off topic tema

Jeg tror nok det er ganske missforstått dette med off topic. Virker som de som vil ha off topic bare er ute etter andre bilmerker.

Dette er BMW forum. Her diskuteres BMW. Og ting relatert til Bmw. Men alt trenger da ikke å handle om en spesifik BMW eller direkte om BMW. Hva for noe musikk folk på BMW forum hører på og kan anbefale er jo helt greit. På et Opel forum hadde det sikkert også vært helt ok. Og Merce forum hadde dette også sikkert gått bra. Men og spøre om bremsene på BMW'n på et Opel/Merce forum hadde helt sikkert ikke vært like greit der.

Litt variasjon i samtaler og tråder er jo helt greit. Ikke bare kunn teknisk spørsmål om BMW. Da vil det bli veldig teknisk og kjedelig for mange. Og ingen vil gidde og bruke bimmers. Hvem gidder vel å lese det samme gammle kjedelige stoffet hele tiden?

Er jo også helt greit og vite hva bimmersfolk kjører på vinter'n. Om de bruker bilen hele året. Er ihugga BMW entusiaster og ikke kjører annet enn BMW eller om de liker BMW og kjører annet ræl på vinter'n.

Det som stortsett går igjen når folk vil ha off topic er at de vil ha andre bilmerker på bimmers. Og det er det de fleste er imot. Folk vil ha BMW forum for BMW biler og ikke andre merker. Man kan kanskje kalle mange av trådene her inne for off topic. Men jeg syns de fleste har en god relasjon til BMW og gjør forumet litt mer åpent og trivelig. Og ikke et jævlig strengt forum der alt annet enn BMW fjernes.

Om folk veldig gjerne vil ha off topic kan det jo innføres off topic. MEN fortsatt ikke tillatt med andre merker. Hadde denne off topic delen da vært like ønsket av de som ønsker off topic nå?

Jeg personelig ønsker ikke noen andre merker her på BMW forumet. Jeg er ikke på et BMW forum for å lese om Saab. Det er greit jeg ikke må trykke der og lese. Men jeg ser uansett ikke vitsen.

Jeg drar jo ikke på BMW og klager over at de ikke har et lite Audi showroom der de selger audi. Jeg drar til Vw Audi forhandler om jeg vil ha en Audi.

Men uansett så har ikke mine eller andres personelige meninger så mye betydning her. Admin har startet en vote. Og da vil flertallet bestemme dette og ingen enkeltpersoner. Det er jo en flott måte og avgjøre dette på. Liker ikke jeg resultatet. Så må man bare godta det. Ikke alle stemte på Erna som statsminister. Men alle må godta det. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg har lurt på lenge, hvorfor kan ikke felger selges tråden deles opp i boltsirkel, 4x100 og 5x120 f.eks, når du trykker deg videre inn kan man få opp f.eks strl på felga 14" 15" 16" 17" 18" 19" 20" osv. Er så mye lettere og finne felger da enn og sitte og bla igjennom alle felger som er lagt ut her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg er ikke på et BMW forum for å lese om Saab. Det er greit jeg ikke må trykke der og lese. Men jeg ser uansett ikke vitsen.

 

Du mener virkelig ikke at det kommer til å bli problematisk mange tråder om Saab og andre merker om man innfører off-topic? Såpass selvinnsikt har nok de med andre bilmerker at de legger ikke inn spørsmål her, men de som har en BMW og er aktive på forumet fra før kan f.eks. finne på å stille spørsmål om noen tilfeldigvis vet noe knyttet til et problem med en annen bil man selv eller et familiemedlem har. Det vil uansett ikke bli problematisk mye. Og det må jo bare være fint å kunne diskutere noe annet enn bil med andre BMW-interesserte her inne også. Disse lange trådene alla tulletråd og E60-tråd er jo prototypen på hvordan gjøre et forum uoversiktlig og nettopp slik man ikke skal ha det. Prakteksempel på elendig forumstruktur som har presset seg fram nettopp fordi det er så stor motvilje mot å innføre nye underforum her på Bimmers. Se på terrengsykkel.no, norges beste forum, der man kan få svar på absolutt alt mellom himmel og jord nettopp fordi man henvender seg til likesinnede som sikkert har lurt på noe tilsvarende det man gjør selv en gang og kan gi gode og relevante svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener virkelig ikke at det kommer til å bli problematisk mange tråder om Saab og andre merker om man innfører off-topic? Såpass selvinnsikt har nok de med andre bilmerker at de legger ikke inn spørsmål her, men de som har en BMW og er aktive på forumet fra før kan f.eks. finne på å stille spørsmål om noen tilfeldigvis vet noe knyttet til et problem med en annen bil man selv eller et familiemedlem har. Det vil uansett ikke bli problematisk mye. Og det må jo bare være fint å kunne diskutere noe annet enn bil med andre BMW-interesserte her inne også. Disse lange trådene alla tulletråd og E60-tråd er jo prototypen på hvordan gjøre et forum uoversiktlig og nettopp slik man ikke skal ha det. Prakteksempel på elendig forumstruktur som har presset seg fram nettopp fordi det er så stor motvilje mot å innføre nye underforum her på Bimmers. Se på terrengsykkel.no, norges beste forum, der man kan få svar på absolutt alt mellom himmel og jord nettopp fordi man henvender seg til likesinnede som sikkert har lurt på noe tilsvarende det man gjør selv en gang og kan gi gode og relevante svar. 

 

Jeg vet det hørest rart ut, og kan være vanskelig å forstå. Det er ikke alle som deler din mening på rett og galt, og det er litt viktig å forstå på ett diskusjonsforum. Dette med flere kategorier har vert diskutert for ikke så lenge siden med overgangen til ny plattform, og majoriteten dømte det nord og ned siden mange brukere, inkl meg finner det totalt unødvendig.

 

Jeg tok en kikk på terrengsykkelforumet ditt, og jeg skjønte meg en gang hvorfor vi ikke blir enige. For når du gir tittelen norges beste forum, til ett forum som har øverste, og mest prioriterte kategori som off-topic, så vi er virkelig på to forskjellige planeter. Som nevnt derimot, er det helt ok for vi styrer alle skuta vår selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil egentlig tro at ganske mange her inne setter pris på sånne tråder som denne:

 

http://bimmers.no/topic/774238-bj%C3%B8rns-tesla-model-s-performance/page-8?hl=%2Btesla#entry2818318

 

er vel kansje noe som hadde hørt hjemme i offtopic?

 

jeg personlig syns i hvertfall at sånne tråder er artige innslag i et forum som omhandler bmw, uten at jeg må innom alskens andre forumer for og se om det finnes noe der, for da hadde jeg aldri fått gleden av og lese sånne tråder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se på terrengsykkel.no, norges beste forum, der man kan få svar på absolutt alt mellom himmel og jord nettopp fordi man henvender seg til likesinnede som sikkert har lurt på noe tilsvarende det man gjør selv en gang og kan gi gode og relevante svar.

Da lurer jeg på en ting. Hvorfor bruker du bimmers.no istedefor og bruke "Norges beste forum"? Om de svare på alt, så svarer de vel på eventuelle BMW spørsmål også?

 

Men nå har jeg løst et stort verdensproblem.

Alle som ønsker off topic bør se her.

Velkommen til bimmers off topic forum.  :-P

bimmers.no/forum/off-topic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...