awt Skrevet Januar 23, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2014 Bilen her blir brukt gjevnlig, og feilmeldingen kom bare plutselig en dag (ca. en uke siden). Feilmeldingen har ikke forsvunnet etter dette, selv om bilen har blitt ladet hele natten. 1-serien som gjerne står 2-3 uker om gangen har ikke hatt denne feilmeldingen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Januar 23, 2014 Share Skrevet Januar 23, 2014 Bare et spørsmål. Hvordan er det å bytte batteri på en X1? Må det programmeres? SweetBMW reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 23, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2014 Bytte til likt batteri skal registreres, bytte til annen type/størrelse skal programmeres. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Januar 23, 2014 Share Skrevet Januar 23, 2014 Ok, takker for svar awt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 23, 2014 Share Skrevet Januar 23, 2014 Jeg fikk beskjed om at type, dvs vanlig eller agm. Så kan man bytte til samme type, og det trenger bare registreres. Men visst man har vanlig org, og skal bytte til f.eks AGM, så må det programmeres. Størrelsen mente de ikke hadde så mye å si. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 23, 2014 Share Skrevet Januar 23, 2014 Hvor mange grader i lufta der hvor bilen stod? 12,4 volt er veldig bra. 12,6 volt ved 20 grader er 100%. Tror ikke dårlig batteri. Høres mer ut som ibs. Like fullt, nytt batteri løst problemet for både meg og larsero over her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 23, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2014 Jeg fikk beskjed om at type, dvs vanlig eller agm. Så kan man bytte til samme type, og det trenger bare registreres. Men visst man har vanlig org, og skal bytte til f.eks AGM, så må det programmeres. Størrelsen mente de ikke hadde så mye å si. Batteriets størrelse og type ligger i bilens konfigurasjonsfiler, og hver type/størrelse-kombinasjon har en egen kode for programmering som man taster inn om man endrer noe av dette. Hvorvidt det har noe å si vet jeg ikke, men jeg ser ingen grunn til å ikke gjøre det ettersom det er laget eget opplegg for å gjøre dette. johanngj reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-E30 Skrevet Januar 23, 2014 Share Skrevet Januar 23, 2014 Hadde nett samme problem med vår 08 520d, lenge prøvd å lade batteri, men lader seg bare ut. Byttet batteri, alt funker som det skal igjen! :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 23, 2014 Share Skrevet Januar 23, 2014 Batteriets størrelse og type ligger i bilens konfigurasjonsfiler, og hver type/størrelse-kombinasjon har en egen kode for programmering som man taster inn om man endrer noe av dette. Hvorvidt det har noe å si vet jeg ikke, men jeg ser ingen grunn til å ikke gjøre det ettersom det er laget eget opplegg for å gjøre dette. Nei jeg endret til samme størrelse og type, dog annet merke Kan du tilpasse størrelsen(AH) etter eget ønske, eller er det faste alternativer i konfig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 23, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 23, 2014 I utgangspunktet er det faste størrelser, men det er nok mulig å endre til noe egendefinert med litt mer avansert koding. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cityhopper Skrevet Januar 24, 2014 Share Skrevet Januar 24, 2014 Fikk samme feilmelding på min E61 i fjor, da var det på grunn av brudd i ledningsnettet på høyre side i bakluken. Kan være verdt å sjekke ut før du bytter batteriet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 24, 2014 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2014 Da må det vel ha vært en kortslutning som har medført at batteriet har tappet seg? Hos meg er spenningen stabil (fortsatt rundt 12,4V), så jeg tror egentlig ikke det er det som er årsaken, men det kan likevel være greit å ha det i bakhodet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LosManiac Skrevet Januar 24, 2014 Share Skrevet Januar 24, 2014 Jeg hadde en lignende feil på min 530xd. Alt nullstilte seg, xdrive, esp osv kom med feilmelding og high discharge while stationary. Plutselig åpnet glassluka på bakluka seg. Fant ut at lignende feilmeldinger kunne komme av feil med bryteren i bakluka. Skiftet denne (med påfølgende neglebit og bannskap), da ble feilmeldingene borte. Jeg har DEFA i min. Når jeg drar ut kabelen om morgenen får jeg feilmelding om high battery discharge, men når bilen ikke har stått på lading kommer ikke meldingen annet enn på de aller kaldeste dagene. Tenker da at det kanskje er slik at bilen melder om denne type feil når det innenfor et visst tidsrom opplever fall i spenningen over batteriet - noe som vel skjer når man kobler ut defaen. Vet ikke helt hva jeg vil frem til, men det kan kanskje være at denne type feilmelding kommer av at noe som bruker strøm kødder og at det ikke er batteriet som er dårlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mort Skrevet Januar 24, 2014 Share Skrevet Januar 24, 2014 Dette hadde jeg og, og det løste seg ved å koble vekk IBS. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Januar 24, 2014 Share Skrevet Januar 24, 2014 Det sier seg selv, siden den ikke vet hva som skjer med strømmen på batteriet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå