Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

  

Ja WP111 sitter som ett skudd på F10 også, så det går absolutt an :) Måtte nok gått opp til 20" i såfall, mengden skulle ikke gå nevneverdig ut over kjørekomforten. Så slipper jeg runflat greiene..

 

M bling? Kan ikke si jeg har noe M bling på min bil, bare vanlig M sport som F10 kommer med originalt. Ingen forsøk her på å gjøre bilen til noe den ikke er, tenker da på i form av M emblemer på bakluka, eksos, fangere osv. Disse fire små diskré merkene er de eneste M logoene på hele bilen faktisk ;) Men jeg synes at f eks M5 felger fint kan sitte på en vanlig 5-serie, hadde E39 M5 felger på min E39 facelift og det var jeg veldig fornøyd med.

 

Hehe, tror ikke det er så lett å få kjøpt dekk av Sharif om dagen :P Men du må gjerne selge meg 351M felgene dine ;)

Nei, jeg har faktisk veldig god erfaring med Zito etter å ha hatt det på E90en. Blir det disse så er det mest sansynlig midlertidig, må ha nye dekk og felger før jeg skal til Nurburgring :)

Takk for det :) Nei jeg la ikke klarlakk, fikk ikke tak i klarlakk som tålte mer enn 100 grader hvilken er for lite for bremsekalipper ble jeg fortalt. Får se hvor lenge merkene sitter, de var beregnet til formålet men detter de av så har jeg flere liggende :)

Flott farge på dem, ja! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var merkene på klaipperne jeg tenkte på ja. Bilen er jo på ingen måte en M sport bil selv om du har hengt på fangere. Også synes jeg personlig det er litt tacky med m merker på kalipperen.

 

Men som jeg sa, det så faktisk ganske bra ut ;) Var bare et lite stikk i sida på deg mtp ytringer rundt lignende før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får varmebestanding klarlakk på BilXtra på Stoa, det må du nesten ha for at de ikke skal bli skitne fort. M-klistremerkene kommer i alle fall til å bli stygge etter et par uker hvis du ikke har noe klarlakk over. Skjedde akkurat det samme med min bil i fjor. Droppet like gjerne klistremerkene i år siden det var vanskelig å holde pent. Men pen oppgradering er det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :) Nei jeg la ikke klarlakk, fikk ikke tak i klarlakk som tålte mer enn 100 grader hvilken er for lite for bremsekalipper ble jeg fortalt. Får se hvor lenge merkene sitter, de var beregnet til formålet men detter de av så har jeg flere liggende :)

 

 

nei okey, nei får man ikke takk i da blir det fort hakke værre! :P men med et lag voks så holder de nok en stund hvertfall! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var merkene på klaipperne jeg tenkte på ja. Bilen er jo på ingen måte en M sport bil selv om du har hengt på fangere. Også synes jeg personlig det er litt tacky med m merker på kalipperen.

 

Men som jeg sa, det så faktisk ganske bra ut ;) Var bare et lite stikk i sida på deg mtp ytringer rundt lignende før ;)

  

Nei, bilen er ikke noen original M-sport bil ifra fabrikk, men visuelt er det en M-sport bil. Når jeg er ferdig så skal bilen være komplett M-sport, både utvendig og innvendig med instegslister, fot hviler, ratt og alt. Om den fortsatt ikke er original M-sport ifra fabrikk er for meg da revnende likegyldig, den er M-sport nok for meg og alt er slik det ville sett ut om den kom slik ifra fabrikk. Jeg koser meg bare over alt det ekstrautstyret jeg fikk til prisen av hva en bil med M-sport hadde kosta meg (prisforsjellen var stor i Tyskland), så hvis vi ser bort ifra at jeg ikke har xDrive så føler jeg virkelig at jeg har fått i pose og sekk ;)

Bare for å få det helt klart, jeg er imot å gjøre en bil til noe den ikke er. Det vil si å f eks bygge M5 optik på en ikke M5, eller andre STØRRE forandringer ifra M5 på en vanlig 5-serie. Å sette på M emblem der det ikke kommer originalt f eks som på bakluka er jeg i mot, M5 kommer med M emblemer originalt på kaliperene men det gjør ikke vanlig 5-serie. Så det er originalt men likevel uoriginalt og akkruat det samme som M5 felger på vanlig 5-serie, så langt utenom standard utrustning kan jeg like. Legg også merke til at jeg har krom eksos stusser og diffusor lakkert i bilens farge, så på nyere biler kan jeg absolutt være åpen for litt eksprementering :) Ellers er jeg meget originalpolizei, spesielt på eldre biler :)

Du får varmebestanding klarlakk på BilXtra på Stoa, det må du nesten ha for at de ikke skal bli skitne fort. M-klistremerkene kommer i alle fall til å bli stygge etter et par uker hvis du ikke har noe klarlakk over. Skjedde akkurat det samme med min bil i fjor. Droppet like gjerne klistremerkene i år siden det var vanskelig å holde pent. Men pen oppgradering er det :)

  

Hmm, alle jeg har snakket med har bare sett rart på meg når jeg har snakket om å ha klarlakk på kaliperene... Må nesten vurdere om jeg skal hive på det, vil jo tro klarlakken ligger som en hinne over emblemene også slik at de ikke faller av.

Lakkerte mine kalippere med biltema lakk. Ingen klarlakk over. Og de har holdt helt siden høsten ifjor...og jeg kjører en del mer enn F90.... Så tror ikke hans blåfarge vil bli ødelagt med det første...

Du kjører vel en del mer i saltsørpa i Oslo også enn meg, så det burde jo holde på min bil også? Jeg tenker sånn at jeg skal jo ha større og åpene felger som sommerhjul, da blir kaliperene fortere skittene. Men det er begrenset hvor skittene de blir om sommeren, er vel uker siden jeg kjørte i regnvær sist dessuten er det letter å komme til å få vasket dem med åpene felger. Felgene jeg har nå som har stått på siden bilen var ny er litt tettere og kaliperene var faktisk ikke så veldig møkkete, vil tro at med Autobahn voks og nøye spyling om vinteren så bør det gå greit. Spyler uansett kaliperene og skiver om vinteren da salt ødelegger bremsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par ekstra M-striper fra eller til... poenget er at bilen er ei skikkelig perle! :) 
Nydelig bil Fredrik! Og de M-stripene på bremsene ble helt nydelig, vurderer det selv

 

Dessuten, M-stripene er ikke noe som BARE tilhører en M3 eller M5...
Min clubsport har originale M-striper på innstegslister blant annet :)

Endret av Nyheim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående lakk på bremser. Har hatt hammerite på mine i snart to år uten at det har skjedd noe med dem. De ser like bra ut som dagen jeg la det på. Så tviler på at det trengs med klarlakk for holdbarhet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hammerite er vel lakk og klarlakk i ett, og man får derfor en glattere og hardere overflate som følgelig vil gjøre det vanskeligere for skitt å feste seg? Min erfaring er i alle fall at det 1) blir penere med klarlakk og 2) holdbarheten på fargen blir bedre og 3) det fester seg mindre skitt. Spesielt hva gjelder M-klistremerkene så vil dette hjelpe mye, da man får en beskyttende hinne over. Kalippere er uansett noe jeg fresher opp etter hver vinter, regner med at du vil gjøre det samme siden du minst er like petimeter som meg Fredrik, så da kan du jo prøve å se i år hvordan det funker uten klarlakk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da var endelig 351M i hus!! Jeg har jo mer eller mindre engasjert halve BMW miljøet i Norge for å finne hjul til meg, og dere skal vite at jeg er meget takknemlig for alle forslag og PMer med annonser jeg har fått. Min gode venn Hans Fredrik (HF Turbo her på forumet) kom over en kar som solgte 351M på Facebook, han bodde i Sogn og Fjordane men var tilfeldigvis på ferie i Skien. Så vi heiv oss i bilen og kjørte bort, der ble vi møtt av en hyggelig kar som var villig til å ta seg en runde i Skien for å finne nye dekk til seg selv slik at jeg kunne handle han sine hjul. Dagen etter ringte han og sa at nå hadde han hjul, så da var det bare å kjøre til Skien igjen på nytt. Møte han hos dekkforhandleren der de skrudde av hjulene hans, la dem i poser og la dem rett i min bil :) Så ble det på nytt en god BMW prat pluss en bitte liten fotoshoot med min bil og hans F11 med nye felger.

post-47692-0-35989000-1437410646_thumb.j

post-47692-0-67388400-1437410654_thumb.j

post-47692-0-14667100-1437410663_thumb.j

De ble ikke ny rekord i lavt forbruk, takket være voldsomt med av og på trafikk igjennom Bamble (elendig veistykke, er jo helt nedi 50 km/t noen steder pga trailere og bobiler som sliter i bakkene) Når jeg ankom Skien hadde jeg dog 0,49 l per mil, ikke galt det ifra Arendal til Skien. Men det endte på 0,52 l per mil over 24 mil, med noen forbikjøringer, lyskryss igjennom Porsgrunn og Skien samt elendig ferie trafikk langs E18. Kan kanskje ikke forvente bedre i en bil på 1,8 tonn med en 3,0 liters seksylindret motor :P

post-47692-0-57957000-1437411021_thumb.j

Vel hjemme tok jeg å satte dem inn med IronX, spylte av og gikk på med P21 og da ble de skinnende rene. Dekkene er Bridgestone Potenza med greit mønster, er ikke runflat så det er helt nydelig å slipp. Virker til å være veldig gode dekk med meget bra grep, støyer kanskje en liten bit mer men det kan godt være meg som er oversensetiv.

post-47692-0-52921300-1437411255_thumb.j

post-47692-0-96157500-1437411264_thumb.j

post-47692-0-27739400-1437411281_thumb.j

Trengs det spacer her tro, eller går det greit?

post-47692-0-09979400-1437411289_thumb.j

Nå er jeg iallfall fornøyd, nå er bilen akkurat slik jeg vil ha den og har sett for meg at den skal se ut. Nå mangler meg bare M leppa på bagasjelokket og sort/grå diffusor i original utførelse så er vi i mål utvendig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så veldig bra ut :) fine felger. Diffuseren har jeg liggende :) så da mangler du egentlig bare M leppa :) reiser til London neste uke for 5 dager. Du får bare gi meg beskjed når du er i Oslo

Endret av Fahad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...