Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..

Anbefalte innlegg

18 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Til helgen blir det å dra av gårde igjen, da er det til Düsseldorf for å besøke messen Techno Classica i Essen med pappa. Skulle egentelig ta E34en på den turen, men fant ut av jeg hadde bukka EU kontroll på mandagen hvor vi kommer hjem. Så da må Imperialbluen trø til igjen

Uffda. Livet er hardt! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Thundercoil skrev:

Kjekt med sommerlefser på. Ser veldig fin ut :) Hjulhusene ble strøkne også. Likte bildet med flyet

Ja det var deilig, iallfall visuelt...vinterdekka var en del mer behagelige å kjøre på :) Flyet var kult ja, er en pensjonert Air France Concorde de har utstillt på Charles de Gaulle flyplassen i Paris. Var ett vennepar som vi henta der som absolutt ville fly ned i stede for å sitte på med oss. Verdens mest tungvinte flyplass spør du meg, er glad vi kjørte jeg...

9 timer siden, Gorg skrev:

Bruker også å rengjøre hjulhusene, men kanskje ikke så nøye :-)

Jeg synes det er en bra ting å gjøre, det legger seg mye dritt inni der. Nøye ja...kanskje glad jeg ikke har løftebukk for da hadde hele bilen fått slik behandling under :P Har en tvangstanke om at ting skal se nytt ut...

7 timer siden, BimmerFan! skrev:

Nydelig bil :D Blir vel noen kilometer på denne nå :P 

Takk for det :) Ja nå har den gått ca 77 000 km, men det bryr jeg meg ikke om. Har bil for å bruke den ;) Er nettopp derfor jeg kjøpte F10 530d, skal kjøre mye lange turer og må ha bil deretter.

2 timer siden, ogee1 skrev:

Uffda. Livet er hardt! :-D

Jeg glemte kanskje å nevne at til sommeren så skal vi kjøre ned til Venezia via Munchen og Alpene. Så bort til den Franske riviera før vi kjører hjem via Frankrike og Tyskland :P Så blir det guttetur til Nurburgring i September...

Kommer nok til å ha kjørt godt og vel 20 000 km før 2016 er omme, er ikke så mye det egentelig. Pluss på ca 15 000 km på E34en også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det blir km på 530en din i år:).

Men denne er født til å bygge seg opp på km .

Misunner deg turen til messen du skal på .:).

Rått bilde av bil og Concorde forresten.

Endret av sveigis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Takk for det :) Ja nå har den gått ca 77 000 km, men det bryr jeg meg ikke om. Har bil for å bruke den ;) Er nettopp derfor jeg kjøpte F10 530d, skal kjøre mye lange turer og må ha bil deretter.

Helt enig bil er til å brukes, da spesielt en BMW F10, og enda mer spesielt med R6 dieselmotor :P Kjøpte min for 1 år siden, hadde da gått 69000km. Idag bikket den 91 000 km :) 2012 modell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var helgens tur tilbakelagt :) Utrolig mye pent og se på og jeg skal ærlig innrømme at lysten på veteran/finværs bil er utrolig stor. Problemet mitt er at jeg vil ha alt, jeg vil ha E34 M5, MB 560 SEC, 850I, Porsche 928 S, Cadillac Eldorado, Chevy Camaro samt mye annet....og aller helst samtidig ;) 

Bilen er en langveiscruiser som vanlig, man kan holde fint driv på Autobahn i timevis uten å bli sliten. F10 som modell føles som ett multitalent, den kan alt og gjør alt best. Eneste er at den er ikke særlig lettkjørt, samt at den er stor og keitete i trange parkeringshus og på ferger. Måtte fortelle ett par på bildekket på ferga hva jeg synes om at de presset seg forbi mellom min bil og veggen. Særlig når det er god plass på andre siden av bilen, hater ferger. Folk gir så faen og drar bagger og vesker opp etter bilen, når jeg ser det så får de høre det... :evil:  Kommer forøvrig tilbake med egen tråd ifra de to siste turene :) 

Var godt å få vaska bilen i dag også :) Ble tid til en aldri så liten fotoshoot også. Bilen trenger å få litt lakkpleie nå så i morgen skal en lokal detaler ha en befaring av bilen for å se hva som må gjøres. Denne gangen skal jeg bli 100 prosent fornøyd, derfor har jeg tatt kontakt med profesjonelle. Han er blant annet autorisert av Swissvax så tror dette blir bra :) 

IMG_8519.JPG

IMG_8518.JPG

IMG_8520.JPGIMG_8510.JPG

IMG_8511.JPG

IMG_8513.JPG

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ble jo både ren og pen! Blir knallbra med swissvax! :) Like pen som alltid den bilen din!
Blir jo gøy å se reisebrev!

Og ja, hater og ferger! Tok ferga med clubsporten engang, så kommer det en gamling og parkerer ved siden av, plutselig hører jeg et mildt dunk i døra, og det er nok til å trekke meg skikkelig opp! Da var det et kamera rundt halsen hans som dunket borti bilen. Ble ingen riper eller merker men fyrte det i han og han beklaget seg. :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Nyheim skrev:

Den ble jo både ren og pen! Blir knallbra med swissvax! :) Like pen som alltid den bilen din!
Blir jo gøy å se reisebrev!

Og ja, hater og ferger! Tok ferga med clubsporten engang, så kommer det en gamling og parkerer ved siden av, plutselig hører jeg et mildt dunk i døra, og det er nok til å trekke meg skikkelig opp! Da var det et kamera rundt halsen hans som dunket borti bilen. Ble ingen riper eller merker men fyrte det i han og han beklaget seg. :x

Takk for det, tror det blir meget bra ja. Han kikket på bilen i dag og det er ikke tvil om at han kan sine ting, nå skal bilen se ut som den gjorde når den var ny. Var ikke noe problem å få bort det som er av slitasje og alderstegn, så det skulle han få til. Kommer tilbake med nærmere informasjon etterhvert :) 

6 timer siden, DanielStance skrev:

Hva mener du med at den ikke er særlig lettkjørt?

Like pen som alltid er den i hvertfall. :)

For det første så er det en stor bil, klumpete og tung inni smale parkeringshus og i bysentrum. Den har tykke stolper som hindrer utsikt og 19" er ikke de mest behagelige på røff og fillete byasfalt. E-UPen og til og med E34 opplever jeg som langt mer lettkjørte. Mest pga bedre utsikt og mindre fysiske mål

Men det er klart at så fort man er ute på veien så er jo historien en annen, bedre bil å kjøre finner man ikke. Så komfortabel men likevel så smidig og fin i svingene :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

For det første så er det en stor bil, klumpete og tung inni smale parkeringshus og i bysentrum. Den har tykke stolper som hindrer utsikt og 19" er ikke de mest behagelige på røff og fillete byasfalt. E-UPen og til og med E34 opplever jeg som langt mer lettkjørte. Mest pga bedre utsikt og mindre fysiske mål

Men det er klart at så fort man er ute på veien så er jo historien en annen, bedre bil å kjøre finner man ikke. Så komfortabel men likevel så smidig og fin i svingene :) 

Åja sånn ja. :P Kan ikke si jeg syns de var noe særlig "vanskelig" å kjøre. Men så har ikke jeg kjørt en slik i parkeringshus eller midt inni sentrum. Syns de var bra å kjøre jeg. Tykke A-Stolper syns jeg egentlig veldig mange av dagens biler har.

E34 er null stress! Men nå er jeg rimelig vant med de, så vet hvor jeg har ting. :P E-Up er i hvertfall enkel for de er jo så små!

Endret av DanielStance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Kilometerne flyr når man har det gøy, rundet 80 000 km i dag :) Har også snart eiet bilen i 2 år og er ennå ikke lei av den, liker den egentelig bare bedre og bedre. Det har også være to deilige år da jeg ikke har gått og hatt lyst på noen bil, har bilen jeg vil ha :) Tror midlertidig at det vil forandre seg til neste år når nye femmer kommer ;) 

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...