Gabz Skrevet Juni 20, 2014 Share Skrevet Juni 20, 2014 Sitter og tenker hva jeg skal kjøpe til bilen og innser at det blir jo fort en fjerdedel eller halvparten av bilens verdi i oppgraderinger, selv om det bare er snakk om litt utvendig styling, felger, dekk osv. Er det dumt å bruke så mye? Bilen er jo noe jeg kommer til å bruke veldig mye tid i/med, og som jeg er glad i og opptatt av, så da er det jo egentlig greit å bruke til penger på interessene sine, eller hva? Det får meg til å lure hva andre tenker om dette og hvor mye dere bruker. Hvor mye penger har dere brukt på bilen deres? Hvor mye har dere brukt på oppgraderinger og styling i forhold til hva bilen er verdt? Nevn helst også hva slags bil og hva dere har brukt pengene på. Er det verdt det? Hvor mye av de pengene tror dere at dere får igjen ved eventuelt salg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 20, 2014 Share Skrevet Juni 20, 2014 Om du har bil som hobby /lidenskap så betyr ikke penger så mye, mener jeg. Jeg brukte for mye penger på min forrige bil, men foreløpig er det rolig på min nye. Det handler om hva du vil gjøre selv og hva du liker. Morty999 og Kristiansan'årn reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet Juni 20, 2014 Share Skrevet Juni 20, 2014 Tør ikke å engang tenke på hva jeg har brukt både på E36n og nå E60n. Men er helt enig med Otis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Juni 20, 2014 Share Skrevet Juni 20, 2014 (endret) E38 728 - Ca 100 000.- etter kjøpesum fordelt over 5 år. E38 740 - Ca 42 600 på 1 år. Regna fort på det nå. muligens mer om jeg tenker lit til på det EDIT: Alt dette er da "unødvendige" ting jeg har gjort med bilene fordi jeg ville det. Ikke noe vedlikehold eller noe for og holde bilen fungerende. Endret Juni 20, 2014 av Sjøbuse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Juni 20, 2014 Share Skrevet Juni 20, 2014 Orginal 1994 e34 540i med 6 trinns kasse, kjøpte den i fjor, har brukt 34k ca i deler, oppgraderinger. Dette jelder ikke bensin, forsikring eller "faste" regninger. Har ingen ting imot å bruke penger på bilen, da jeg har det som en hobby og digger bilen min ★sent from my wifi microwave★ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Juni 22, 2014 Share Skrevet Juni 22, 2014 Bilen min er 1996 528i og har nesten 300000 på telleren. Jeg vet at bilen ikke er verdt mer enn 30.000, men uansett så kjøper jeg hele tiden nytt. Det er hobby. Og nå siste uke så gikk jeg for en s52 motor for bilens verdi, 30 000,-. Jeg har brukt langt over 60-70 tusen kroner på bilen de siste årene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hpi Skrevet Juni 22, 2014 Share Skrevet Juni 22, 2014 Jeg har en 530Dat 2000 modell som har rulla 300.000km, Har brukt massevis av penger på reperasjoner og forbedringer og overhaling og forsterkning av girkasse og trimming og gud vet hva og stadig vekk finner jeg noe smådeler og bestille og skifte. Det er kos og hobby og jeg vil ikke ha noen annen bil. Men samtidig vil jeg stole på at bilen virker hver dag på tross av alder og kjørelengde. Så lenge hus og mat og strømregning blir betalt så er det tut og kjør spør du meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juni 24, 2014 Share Skrevet Juni 24, 2014 På min 728ia 1996 mod er det brukt 175000kr siden 2006 i kun ting for at den skal fungere, service etc. Glad jeg ikke har betalt noe av det Jeg har vell brukt en 5k på den ca. Men min e30 turbo har jeg nok bikket 100k trur jeg. Hobby koster pæng Bruksbil skal stort sett bare funke og se ok ut. Morrobil blir noe annet, (hakke gjort så mye for utseende på e30'n ennå da) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Juni 24, 2014 Share Skrevet Juni 24, 2014 På min E60 525 har jeg vel egentlig ikke brukt noen ting, annet enn penger på diesel og forsikring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Juni 24, 2014 Share Skrevet Juni 24, 2014 Brukte 100k på ett år på en E39 jeg hadde, kun "unødvendige" ting. Kjøpte bilen for 125k, hadde den ett år og påkostet den, og solgte så for 107k ( dette var i E39 prisrastiden). Lærte meg selv at slikt skal jeg ikke gjøre igjen om det ikke er snakk om en bil jeg skal beholde noen år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 hadde jeg tenkt sånn hadde det vært mange e28r på høggern tror jeg kjøreglede er myye mer verdt enn penga spør du meg. man må jobbe uansett så penger kommer det mer av Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet Juni 25, 2014 Share Skrevet Juni 25, 2014 Har nok brukt flere hundre tusen på bilene mine oppigjennom, ikke inklusivt kjøpesum osv. Penger rett ut av vinduet som man aldri får igjen, men det koster å holde på med bil. For oss bilfolk er det en hobby og hobbyen koster penger enten det er bil eller noe annet man holder på med. De fleste har jo en eller annen hobby som de færreste får igjen pengene sine for ved videre salg eller stans av hobby, så hvilken hobby man har spiller liten rolle. Det viktigste som sagt er jo at man har råd til livets opphold og ting som måtte skje vedsiden av, har man ikke det så må man prioritere og la det gå på bekostning av noe. Enkelte snuser/røyker eller drikker veldig ofte, noen kjøper ny mobiltelefon annenhver uke mens andre igjen kanskje er opptatt av å til enhver tid ha det nyeste innen TV/data, dyre fine møbler eller stort fint hus. Ved å prioritere og kanskje spare litt rundtom på de forskjellige punktene har man gjerne råd til å holde på med bil også. For å snu litt på det så kjøper jo mange av de som ikke er interesserte i bil gjerne nyere biler enn de som er spesielt interesserte i bil, og disse har som oftest større verditap enn eldre biler og eierene av disse setter som regel bilene sine på verksted for den minste ting fremfor å gjøre litt mer selv. Bare det å ha service på en bil i dag koster fort mange tusen kroner i året, pluss uforutsette utgifter og reparasjoner ikke dekket av garantien. Dette er også penger man ikke får noe igjen for ved videre salg av bilen, så hvordan man enn snur og vender på det koster det å ha bil. Unntaket må være de som kjøper biler til rett over vrakpant, gjør akkurat nok med de til at de går igjennom pkk og bruker de "as is" uten å bry seg om hverken utseende eller hvordan de er å kjøre. Såkalte arbeidsbiler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 15, 2014 Share Skrevet Juli 15, 2014 Godt og se at det ikke bare er meg.. Har også brukt ganske mye penger på mine biler. På bmwen er det nok en god del, har ikke oversikt (har mye kvitteringer). Har brukt mye på ting fordi jeg ville det, som ettermonteringer osv, men en god del på vedlikehold. Men da har jeg ikke nøyet meg med og bytte en og en del, har for eksempel byttet alle støtdempere + fjærer forran + alle topplager osv samtidig, bytta alle stag/kuler i understellet samtidig osv. Alle 4 hjullager osv.Har gjort mye av bytter jeg litt her, tar jeg like greit alt det andre også. I år er det motorfeste, girkassefeste, hardykobling, lager på mellomaksel, foringer på diff og de 4 store foringene i bakstilling. Muligens jeg demonterer hele bakstillinga fra bilen, da blir jeg også og bytte bremserøra bak i samme slengen, siden det er mye enklere når bakstillinga er borte.. SKal også bytte termostat siden den er dårlig, blir også oljeskift, klimafilter og luftfilter.. Men jeg klarer liksom ikke og lavær heller, får en sånn god følelese når jeg vet at ting er i god stand.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Juli 16, 2014 Share Skrevet Juli 16, 2014 Har aldri turt å regne på det, men det må jo ha blitt flere hundre tusen i løpet av de 10 årene jeg har hatt bil. Merker at påkosten har endret seg litt etter hvert som en er blitt mer voksen. Før kunne jeg kjøpe mye unødvendige ting, mens nå bruker jeg penger på å holde bilen teknisk 100%, og legger mer penger i kjøreopplevelse og utstyr, bilpleie og lakk, samt komfort kontra styling og den gata der. Så har jeg lært meg å heller legge i mer penger når jeg kjøper slik at jeg slipper å ettermontere alt mulig rart i ettertid. Original komplett m-pakke og annet utstyr er derfor must ved handel. Bedre å legge i 15000kr ekstra ved kjøp enn å påkoste 40 i etterkant for å få likt resultat. Påkost på gammelbilene er jeg også mindre opptatt av, da de ikke taper seg i verdi, og en beholder biler som etter hvert blir mer og mer sjelden å finne i god stand. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå