Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

5 timer siden, mossing 92 skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=230392633https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=230.  
 

Litt høyt priset til og være 2014 ?

Gått lite men er jo 7 år gammel bil

 

Og alternativet er hva ? En nyere bil som har gått 5-6 ganger mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Maverick2002 skrev:

Vurderer denne https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=229576356. Har egentlig det meste av utstyret jeg vil ha, men mangler fjernlys assistent (av en eller annen grunn).

Hva tenker dere i forhold til pris/utstyr?

Også sett litt på denne https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=221450448, men den mangler Webasto igjen, noe som i grunn er viktigere for meg enn f.eks fjernlys assistent.

Den første der har jo heller ikke adaptive LED (eller iallfall ikke akseptabel utforming på kjørelysene). Frontlyktene er jo utdaterte allerede fra da bilen ble levert. 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Walkabout skrev:

Den første der har jo heller ikke adaptive LED (eller iallfall ikke akseptabel utforming på kjørelysene). Frontlyktene er jo utdaterte allerede fra da bilen ble levert. 

Ja var litt merkelig opplegg med de lyktene der. Har egentlig slått begge litt fra meg. Får fortsette å lete litt, men er ikke enkelt å finne en kombinasjon av utstyr man ønsker 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Maverick2002 skrev:

Ja var litt merkelig opplegg med de lyktene der. Har egentlig slått begge litt fra meg. Får fortsette å lete litt, men er ikke enkelt å finne en kombinasjon av utstyr man ønsker 😄

Har man først prøvd adaptive led er det ingen vel utenom, veldig bra greier!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, HenrikSolberg skrev:

F8x tåler vel km greit? 🙂

Kilometer kommer alltid til å bli et sterkt argument mot å for en bil til gitt pris.

her kan du kjøre mye bil før du når det magiske talle 100k km, for folk flest er 78k km i en M bil mer en de noen gang kommer til å kjøre en kosebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, HenrikSolberg skrev:

F8x tåler vel km greit? 🙂

Ikke at jeg er objektiv her, men ville heller hatt 100.000 ekstra på bankkontoen (eller mindre i lån) og kjøpt min fullspekka F82 med femgangen på telleren, kontra en relativt standard F80 med lav kilometer. Men fargen var jo fin da ;) 

m3.jpg

958A0EF7-44E6-4046-BF63-3144C2C8069E.jpeg

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Ingvaldsen skrev:

Kilometer kommer alltid til å bli et sterkt argument mot å for en bil til gitt pris.

her kan du kjøre mye bil før du når det magiske talle 100k km, for folk flest er 78k km i en M bil mer en de noen gang kommer til å kjøre en kosebil.

Ja hvor kritisk er dette angående 100.000km grensen? Jeg har fått en forandret jobb situasjon etter innkjøp av 540i og kommer nå til å kjøre mye fremover kontra før og vurderer da å bytte bil, jeg er veldig fornøyd med bilen og motor så det blir akkurat samme bil men tenker da på en bil med lavere km.stand slik at jeg kan kjøre på den en del før den mister all verdi. Blir såpass mye kjøring jeg nesten vurderer M550D.

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Snagg30 skrev:

Ja hvor kritisk er dette angående 100.000km grensen? Jeg har fått en forandret jobb situasjon etter innkjøp av 540i og kommer nå til å kjøre mye fremover kontra før og vurderer da å bytte bil, jeg er veldig fornøyd med bilen og motor så det blir akkurat samme bil men tenker da på en bil med lavere km.stand slik at jeg kan kjøre på den en del før den mister all verdi. Blir såpass mye kjøring jeg nesten vurderer M550D.

Tror det er dyrere å bytte bil annenhver måned enn å passere 100.000 km grensa ;) 

Fra spøk til alvor så føler jeg den 100.000 km grensa er oppskrytt. Poenget er vel mer at det største verditapet inntreffer når bilen begynner å ha gått merkbart lengre enn alternativene kjøperne vil vurdere.

Før gikk jo garantien ut ved 100.000 km, men for mange bilmerker er den nå oppjustert til 200.000 km, så det har kanskje vært med på å påvirke oppfatningen av hva som er den magiske grensen - sammen med mulighetene for å tegne motor- og girforsikring frem til 200.000 km. Så i mine øyne er det denne grensen som har større betydning. 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

@Snagg30

Skal du bytte bil igjen? Kan da umulig være økonomisk forsvarlig å kjøpe bil fem ganger i året. Med mindre du driver med dette som en hobby og har lagt inn en fortjeneste i hvert salg.

Bil er sjeldent økonomisk ansvarlig! Som sagt, jeg har tanker på km.stand og fremtidig kjøring, med den nye jobb situasjonen har lønna mi økt betydelig så dette skal gå bra :) tror nok ikke bilen har tapt seg så enormt mye i verdi siste tiden.

7 minutter siden, Walkabout skrev:

Tror det er dyrere å bytte bil annenhver måned enn å passere 100.000 km grensa ;) 

Fra spøk til alvor så føler jeg den 100.000 km grensa er oppskrytt. Poenget er vel mer at det største verditapet inntreffer når bilen begynner å ha gått merkbart lengre enn alternativene kjøperne vil vurdere.

Før gikk jo garantien ut ved 100.000 km, men for mange bilmerker er den nå oppjustert til 200.000 km, så det har kanskje vært med på å påvirke oppfatningen av hva som er den magiske grensen - sammen med mulighetene for å tegne motor- og girforsikring frem til 200.000 km. Så i mine øyne er det denne grensen som har større betydning. 

Igjen som jeg sa, jeg har tanker om jeg burde bytte bil pga fremtidig kjøring som vil øke km.standen drastisk og bilen vil da gå mye. Jeg har ikke lagt ut bilen for salg eller noe slikt, bilen har nok ikke tapt seg 50.000kr siden sist. 
 

Edit: Jeg er gammel nok til å forstå bil koster, jeg trenger pr nå ikke hjelp med økonomien min da jeg har god kontroll (så langt ;) ). Jeg ytret tanker rundt km.stand og eventuelt verdi tap pga det, ikke hvor mye biler jeg har eid eller kommer til å eie. Dette er ikke skrevet mot deg Raymond, bare la det til. 

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Snagg30 skrev:

Ja hvor kritisk er dette angående 100.000km grensen? Jeg har fått en forandret jobb situasjon etter innkjøp av 540i og kommer nå til å kjøre mye fremover kontra før og vurderer da å bytte bil, jeg er veldig fornøyd med bilen og motor så det blir akkurat samme bil men tenker da på en bil med lavere km.stand slik at jeg kan kjøre på den en del før den mister all verdi. Blir såpass mye kjøring jeg nesten vurderer M550D.

tenker det er mer kritisk på en M bil enn noe annet. 

når det er snakk om en bruksbil så skal den jo brukes mye uansett, og det blir en tapssak uansett hvordan du vrir og vender på det. jeg driter i dette bare jeg er fornøyd, men når jeg kjøper bil vil jeg gjerne starte med noe mindre brukt når jeg selv skal kjøre bilen langt.

9 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

@Snagg30

Skal du bytte bil igjen? Kan da umulig være økonomisk forsvarlig å kjøpe bil fem ganger i året. Med mindre du driver med dette som en hobby og har lagt inn en fortjeneste i hvert salg.

om man er kritisk til hva som er økonomisk ansvarlig og hvorvidt et bilkjøp lønner seg bør man vell melde seg inn i ei toyota gruppe ?  noen liker å prøve litt av vært på kort tid en å gnu på samme bilen i årevis.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Snagg30 skrev:

Igjen som jeg sa, jeg har tanker om jeg burde bytte bil pga fremtidig kjøring som vil øke km.standen drastisk og bilen vil da gå mye. Jeg har ikke lagt ut bilen for salg eller noe slikt, bilen har nok ikke tapt seg 50.000kr siden sist. 

Edit: Jeg er gammel nok til å forstå bil koster, jeg trenger pr nå ikke hjelp med økonomien min da jeg har god kontroll (så langt ;) ). Jeg ytret tanker rundt km.stand og eventuelt verdi tap pga det, ikke hvor mye biler jeg har eid eller kommer til å eie. Dette er ikke skrevet mot deg Raymond, bare la det til. 

Var ikke meningen å tråkke deg på tærne eller legge meg opp i økonomien din, kanskje bare en litt dårlig vits som ikke traff helt. Hovedpoenget var iallfall å få frem at min oppfatning er at den såkalte "grensa" på 100.000 km ikke står like fjellstøtt som tidligere, nettopp på grunn av at garanti er økt fra fabrikant samt at grensene for motor- og girkasseforsikring er økt tilsvarende :) 

Skulle jeg kjørt mye i jobben hadde jeg enten 1) kjøpt en nyere elbil for å få ned driftskostnadene eller 2) kjørt en "eldre" fossilbil hvor kilometerstand hadde liten innvirkning på verditap (som F11'en min). Jeg frykter at man med en G3X uansett taper her - bilen har ikke gunstige nok driftskostnader kontra elbil og samtidig er karosseriet såpass nytt at høy kilometerstand vil gi verditap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Snagg30

Jeg håper du forstår at folk lurer litt når du er så åpen om dine stadige bilbytter og forandringer av behov som du ofte begrunner det med. Du starta året med flett ny G20 330e...dette var bilen liksom. Så gikk den skeis og når du fikk den tilbake fra garanti så ble den solgt. Da ble det E46 M3, skikkelig entusiastbil...så forsvant den også plutselig. Så var vel en sort F31 innom gårdsplassen din i 5 minutter før du nå endte opp med G30 for en liten stund siden. Du har jo også vært på meg noen ganger om å kjøpe E34en, og du opprettet også tråd du kalte "Min bipolare biltråd" så dette er jo noe du er åpen om. Og da vil du også oppleve at folk lurer litt 😀

Jeg synes dette bare er morsomt å følge med på, det er ingenting som nekter deg å gjøre dette. Selv har jeg jo hatt noen biler de siste åra som jeg har importert selv og flippa for profitt, dette er dritgøy og man får mulighet til å eie litt forskjellige biler man er nyskjerrig på. Men G30 og E34 er long therm stayers. Godt vi er forskjellige der 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...