Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

43 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

GreenE36Cab skriver et fleipete innlegg, da skal det reageres. Gjerne på en måte hvor "OP" som i dette tilfellet er deg, virker meget fornærmet :)

Nei det var egentlig bare det at jeg skjønner jo Bimmers = BMW så alt annet enn BMW er jo ikke særlig poppis her

Det var ikke noe annet enn det. Beklager, skal ikke spamme Finn.no-tråden med mer feilslått humor nå

Ingen som er fornærmet her.

Må gå an å spørre deg om noe uten at du skal gå rett i offerposisjon.

Tror nok de fleste her takler å se noe annet enn BMW i ny og ne når det er snakk om noe litt mer uvanlig.

Hadde naturligvis ikke postet den om det var en helt alminnelig E220 liksom.

----------------------

For å ikke spore av fra tråden;

Ganske pen 740iL E38 som fortjener noe bedre enn GS hjul.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=271720377

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Daniel. skrev:

Ingen som er fornærmet her.

Må gå an å spørre deg om noe uten at du skal gå rett i offerposisjon.

Offerposisjon? Hvordan er det å påpeke at den som svarer virker fornærmet en måte å innta denne offerposisjonen? Det er ikke alle sinnstemninger og slikt som er like greit å plukke opp via nett og det har vi vel sett et eksempel på her. Det skrevne ord kan misforstås og det skjedde visst her

Det var i utgangspunktet ikke en seriøs post, og når du spør så prøver jeg å svare. Det var enten det eller overse spørsmålet. Så tenkte jeg at ok, jeg skriver et svar til Daniel :)

Ang at Bimmers = BMW, ja, det var.. Nei jeg vet ikke hvordan jeg kan forklare det. Jeg vet at flere her liker annet enn BMW. Selv liker jeg bla Toyota og Honda

Ettersom jeg har vært i flere av disse "disputtene" er det nok jeg som ikke er så god på det sosiale på forumer og det må jeg nesten bare beklage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å snuse litt på G20/21 340i/d. Har ikke så mye kjennskap til disse så lurer på hva jeg bør se etter og hva som er no-go. Er ikke så mye å velge i på Finn. Kan vurdere å importere men heller mest mot en norsk bil pga garanti.

Kikka litt på denne: 265261197 

Usikker på innbytte av f31’en jeg har nå. 135k på telleren, 35d med endel utstyr. Hvilket prisnivå vil dere antyde?

Any takes? 😀

Endret av smashy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, smashy skrev:

Har begynt å snuse litt på G20/21 340i/d. Har ikke så mye kjennskap til disse så lurer på hva jeg bør se etter og hva som er no-go. Er ikke så mye å velge i på Finn. Kan vurdere å importere men heller mest mot en norsk bil pga garanti.

Kikka litt på denne: 265261197 

Usikker på innbytte av f31’en jeg har nå. 135k på telleren, 35d med endel utstyr. Hvilket prisnivå vil dere antyde?

Any takes? 😀

Jeg har eid G21 330e og G30 540i og de to blanda sammen i G21 karosseri med B58 kan jeg nesten garantere en en sinnssyk kombinasjon! Jeg har selv G21 som et alternativ til bil frem i tid :) her går du umulig feil. Jeg hadde og samme interiør som den du linket til, noe av det vakreste jeg har eid! Denne bilen var rå lekker, de felgene og er en innertier.

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutes ago, Tony Soprano said:

Noen elsker 😍 og noen hater 🤷‍♂️:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=271751451

Største bommerten for 6- og 7-serier fra den tidsperioden for min del er frontlyktene. Behold de som er på 5-serien og alt er flotters, men neida, BMW skal lage noe fancy og jeg mener at hele fronten på bilen ser tristere/merkeligere ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Vanskelig å ikke elske en så gjennomført bil. Ikke minst en bil fra tiden BMW ikke sparte på noe. :) 

Ganske uenig med deg her.. 🤔 har hatt endel tid i e65 og føler virkelig interiøret bærer preg av lite luksus og plastikk.. På denne tid var det vel også ståldører skjermer osv. Som ruster vs aluminium? Og bensinerne sluker jo olje 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, smashy skrev:

Har begynt å snuse litt på G20/21 340i/d. Har ikke så mye kjennskap til disse så lurer på hva jeg bør se etter og hva som er no-go. Er ikke så mye å velge i på Finn. Kan vurdere å importere men heller mest mot en norsk bil pga garanti.

Kikka litt på denne: 265261197 

Usikker på innbytte av f31’en jeg har nå. 135k på telleren, 35d med endel utstyr. Hvilket prisnivå vil dere antyde?

Any takes? 😀

Jeg er veldig på slik bil selv om dagen, primært M340i. For mitt vedkommende er alt annet enn import (fra Sverige) uaktuelt. Å betale 100 000,- mer for å kunne smykke seg med at bilen er "Norsk" gidder jeg ikke. Bavaria selger deg gjerne en utvidet garanti ut over fabrikkgarantien på 2 år. Etter hva jeg har hørt etter mye graving på nettet er at B58 er en usedvanlig god motor, kanskje en av de beste etter at BMW begynte med turbo på sine seksere. Jeg har prøvekjørt G20 M340i og det er noe av det artigste og mest tradisjonelle fra BMW jeg har kjørt. Ett jævla fyrverkeri av en bil, momentkurve som en sterk diesel…helt fascinerende. Den har 374 hk men det føltes som mer, noe også diverse dynotester viser (opp mot 400 hk). M340d har jeg ikke kjørt men jeg har samme motor selv i 540d, men skal jeg være ærlig så er M340i det rette alternativet i en sportslig bil som G20/21.

Aberet for meg som har kjørt 5-serie er at du merker at dette er en 3-serie, en bil som er lavere på rangstigen i form av luksus og kvalitet. Enkelte løsninger virker mer billig og "spartanske". Det sagt, aldri før har en 3-serie vært mer lik 5-serien så jeg tror ikke dette er en dealbreaker. I M340i er det første og fremst motor og drivlinje man kjøper, dette er montert inn i en meget bra totalpakke. En annen bonus er at andrehåndsverdien på 3-serie med største motoralternativ holder seg veldig bra. Og bedre skal den holde seg nå som alle andre går å kjøper seg elektriske shitboxer, blir langt mellom slike godsaker som M340i da 😀

29 minutter siden, Tony Soprano skrev:

Noen elsker 😍 og noen hater 🤷‍♂️:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=271751451

Jeg elsker ikke men jeg liker den veldig veldig godt 😀 Som nevnt over her, en av de mest gjennomførte 7-seriene noen sinne 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Skulebollen skrev:

Ganske uenig med deg her.. 🤔 har hatt endel tid i e65 og føler virkelig interiøret bærer preg av lite luksus og plastikk.. På denne tid var det vel også ståldører skjermer osv. Som ruster vs aluminium? Og bensinerne sluker jo olje 😅

Det er lov det. Selv har jeg kjørt en del E65 730d facelift i Individual-konfigurasjon (ikke en pakke med skinn over alt), og i mine øyne var dette en herlig bil med langt mindre bruk av ruglete hardplast enn det er i dag. Dog er det jo verdt å merke seg at en innstegsmodell av 7-serien uten særlig med utstyr er triste greier i både F0x og G1x også.

I mine øyne er dette sannsynligvis noe av det beste BMW har levert interiørmessig noen sinne:
1544430_337291183080209_285814474_n.jpg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noe med midtkonsoll og luftedyser som oser billigste plast😅 Jeg har rattet en del i facelift 750il. Bøs bil med bra precense på veien, men interiørkvalitet skuffer meg. 

Men mye bil for pengene er det 😊

451_1479039916.jpg

Endret av Skulebollen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Det er lov det. Selv har jeg kjørt en del E65 730d facelift i Individual-konfigurasjon (ikke en pakke med skinn over alt), og i mine øyne var dette en herlig bil med langt mindre bruk av ruglete hardplast enn det er i dag. Dog er det jo verdt å merke seg at en innstegsmodell av 7-serien uten særlig med utstyr er triste greier i både F0x og G1x også.

I mine øyne er dette sannsynligvis noe av det beste BMW har levert interiørmessig noen sinne:
1544430_337291183080209_285814474_n.jpg?

Nå er jeg i kjøpemodus igjen 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...