Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Vingerei skrev:

Hvordan er disse bensin motorene? Mtp register kjede, oljeforbruk osv..

F11 528

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=273663970

Er på min 3. bil og «flere hundre tusen km» med sånn motor, og jeg syns det er en undervurdert motor med mange gode kvaliteter.

Meget fint drag fra bunn samt et langt register med et herlig snerr når den girer. Helt ok på drivstoffforbruk, typ 0,75-0,8 i 3-serie. Noe mer i X3n jeg har nå.

Den ene jeg hadde tok noen andre over når den hadde gått 295000km, og den brukte 1-1,5 liter olje mellom servicer (17-20000km) noe jeg ikke syns er ille. Den hadde mye hard km, Rudskogen, Våler og isbane.

Herlig kombo med 8-trinns ZF, isbane og ESP OFF. :)

Ellers så leser man om skrekkhistorier rundt om med kjeder o.l, men de jeg har hatt har vært feilfrie på motorsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ron788m skrev:

Er på min 3. bil og «flere hundre tusen km» med sånn motor, og jeg syns det er en undervurdert motor med mange gode kvaliteter.

Meget fint drag fra bunn samt et langt register med et herlig snerr når den girer. Helt ok på drivstoffforbruk, typ 0,75-0,8 i 3-serie. Noe mer i X3n jeg har nå.

Den ene jeg hadde tok noen andre over når den hadde gått 295000km, og den brukte 1-1,5 liter olje mellom servicer (17-20000km) noe jeg ikke syns er ille. Den hadde mye hard km, Rudskogen, Våler og isbane.

Herlig kombo med 8-trinns ZF, isbane og ESP OFF. :)

Ellers så leser man om skrekkhistorier rundt om med kjeder o.l, men de jeg har hatt har vært feilfrie på motorsiden.

Bra å høre du er godt fornøyd!
Jeg ser litt på bensin, siden jeg ikke kjører mer enn ca 12-13 tkm i året. Og en del småkjøring i tillegg. 528 og 535 i F11 er til vurdering. 

Er olje peiling kun elektronisk på alle bmw motorer ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Vingerei skrev:

Bra å høre du er godt fornøyd!
Jeg ser litt på bensin, siden jeg ikke kjører mer enn ca 12-13 tkm i året. Og en del småkjøring i tillegg. 528 og 535 i F11 er til vurdering. 

Er olje peiling kun elektronisk på alle bmw motorer ? 

528i kom både som N53 258hk og N20 245hk. Sistnevnte er en del plaget med regkjede/glideskinner.

Finnes også 523i og 530i (disse dukker ikke spesielt ofte opp). Begge to med N53.

Oljepeiling er kun elektronisk på nyere bensinmotorer.

Diesel både har peilepinne og elektronisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Daniel. skrev:

528i kom både som N53 258hk og N20 245hk. Sistnevnte er en del plaget med regkjede/glideskinner.

Finnes også 523i og 530i (disse dukker ikke spesielt ofte opp). Begge to med N53.

Oljepeiling er kun elektronisk på nyere bensinmotorer.

Diesel både har peilepinne og elektronisk.

Det var nyttig info :) visste ikke at diesel hadde begge deler. 
Da er det N53 som man bør vurdere på 528 bensin.

Var en utrolig fint spekka 2016  535i som la ut tidigere, men den er deaktivert på Finn. B&O anlegg og nappa skinn. Den har N55 maskin. 

Endret av Vingerei
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutes ago, Vingerei said:

Det var nyttig info :) visste ikke at diesel hadde begge deler. 
Da er det N53 som man bør vurdere på bensin.  

…men da utgår xdrive om det er et krav. Jeg vurderte selv denne 528’en du linket til over, da stod den til salgs privat 10min herfra til 299 og var gått ca 100 000 km. Så ut som en velholdt bil med bra utstyr (og nappa skinn!). Den har dog ikke sportskassen med paddler på rattet i motsetning til hva som står i annonsen. Endte opp med Å ville ha diesel pga forbruk, men hadde vi kjørt mindre i året hadde vi nok vurdert den, synes den er greit priset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, papertiger skrev:

…men da utgår xdrive om det er et krav. Jeg vurderte selv denne 528’en du linket til over, da stod den til salgs privat 10min herfra til 299 og var gått ca 100 000 km. Så ut som en velholdt bil med bra utstyr (og nappa skinn!). Den har dog ikke sportskassen med paddler på rattet i motsetning til hva som står i annonsen. Endte opp med Å ville ha diesel pga forbruk, men hadde vi kjørt mindre i året hadde vi nok vurdert den, synes den er greit priset. 

Xdrive må jeg ha.. jeg trodde disse hadde det? Det står det i annonsen at den har det.. 64A35E83-F5F0-4328-AB74-80BC4169AB47.thumb.png.a452430d40fa3a075869b38454d702ee.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, Vingerei said:

Xdrive må jeg ha.. jeg trodde disse hadde det? Det står det i annonsen at den har det.. 64A35E83-F5F0-4328-AB74-80BC4169AB47.thumb.png.a452430d40fa3a075869b38454d702ee.png

Joda, den e har det. Men N53-utgavene har ikke det. Du må opp på N55 og 535i om du skal ha sekserbensinmotor og xdrive på F11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, papertiger skrev:

Joda, den e har det. Men N53-utgavene har ikke det. Du må opp på N55 og 535i om du skal ha sekserbensinmotor og xdrive på F11.

Får huke tak i deg for å besikte bil i det området da, når den tid kommer😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy flate for en bil! Nydelig eksteriør farge også topper det seg med bucket seats i Ivory! :D En liten fun fact, jeg fikk meg et innfall om å ettermontere de setene i min bil så jeg forhørte meg med Bavaria om pris, ikke mindre en rundt 200.000,- 


https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=272738830

FC8FF31D-26D2-4C6C-892D-6DF6FA8ED4F5.jpeg.ff8ade96f09929fca7df36b1958d8bf6.jpeg

Endret av Snagg30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...