Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

1 time siden, Werther skrev:

Jeg skjønner han godt - svarer heller ikke på mail når jeg selger bildeler & tilbehør på finn fordi man får enormt mange useriøse henvendelser via mail som aldri fører til noe som helst. Typiske gjengangere er "er det solgt" (hvorfor tror du det ligger på finn, smartass?), "byr 200kr", "sender du til Alta", "kan du måle lengden på radiatorslangen i motorrommet, fordi jeg har problemer med kjøling" (fikk en slik når jeg solgte bruktbil...), "kan hente om to uker hvis jeg har igjen penger etter ferie på Mallorca" etc etc etc, og disse folka skriver aldri et normalt høflig skriftspråk og skriver aldri navnet sitt.  Så når det kommer til ting på finn-torget tar jeg kun henvendelser på telefon og sms for å sile ut alle kjøtthuene. Og det fungerer godt også, ting blir solgt og de seriøse med penger og faktisk interesse tar kontakt.  

Jeg ser absolutt den, men jeg selger selv endel på finn.no (hovedsakelig en del småsære ting), og opplever ikke dette som et problem. Jeg synes det er mye bedre å kunne svare skikkelig på en mail, eller å begynne å svare på en SMS, eller snakke med noen som egentlig ikke helt visste hva de ville på telefon.

Det er veldig sjeldent jeg får "dumme" spørsmål, men om jeg får typisk "hva er siste pris?" (som er det teiteste spørsmålet jeg vet om) svarer jeg bare tilbake at prisen står i annonsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foretrekker e-post jeg også. Synes også det er helt greit å forhøre seg om det som selges er solgt, da jeg har vært borti ganske mange som "glemmer" å fjerne det fra finn.no. Til og med bil.

Å komme med negative tilbakemeldinger på noe man ikke er interessert i synes jeg derimot er skikkelig unødvendig.

Ellers skulle finn.no satt krav til bilder, med en gang jeg ser uklare bilder eller snapchatbilder(spesielt med tekst på), lukker jeg annonsen. 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Solberg93 skrev:

Enig. Dette er en sånn bil jeg kunne ha tenkt meg å kjøpe for å bruke som trackday bil. Dette er liksom noe man har råd til å bruke uten å være så redd for at ting skal skje. Jeg er sikker på at denne bilen gir mye bang for the bucks :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor seriøse folk er handler nok mye om hva man selger og i hvilken priskategori. Jeg merker det veldig andre veien også. På bildeler er det ofte jeg ikke får svar hvis jeg bruker finn til å ta kontakt, selvom det ikke står noe om hvordan man skal ta kontakt i annonsen.

Ellers kjøper og selger jeg endel til huset, og har lært et triks. Ta kontakt pr telefon, tilby forskuddsbetaling og vær så fleksibel som mulig. Folk selger fordi de vil bli kvitt et problem, og ringer du, kommer du "forran" alle som sender mail, SMS osv. Selger vil ha et sytalaust salg, og en kjapp telefonsamtale er mye mindre bry enn å måtte skrive meldinger frem og tilbake. Det er mange ganger jeg har fått ting jeg gjerne har ventet et år på fordi selger ikke gidder alle de andre henvendelsene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Solberg93 skrev:

Den må da blitt behandlet utrolig dårlig og blitt vasket svært sjeldent?

Nei, det er konsekvensene av sinkslipp. Da står man igjen med bart metall, og om det ikke behandles, så ruster det og skadene blir værre.

Det kan feks være nok at eier eller noe andre har dunket dørene borti noe som har laget skader i lakken og/eller brukt kraftig steamspyler når den ble vasket en gang for 10 år siden.

Grunnen til at Audi ikke vil rette opp i feilen antar er fordi de mener eier har forvoldt skaden selv, og ikke utbedret det med lakkstift  eller lignende, før problemet ble for stort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...