Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Du må nok definere både prisområde og mål litt nærmere, men om jeg skulle ha en billig E60 med bensin så hadde jeg heller tatt M54 enn den 4'eren de kom med etterpå. Ting som kom på de andre bensinseksere og som koster penger å fikse er HT-pumper, dyser og coiler, samt elektrisk vannpumpe. Ellers er vel de ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sant det. Har generelt prøvd å bli kjent med markedet for bensin E60. Rett og slett fordi man kan få mye bil for pengene, og at de ikke er så utsatt for rust som E39. 

Jeg var på nippet til å ta kontakt med eieren av denne bilen, men så kom denne forhandleren og kjøpte bilen hos han og la den ut for 40000kr mere. Så da ble den ikke så interessant lenger.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=199889480

Men har også sett på biler i andre enden av skalaen, typ gammelt men ok:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=199889480

Tror enten jeg går for noe billig billig som sistnevnte eller en rundt 120 ish med N53 og lav km, og gjerne manuell.

Men det hadde jo vært morsomt med en V8 da! Er jo bare nr 2 bil uansett, det ekstra forbruket gjør ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Andreas_R skrev:

Er de virkelig så dårlige disse V8erne som ble levert på E60? Ser litt etter bensin E60, hva er det beste motoralternativet? M54? :D 

De kan potensielt bli ganske dyre å eie, så du bør i såfall være forberedt på det.

Både M54 og N52 er bra, N53 er ikke så gale heller, men har litt småplukk som de fleste andre direct injection motorene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Andreas_R skrev:

Ja, sant det. Har generelt prøvd å bli kjent med markedet for bensin E60. Rett og slett fordi man kan få mye bil for pengene, og at de ikke er så utsatt for rust som E39. 

Jeg var på nippet til å ta kontakt med eieren av denne bilen, men så kom denne forhandleren og kjøpte bilen hos han og la den ut for 40000kr mere. Så da ble den ikke så interessant lenger.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=199889480

Men har også sett på biler i andre enden av skalaen, typ gammelt men ok:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=199889480

Tror enten jeg går for noe billig billig som sistnevnte eller en rundt 120 ish med N53 og lav km, og gjerne manuell.

Men det hadde jo vært morsomt med en V8 da! Er jo bare nr 2 bil uansett, det ekstra forbruket gjør ingenting.

Lekker den 525i’en, syns forrige eier hadde både bedre bilder og beskrivelse enn i den nye annonsen fra forhandler. Men igjen, forrige eier hadde den ute ganske lenge uten at den ble solgt så forståelig for hans del at den ble levert inn etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Andreas_R skrev:

Er de virkelig så dårlige disse V8erne som ble levert på E60? Ser litt etter bensin E60, hva er det beste motoralternativet? M54? :D 

V8 motorene i seg selv er forholdsvis robuste, men de har noen ganske alvorlige svakheter som koster forferdelig mye å reparere. Min N62 har til nå virket veldig bra, men bekymringen ligger jo latent i bakhodet hele tiden. Hver gang jeg kjører så kikker jeg i speilet etter unormale mengder eksos. Ventiltettningene holdt i dag også tenker jeg da. Jeg følger med på at motortempen stopper der den skal og ikke stiger videre. Da tenker jeg at det kjølerøret som går tvers igjennom motoren ikke sprakk i dag heller 😂 Men, når alt virker som det skal så er E60 med V8er noen fantastiske kjøremaskiner. Nydelig lyd og ett fantastisk drag, helt konge biler egentelig 👍

På den driftsikkre siden så er vel M54 motoren regnet for å være ganske solid og bra. Utrolig myk og kultivert motorisering, kler E60 veldig bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, dExify skrev:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=202347155

Noen tanker om denne?

På jakt etter E60 til ikke så høy pris, men N47 motoren er det som skremmer meg litt fra å kjøpe den.

Etter 150.000 km i en F11 520d (227.000 km totalt på bilen) så skal jeg aldri ha en "eldre" BMW-diesel igjen. N47 er problematisk, men hører vel mest om den siden det er solgt i hopetall i Norge. Trøbbel med registerkjede, høytrykkspumpe og turbo på treliteren også.

Hadde en E60 520i og har aldri hatt så lite trøbbel med en bil før. Litt dau motor selv om lyden er morsom, men nesten null feil og mangler. Så E60 får gode skussmål fra meg, men da ville jeg gått for bensin. 

Mitt råd: Styr unna BMW diesel om du skal ha en bil som er eldre enn fem år og/eller passert 150 000 km. Særlig hvis du er utenfor garanti og forsikringsmuligheter. 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, Walkabout said:

Etter 150.000 km i en F11 520d så skal jeg aldri ha en "eldre" BMW-diesel igjen. N47 er problematisk, men hører vel mest om den siden det er solgt i hopetall i Norge. Trøbbel med registerkjede, høytrykkspumpe og turbo på treliteren også.

Hadde en E60 520i og har aldri hatt så lite trøbbel med en bil før. Litt dau motor selv om lyden er morsom, men nesten null feil og mangler. Så E60 får gode skussmål fra meg. 

Mitt råd: Styr unna BMW diesel om du skal ha en bil som er eldre enn fem år og/eller passert 150 000 km.

Hvordan var forbruk på den? Er litt redd mtp. drivstoffprisene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, dExify skrev:

Hvordan var forbruk på den? Er litt redd mtp. drivstoffprisene.

Det var høyt. Lå vel på rett over literen. Så spørs hvor mye du kjører. Sparer fort inn en turbo, høytrykkspumpe eller registerkjede på høyere forbruk og drivstoffpriser om du ikke kjører altfor mye i året. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   3 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...