Olaandref Skrevet 15 timer siden Skrevet 15 timer siden 2 timer siden, Saltkjelen skrev: Jeg er enig hvis vi snakker om G07 LCI, men ikke om vi snakker om G07 pre-LCI. G07 pre-LCI med standardfront (og Alpina-leppe) har en av de kuleste frontene BMW har laget i nyere tid, synes jeg. LCI ja, helt enig i det du skriver 👌 Saltkjelen reagerte på dette 1
EspenM3css Skrevet 13 timer siden Skrevet 13 timer siden 2 timer siden, Ingvaldsen skrev: hver gang det er snakk om g11 730d så kommer denne opp i hodet, ikke annet en imponerende. bare synd det ikke er å oppdrive en g-serie bmw uten xdrive. Ja, samme her. Vil heller ha en gjerrig diesel i en cruiser
_hp4 Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden (endret) https://www.finn.no/mobility/item/432697041?ci=1 Velutstyrt g30 540i til 509 990 kr. Endret 9 timer siden av _hp4
Fredrik 90 Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden 8 timer siden, Saltkjelen skrev: Det 730d-argumentet der er bare å begrave først som sist. Man fikk G11 som 725d og 730i - begge med firesylindrede motorer. Som vanlig så vet du at alle forsøk på å undergrave mine personlige meninger er dødfødte. Dette er min personlige mening og det kommer jeg til å stå ved hver gang dette temaet dukker opp. I vår del av verden var 730d den laveste motoren i sortimentet, tett fulgt av 740e som med sin firesylindrede motor også er helt no go! Motor lavere enn "40" eller med mindre enn seks sylindre synes ikke jeg hører hjemme i luksusbiler som 7-serie, 8-serie eller X7. I alle andre mer normale modeller helt greit, ikke i luksusbiler. 7 timer siden, Ingvaldsen skrev: hver gang det er snakk om g11 730d så kommer denne opp i hodet, ikke annet en imponerende. bare synd det ikke er å oppdrive en g-serie bmw uten xdrive. Stadig en veldig imponerende test det der 👍 Ett godt bevis på hvorfor BMW har "Motoren" i navnet sitt. Det er også ett bevis på hvor overlegen moderne dieselteknologi faktisk har blitt, selv om den aktuelle bilen nærmer seg 10 år 😅Og det er klart at skal man pendle lange distanser i best mulig komfort så er dette helt topp. Orjan reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet 7 timer siden Skrevet 7 timer siden Men når vi snakker om 7-serie og motorisering, og for å trekke tråden litt mer on topic igjen…selv om det ikke er Finn.no https://www.blocket.se/annons/1002842115 Billigere går det vel ikke an å få en E65 760i LCI. Hadde denne vært ett år eldre sånn at den kunne regges avgiftsfritt nå straks så hadde jeg kjøpt denne. Etter salget av E61 så har jeg ikke noen nr 2 bil å kjøre med i vinter. Men å kjøre på prøveskilt ett helt år blir litt lenge 😅 Orjan og ehaugsnes reagerte på dette 2
ehaugsnes Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 1 time siden, Fredrik 90 skrev: Men når vi snakker om 7-serie og motorisering, og for å trekke tråden litt mer on topic igjen…selv om det ikke er Finn.no https://www.blocket.se/annons/1002842115 Billigere går det vel ikke an å få en E65 760i LCI. Hadde denne vært ett år eldre sånn at den kunne regges avgiftsfritt nå straks så hadde jeg kjøpt denne. Etter salget av E61 så har jeg ikke noen nr 2 bil å kjøre med i vinter. Men å kjøre på prøveskilt ett helt år blir litt lenge 😅 Får sikkert pruta litt på denne, liggi ut lenge😄 ikke 760 da men, et lite tall unna. Hvordan er bensinmotorene i disse lci e65/66? kunne godt tenkt meg e65 igjen Fredrik 90 reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 17 minutter siden, ehaugsnes skrev: Får sikkert pruta litt på denne, liggi ut lenge😄 ikke 760 da men, et lite tall unna. Hvordan er bensinmotorene i disse lci e65/66? kunne godt tenkt meg e65 igjen Svenskene er stort sett veldig lette å prute med, særlig når de kan selge bilen på eksport til Norge. Slike biler som dette er vanskelig å selge i Sverige, fordi nyere feite biler også er ganske billig så da kjøper folk heller det. Er jo kun for oss disse 20 år gamle bilene er interessante fordi de kan importeres avgiftsfritt. Mitt inntrykk av V8 i BMW er at N62 er relativt trygg å kjøpe, ordentlig dårlige ble de vel ikke før N63 kom med F01. Jeg sikler på denne også, selv om jeg ikke skulle ha flere E61 med V8. Men det er så sykt herlige biler synes jeg 🤩 https://www.blocket.se/annons/1402357909
Ingvaldsen Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 1 time siden, Fredrik 90 skrev: Men når vi snakker om 7-serie og motorisering, og for å trekke tråden litt mer on topic igjen…selv om det ikke er Finn.no https://www.blocket.se/annons/1002842115 Billigere går det vel ikke an å få en E65 760i LCI. Hadde denne vært ett år eldre sånn at den kunne regges avgiftsfritt nå straks så hadde jeg kjøpt denne. Etter salget av E61 så har jeg ikke noen nr 2 bil å kjøre med i vinter. Men å kjøre på prøveskilt ett helt år blir litt lenge 😅 12stk injektorer til 8000kr stk og 2 stk grisedyre høytrykkspomper, fort gjort å passere innkjøpspris på bilen når man kjøper v12 som slekter på n63. E.C., TRF og Saltkjelen reagerte på dette 1 2
Saltkjelen Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 2 timer siden, Fredrik 90 skrev: Som vanlig så vet du at alle forsøk på å undergrave mine personlige meninger er dødfødte. Dette er min personlige mening og det kommer jeg til å stå ved hver gang dette temaet dukker opp. I vår del av verden var 730d den laveste motoren i sortimentet, tett fulgt av 740e som med sin firesylindrede motor også er helt no go! Motor lavere enn "40" eller med mindre enn seks sylindre synes ikke jeg hører hjemme i luksusbiler som 7-serie, 8-serie eller X7. I alle andre mer normale modeller helt greit, ikke i luksusbiler. -------- Men når vi snakker om 7-serie og motorisering, og for å trekke tråden litt mer on topic igjen…selv om det ikke er Finn.no https://www.blocket.se/annons/1002842115 Billigere går det vel ikke an å få en E65 760i LCI. Hadde denne vært ett år eldre sånn at den kunne regges avgiftsfritt nå straks så hadde jeg kjøpt denne. Etter salget av E61 så har jeg ikke noen nr 2 bil å kjøre med i vinter. Men å kjøre på prøveskilt ett helt år blir litt lenge 😅 Jeg antar du står bra i skoene dine og tåler at vi utfordrer litt på denne kommentaren, og skal ikke gnage noe videre på det selv om jeg synes det er litt sprøtt å være så mot en så fantastisk kreasjon som det 30d egentlig er (helt ned til X5 30d som også har fått tilsvarende kritisk kommentar). Som en anekdote er 725d og 730i produsert for ECE-markedet. Vi skal ikke lenger syd enn UK (helt sikkert ikke lengre enn Danmark heller siden de har fetisjer på lavmotoriserte biler) for å finne 725d på prislistene hos den lokale BMW forhandleren. Det er nesten rart BMW Norge ikke valgte å ta den inn her, men de skjønte vel at en firesylindret 7-serie faktisk er skikkelig usexy. Ellers en fantastisk flott E66 760Li til en gunstig penge du fant der (så fremt man ikke må begynne med bytte av injectorer og det som er). Det fascinerer meg dog stort at forsetene kun er levert med aktive seter. Varme skulle ikke forsetepassasjerene nyte godt av her. 😅
Fredrik 90 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 53 minutter siden, Ingvaldsen skrev: 12stk injektorer til 8000kr stk og 2 stk grisedyre høytrykkspomper, fort gjort å passere innkjøpspris på bilen når man kjøper v12 som slekter på n63. Dette er nettopp det som er skummelt med disse bilene, og absolutt en risiko man må ta. Men etter å ha søkt litt rundt, for det meste i amerikanske forum og grupper så har jeg fått ett inntrykk av at N73 er en grei motor. Bedre enn N63 sies det. Også tenker jeg at det er bedre å ta en slik sjanse med en bil til 130 000,- enn en bil til 500 000,-. Nei, det beste er nok å kjøpe en Toyota Corolla.
Ingvaldsen Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 9 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Dette er nettopp det som er skummelt med disse bilene, og absolutt en risiko man må ta. Men etter å ha søkt litt rundt, for det meste i amerikanske forum og grupper så har jeg fått ett inntrykk av at N73 er en grei motor. Bedre enn N63 sies det. Også tenker jeg at det er bedre å ta en slik sjanse med en bil til 130 000,- enn en bil til 500 000,-. Nei, det beste er nok å kjøpe en Toyota Corolla. Mulig bunndelen ikke er like dårlig, men første generasjon direkteinnsprøytning pp bmw bensin er ingen solskinnshistorie. takke seg til m57 eller m67. 745d er et meget godt kjøp å importere da de liggere billigere en 730d, sikkert på grunn av avgifter og regler. Gerade bei #Kleinanzeigen gefunden. Wie findest du das? https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/bmw-745d-e65-individual/3157136086-216-381?utm_source=copyToPasteboard&utm_campaign=socialbuttons&utm_medium=social&utm_content=app_ios E.C. reagerte på dette 1
Fredrik 90 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden Kunne lett hatt en 745d også, uendelig tøff bil med ett mektig svev. Disse er vel relativt sjeldne også vil jeg tro 👍
Ingvaldsen Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 1 minutt siden, Fredrik 90 skrev: Kunne lett hatt en 745d også, uendelig tøff bil med ett mektig svev. Disse er vel relativt sjeldne også vil jeg tro 👍 siste utgaven på 330hk er det ikke mange av nei, motorgange som ikke kan sammenlignes noe annet. og et drag som er så lite dramatisk at du skjønner ikke hvor sprek den er før du ser i speedometer. må være den eneste dieselbilen jeg har opplevd å glemt at motor går på tomgang, rett å slett ingenting som minner om at motor er igang annet en turteller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå