Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, E.C. skrev:

Gjør de det? Da kan de vel scoope inn biler til teknisk dagen lang om de ønsker det. Tror ikke at de har kapasitet til dette.

Flere har fått brev om visning etter bilder av modifisert bil på facebook🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.finn.no/229681398

Har ikke noe spesielt å si om annonsen. Vet ikke prisene på en sånn type X3 da jeg ikke har en interesse for dem.

Men det som fanget meg var alt som har blitt gjort på motor. Aldri lest eller sett på en m47 motor som det har blitt byttet register på? Tenkte liksom swirl flaps var worst case scenario. Hvilket det fortsatt her, men han må ha hatt skikkelig uflaks med denne bilen. Men, men alt som går rund(t) går sund(t)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så den tidligere i dag på finn. De har byttet all inmaten i motoren i løsdeler i flere omganger. Turbo, registerkjede, ventiler og stempler. Skjønner at noen har valgt å bla opp på en da 7,5 år gammel bil, men dette var relativt drøyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, bayerks-mach-werk skrev:

Hva tenker folket om denne? https://www.finn.no/229771287

Kjører en gammel sliten Opel og er ute etter litt mere comfort igjen haha. Det jeg mener å huske er at både eksosmanifold sprekker og en del trøbbel med bakluke og ledninger som ryker der.

Fin bil, men jeg personlig ville aldri kjøpt den. 2007-2009 skal vel være de bilene som er mest utsatt for regkjede havari. Bilen har jo gått lite, men. Kan sikkert gå 150k km til uten at kjede strekker seg, eller det kan gå 30k km til. Undersøk i så fall om det er blitt utført noen aksjoner, målt strekk eller byttet noe preventivt i forbindelse med kjede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, tennbrikket skrev:

Fin bil, men jeg personlig ville aldri kjøpt den. 2007-2009 skal vel være de bilene som er mest utsatt for regkjede havari. Bilen har jo gått lite, men. Kan sikkert gå 150k km til uten at kjede strekker seg, eller det kan gå 30k km til. Undersøk i så fall om det er blitt utført noen aksjoner, målt strekk eller byttet noe preventivt i forbindelse med kjede.

Hmmm ja regkjede havari blir fort en dyr afære ja, måtte evt tatt høyde for å skiftet det, men da blir det fort en dyr bil igjen. 

Ser egt for meg at man bør flushe aut. Kasse og se over egr osv på disse også ihvertfall ved lav km så kan det ha vært mye småkjøring. 

Har f11 karosseriet problemer med regkjede også? 

Sitter å ser på 3 og 5 serie prisklasse inntil maks 250k.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, bayerks-mach-werk skrev:

Hmmm ja regkjede havari blir fort en dyr afære ja, måtte evt tatt høyde for å skiftet det, men da blir det fort en dyr bil igjen. 

Ser egt for meg at man bør flushe aut. Kasse og se over egr osv på disse også ihvertfall ved lav km så kan det ha vært mye småkjøring. 

Har f11 karosseriet problemer med regkjede også? 

Sitter å ser på 3 og 5 serie prisklasse inntil maks 250k.

Regkjedet er ingen dyr affære sammenlignet med cp4 havari!

registerhavari varsler sin ankomst, det gjør ikke cp4 havari som kan raskt koste mange ganger det overhaling av register koster.

å bytte register før det raser har blitt en innøvd rutinejobb for mange aktører slik at det begynner å bli ganske rimelig å utbedre på høyde med turbohavari.

et merkeverksted takserer cp4 havari til rundt 100k, noen verksted prøver seg lavere å gambler på at det går fint å vaske ut sponen av rør, tank osv

cp4 sitter i alle N motorer og nyere

det er ikke dermed sagt at disse pompene havarerer i hopetal, men det skjer nok til å være bekymret og du har ingen forvarsel. 

ofte kommer det av at folk skal spare penger på service og dieselfilter blir gjort uten å kjøre luftesyklus etter montering av nytt filter, da går pompen tørr en stund og det tåler den dårlig.

 

mitt tiltak mot dette problemet er å kjøre prolong dieseltilsetning, ha if motor å gir forsikring og bytte pompe preventivt når den ha gått 200k km når forsikring ikke lenger dekker havari.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...