Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

På 17.7.2022 den 20.54, Skulebollen skrev:

Den til Førde bilsalg er solgt ja👍

Tror man risikerer ett enormt verditap på få år om man kjøper en f15 til 650k.. 

Men det ser ut til og vere en pen bil med riktig fargekombo😁

Har du sett denne F15?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=255846995

B&O , skinn dash , 360 pluss mye annet :) denne var riktig synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som driver å ser på f15, og da spesielt 30d osv. 

Jeg registrerer at det er veldig stort sprik i prising på bilene og ingen spesiell «logikk» i hvilke biler som selges (dvs, kan være billige og kan være dyre)

 

Hvordan skal man da klare å prissette sin egen bil når den skal selges? Jeg skjønner at utstyr osv er avgjørende, men hvis man tar utgangspunkt i en 2017 30d m-sport, ca 105.000km Carbon sort med sort komfortseter, acc, h&k, hud, 3500 kg osv, hvor i løypa kan man forvente å prissette noe slikt uten å enten være for billig eller alt for dyr?

 

(ps. jeg vet at dette er Finn.no tråden, men spørsmålet er jo neeeesten relevant til tråden😅)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, G31540d skrev:

Til dere som driver å ser på f15, og da spesielt 30d osv. 

Jeg registrerer at det er veldig stort sprik i prising på bilene og ingen spesiell «logikk» i hvilke biler som selges (dvs, kan være billige og kan være dyre)

 

Hvordan skal man da klare å prissette sin egen bil når den skal selges? Jeg skjønner at utstyr osv er avgjørende, men hvis man tar utgangspunkt i en 2017 30d m-sport, ca 105.000km Carbon sort med sort komfortseter, acc, h&k, hud, 3500 kg osv, hvor i løypa kan man forvente å prissette noe slikt uten å enten være for billig eller alt for dyr?

 

(ps. jeg vet at dette er Finn.no tråden, men spørsmålet er jo neeeesten relevant til tråden😅)

Tror du gjør lurt i å ikke legge deg for høyt, det er flere jeg har lagret annonsen på, og de har ligget veldig lenge ute. 
Så må man se litt på hva forhandler selger ut for også, vs privat salg. 
 

Et eksempel på 17 mod 30d, selges med 12 mnd garanti.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=256042298

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vingerei skrev:

Tror du gjør lurt i å ikke legge deg for høyt, det er flere jeg har lagret annonsen på, og de har ligget veldig lenge ute. 
Så må man se litt på hva forhandler selger ut for også, vs privat salg. 
 

Et eksempel på 17 mod 30d, selges med 12 mnd garanti.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=256042298

 

Ja, det er en forskjell på forhandler og privat, men jeg synes nå at 689 var høyt uansett jeg. 
 

jeg tenkte kanskje området rundt 580-590, dette da med 22» sommerhjul, keramisk coating og full servicehistorikk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Vegard_ skrev:

Greit nok at det er en E39 med lav km stand, men prisen var likevel drøy syns jeg med tanke på rust/lakkskadene og null utstyr med minste motor...

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=265576048

Har sett denne-tror nok den blir liggende ute lenge på Finn uten å bli solgt 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Poppy skrev:

Mon tro om de informerer om skadene osv når folk melder interesse?

Neppe - ingen av bilene som er «avslørt» i denne tråden er annonsert med «bilen har en salvage-title fra USA», så det er nok helt opp til en kjøper å finne ut av - dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange biler, og spesielt de med litt krefter får jo kjørt seg litt...

Sånn sett kan det være en fordel med usa-import da de har mer åpenhet rundt ulykkeshistorie.

Klart ting kan skjules der også men... 

Men skjønner ikke hvorfor man roter seg borti sånne biler når det finnes så utrolig mange med clean title.

Er vel penga som rår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Poppy skrev:

Mon tro om de informerer om skadene osv når folk melder interesse?

22 minutter siden, Orjan skrev:

Neppe - ingen av bilene som er «avslørt» i denne tråden er annonsert med «bilen har en salvage-title fra USA», så det er nok helt opp til en kjøper å finne ut av - dessverre.

En kan da håpe at selger/firma er ærlig nok til å informere om dette til personer som melder interesse, men om det faktisk skjer er jo en annen sak.

Er nok ikke alle som vet at de kan sjekke om US import biler er skadet bare ved å søke opp VIN.

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...