Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

53 minutter siden, Skulebollen skrev:

Mye koster denne i avgifter da? Kan ikke vere så hinsides vel?

Jeg antok at de vil bli kvitt den og regnet på 45k euro, da havnet den ferdig inn på ca 943k. Denne var jo i tillegg maks utstyrt og vil kanskje holde seg godt i pris. Men det er jo bare ønsketenkning igjen. Og samtidig: Jeg ville heller hatt den enn en X3M, tror jeg. Det skal sies at du får en norsk X3M for rundt 900' nå, før forhandling. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, fupsaker said:

Jeg antok at de vil bli kvitt den og regnet på 45k euro, da havnet den ferdig inn på ca 943k. Denne var jo i tillegg maks utstyrt og vil kanskje holde seg godt i pris. Men det er jo bare ønsketenkning igjen. Og samtidig: Jeg ville heller hatt den enn en X3M, tror jeg. Det skal sies at du får en norsk X3M for rundt 900' nå, før forhandling. ;) 

Men jeg tror at markedet heller ville hatt en X3M, og dermed hadde vertitapet vært større på en XD3. Tror jeg.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, papertiger skrev:

Men jeg tror at markedet heller ville hatt en X3M, og dermed hadde vertitapet vært større på en XD3. Tror jeg.

Sant nok, men X3 M40d har også holdt seg bra. :) Selv om det har vært et fåtall av de. :) Og de gikk vel for rundt 850 ish. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fupsaker skrev:

Jeg antok at de vil bli kvitt den og regnet på 45k euro, da havnet den ferdig inn på ca 943k. Denne var jo i tillegg maks utstyrt og vil kanskje holde seg godt i pris. Men det er jo bare ønsketenkning igjen. Og samtidig: Jeg ville heller hatt den enn en X3M, tror jeg. Det skal sies at du får en norsk X3M for rundt 900' nå, før forhandling. ;) 

Men andre ord ikke noe lønnsomt å importere. Synes dette var i overkant mye for en slik bil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Men andre ord ikke noe lønnsomt å importere. Synes dette var i overkant mye for en slik bil. 

Ikke helt uenig, men her kan man nok prute godt. Du får de jo ned til 40k euro. :) Men kursen er så sabla høy nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, fupsaker skrev:

Ikke helt uenig, men her kan man nok prute godt. Du får de jo ned til 40k euro. :) Men kursen er så sabla høy nå. 

Ja kursen er veldig ugunstig akkurat nå, og det merkes også at avgiften på biler nyere enn 5 år også er skrudd opp en del de siste åra med Støre og røre ved roret. Men hva med å importere Alpina fra andre markeder i Europa med svakere valuta enn Euro? Vi har jo land som Sverige, Polen og Tsjekkia hvor valutaen er mer i vater med NOK. Kanadisk Dollar er også ganske svak ser jeg, dette må jeg forske litt på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Markus E30 skrev:

@Fredrik 90 @liffi importerte vel sin B5 fra Tsjekkia 😁 Tipper det var noe mer gunstig kronekurs der, men det kan sikkert han svare bedre på😎 

Ja @liffi kan kanskje belyse dette noe mer. En bekjent av meg tok inn en S211 E500 fra Polen, det var også gunstig kontra Tyskland. Også har vi jo Sverige da som jeg har god erfaring med, men der begynner det å bli utplukka nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke fordi jeg har store planer om det, men det er gøy å se i andre markeder i Europa eller faktisk Canada, hvor det er veldig mye gunstigere enn Euro. Og finner du riktig bil som er yngre enn 5 år får du jo også kjøpt 5år/200k km-garanti fra BMW i Norge. :) Så da er du ganske greit dekket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=362315723

(og annonsen fra 2017 https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=90805285)

Forrige Auris`en vår, som denne forhandleren ble dømt av tingretten til å gi oss tilbake 80 000KR for inkl advokat kostnader i Mars 2024 (ble brukt rundt 40-50k i bare egenandel for advokat, siden vi brukte rettshjelpen i bil forsikringa. Til sammen med vår egenandel og det som storebrand ga så ble det brukt rundt 110 000kr i bare advokat de to årene det tok for oss å vinne saken). Dommen skal også være offentlig tilgjengelig fra domstolen og man kan få sent dommen på epost. Men hovedpoenget her er ALDRI kjøp bil fra denne forhandleren, det er som å skyte seg selv i foten med en hagle, så lade hagla og skyte seg i foten igjen. Saken endte med at de kjøpte tilbake bilen for prisen vi ga for den isteden.

Den "ubetydelige" skaden de skriver om var ikke så ubetydelig når vi vant i tingretten bare forgrunna den. De solgte den også som "Norsk" selv om den ble kjøpt i Polen 2 uker før den kom til Norge, men lovene i Norge er så rotete når det kommer til lover om import av bil. Her er hvordan den så ut etter jeg klarte å treffe noe greier med sideskjørtet på en bensinstasjon, det jeg traff klarte å rive av all sparkelen som hadde blitt brukt på å skjule en stor jobb på sideskjørtet. Hele panelet bak hadde mest sannsynlig vært skiftet av et jalla-verksted, så hadde de gjort skikkelig dritt arbeid for å sette alt sammen. Kan også se på annonse bildene demmes fra 2017 at det er en liten rustflekk på helt bakerste stolpe akkurat der hvor rusten kom igjennom 5 år senere. Dette er mest sannsynlig hoved grunnen for at vi vant.

SkjultSkade1-Bilde1.thumb.jpg.11e8eb5dbb510d923b63d07092ebd67b.jpgSkjultSkade1-Bilde2.thumb.jpg.3dbd7666b96f89abb0753d2b982dd1c5.jpgSkjultSkade1-Bilde3.thumb.jpg.306c1d7296783fd76af81c69caeb9da1.jpg

SkjultSkade2-Bilde1.thumb.jpg.59de71340725ab9aefe3a17cb34eff53.jpgSkjultSkade2-Bilde2.thumb.jpg.a23f21be5a265d7fbf3d9460ac4812a6.jpg

 

 

Den bilen her har det vært mye rart med, f eks på hjemveien etter vi kjøpte den så rista den så mye at jeg trodde en motor brakket hadde falt av, men det visste seg å være EGR som var tett.  Det i en bil som de hadde eid i over 6 mnd og brukt som "firmabil". Så skrev de i kontrakten at reklamasjonsrett ikke gjelder, som selvfølgelig lurte oss til å tro vi ikke kunne reklamere på mangler (helt sykt egentlig at det ikke finnes en lov mot å skrive det, når det står i forbrukerkjøpsloven at det ikke kan gis dårligere vilkår enn det som følger av loven). Var ikke før denne gamle store skaden kom frem at vi begynte å sjekke opp om de faktisk hadde lov til å si fra seg reklamasjonsrett, som de selvfølgelig ikke hadde. 

 

1214947122_KontraktKopi.thumb.jpg.25bc52ae51a52fdb08f94402b556d95b.jpg

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fupsaker skrev:

Ikke fordi jeg har store planer om det, men det er gøy å se i andre markeder i Europa eller faktisk Canada, hvor det er veldig mye gunstigere enn Euro. Og finner du riktig bil som er yngre enn 5 år får du jo også kjøpt 5år/200k km-garanti fra BMW i Norge. :) Så da er du ganske greit dekket. 

Finn meg en g31 LCI med 3l diesel da til en gunstig penge 😬 

Er ikke også f11 m550d svindyre i Norge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Skulebollen skrev:

Finn meg en g31 LCI med 3l diesel da til en gunstig penge 😬 

Er ikke også f11 m550d svindyre i Norge? 

Alt som heter BMW med 3l diesel koster 100 000,- mer enn de burde…helt håpløst. Mest bil for pengene får man i en 7-serie i såfall. G31 med 3l diesel er ikke bare overprisa i Norge, de er overprisa i Sverige og Tyskland også. Bruktmarkedet der er like kåte på sånne biler som oss i Norge. Jeg hjalp en kamerat med å finne en G31 530d og vi måtte helt ned på en 2018 modell for at det i det minste skulle lønne seg med noen tusenlapper. Da bikka den 5 år og bruksfradraget i avgiften gjorde ett godt hopp. Men ferdig på skilt så endte han opp på ca 540 000,- for en 2018 mod 530d som var gått 78 000 km med bla B&W, Merino og masse annet. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Alt som heter BMW med 3l diesel koster 100 000,- mer enn de burde…helt håpløst. Mest bil for pengene får man i en 7-serie i såfall. G31 med 3l diesel er ikke bare overprisa i Norge, de er overprisa i Sverige og Tyskland også. Bruktmarkedet der er like kåte på sånne biler som oss i Norge. Jeg hjalp en kamerat med å finne en G31 530d og vi måtte helt ned på en 2018 modell for at det i det minste skulle lønne seg med noen tusenlapper. Da bikka den 5 år og bruksfradraget i avgiften gjorde ett godt hopp. Men ferdig på skilt så endte han opp på ca 540 000,- for en 2018 mod 530d som var gått 78 000 km med bla B&W, Merino og masse annet. 

 

 

Det ligger jo noen fine på Finn, 530xD med B&W bl.a. Også M550d, klart, spriket mellom en 530 og M550 er nesten 200k.. 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...