Fredrik 90 Skrevet 6 timer siden Skrevet 6 timer siden 28 minutter siden, LP760 skrev: Er jo ingenting spesielt med det. Er fortsatt ikke det i mine øyne 😉 kan strekke meg til e30 M3. Prisnivået gjenspeiler iallfall at du er ganske alene om å mene det 😅
Markus E30 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 2 timer siden, Fredrik 90 skrev: Dette er en bil som typisk står ved en skillevei i livet. Den er relativt bra, men ikke så bra at den er tullete dyr. Så her ender det enten opp med at noen kjøper den og rydder litt opp i det kosmetiske og forbarmer seg over bilen. Da har man en nydelig norsksolgt E39 530i med manuell kasse som sikkert ville kommet på Finn.no igjen om noen år til 119 000,-. Det andre utfallet er at noen kjøper den fordi det er en kul bil til en relativt rimelig penge. Forsetter å kjøre den sånn som den er nå, den forfaller mer og dukker opp som repobjekt eller delebil på Facebook gruppa til 20 000 kr innen to år Bruktbil til salgs: BMW 5-serie - 2001 - Grå - 231 hk - Stasjonsvogn | FINN.no 🙋♂️ Snakker litt med selger og prøver å få til å ta en titt på denne. Må jo være mulig å redde! Fredrik 90 og Ron Jeremy reagerte på dette 1 1
Fredrik 90 Skrevet 5 timer siden Skrevet 5 timer siden 40 minutter siden, Markus E30 skrev: 🙋♂️ Snakker litt med selger og prøver å få til å ta en titt på denne. Må jo være mulig å redde! Så bra, hadde vært kult 👍
LP760 Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden 1 hour ago, Fredrik 90 said: Prisnivået gjenspeiler iallfall at du er ganske alene om å mene det 😅 Ja, selvfølgelig. Glemte helt at dette er en sekt, der man ikke kan ha andre meninger 😀.
Fredrik 90 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 1 time siden, LP760 skrev: Ja, selvfølgelig. Glemte helt at dette er en sekt, der man ikke kan ha andre meninger 😀. Åja…vi er en sekt fordi vi/jeg ikke er enige i dine meninger. Fin logikk 😂
Ingvaldsen Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 3 timer siden, Fredrik 90 skrev: Her må man se muligheter og ikke problemer, for en som kan sveise og lakke så er dette ett veldig greit prosjekt. Det er klart at skal man sette dette bort så er det ikke lønnsomt. Men som sagt for en som kan sveise og lakke, eller kjenner noen som kan hjelpe så er dette ett fint og lett prosjekt for å få en bra bil igjen. Alt må ikke kjøpes nytt, går an å søke opp rustfrie brukte deler. nå er jo jeg av typen som ser litt for mange muligheter i opprusta biler, imola bilen min var jo i nesten like ille forfatning når jeg kjøpte den. enda jeg fikk meget billig/nesten gratis rustsveising og lakk på den så ser jeg likevell at det blir nærmere 60-80k før jeg er ferdig utvendig. bakluke eksisterer ikke i rustfri tilstand, prøvde en gang tidligere å finne ei men endte opp med å kjøpe ny. den gang i 2019 betalte jeg 17500kr, nå koster den 22000kr. har ei brukt nå som kanskje kan gå til nød med litt jobb, men er i tvil. dører har jeg funnet rustfrie, men selv om de ser rustfrie ut så starter det på innsiden. glasluke er som regel råtten, denne blir nok å kjøpe ny til 8000kr. tid er også penger, det er mange timer med jobb for å få denne til å henge sammen igjen. standard e39 er ikke verdt stort i europa heller, men m-sportbiler i god stand begynner å ta av. blir stadig kontaktet av folk som vil kjøpe min imolarøde 530d.
LP760 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden 7 minutes ago, Fredrik 90 said: Åja…vi er en sekt fordi vi/jeg ikke er enige i dine meninger. Fin logikk 😂 Ligemåde 😅. Skjønner mer poenget til flere nå iaf 👍. Bedre å bruke andre kanaler enn det her.
mossing 92 Skrevet 3 timer siden Skrevet 3 timer siden https://www.finn.no/mobility/item/405210880?ci=3 Orjan reagerte på dette 1
HenrikSolberg Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 47 minutter siden, Fredrik 90 skrev: Åja…vi er en sekt fordi vi/jeg ikke er enige i dine meninger. Fin logikk 😂 Så du mener E30 ikke er overpriset? 😳
sdhild99 Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden 26 minutes ago, HenrikSolberg said: Så du mener E30 ikke er overpriset? 😳 Jeg synes E30 M3 er en dritkul bil, spesielt utseende. Men at markedet priser dem til omtrent dobbelt så dyre som E34 M5 synes jeg er litt rart. Men nå er jeg litt inhabil da
Fredrik 90 Skrevet 21 minutter siden Skrevet 21 minutter siden 2 timer siden, Ingvaldsen skrev: nå er jo jeg av typen som ser litt for mange muligheter i opprusta biler, imola bilen min var jo i nesten like ille forfatning når jeg kjøpte den. enda jeg fikk meget billig/nesten gratis rustsveising og lakk på den så ser jeg likevell at det blir nærmere 60-80k før jeg er ferdig utvendig. bakluke eksisterer ikke i rustfri tilstand, prøvde en gang tidligere å finne ei men endte opp med å kjøpe ny. den gang i 2019 betalte jeg 17500kr, nå koster den 22000kr. har ei brukt nå som kanskje kan gå til nød med litt jobb, men er i tvil. dører har jeg funnet rustfrie, men selv om de ser rustfrie ut så starter det på innsiden. glasluke er som regel råtten, denne blir nok å kjøpe ny til 8000kr. tid er også penger, det er mange timer med jobb for å få denne til å henge sammen igjen. standard e39 er ikke verdt stort i europa heller, men m-sportbiler i god stand begynner å ta av. blir stadig kontaktet av folk som vil kjøpe min imolarøde 530d. Jeg tror svært få biler hadde blitt restaurert og bevart for ettertiden om alle tenkte økonomi. Er jo nettopp dette som redder mange biler, det at de får en eier som ser gull der andre ser gråstein, og som går på for å få denne bilen på veien og i stand igjen. En kollega har nettopp brukt 150 000,- på å sette i stand en vanlig Ford Sierra 2,0 liter…helt bortkastede penger for de alle fleste, men ikke for han som var blitt glad i den bilen. Og det du har gjort med din Imola Røde E39 er jo fantastisk, du har jo redda den bilen fra samme skjebne som jeg spår for den 530en over her. Vi i entusiastmiljøet burde takke og bukke for at dere bruker masse penger på å holde disse bilene på veien, uten den innsatsen så forsvinner de. Og da er det for sent 😅 Rustfri bakluke er vanskelig å oppdrive brukt men det finnes med litt kreativ leting. Jeg fant en hos en bilopphugger i Italia mens vi var der på sommerferie, han kunne demontere og sende til Norge for ca 1100,- EUR. Min bakluke var heldigvis reddbar men glassluka var helt gåen. Ny betalte jeg 7000,- for hos Bavaria i 2023, helt innafor synes jeg. Jeg mener at den 530i’en over her har noen plusspunkter som gjør den verd å redde. Det er kombinasjonen av E39, den herlige M54B30 motoren og manuell kasse. Det er også ett poeng at det er en norsk bil fra en tid hvor 90% av alle E39 som ble solgt var bruktimporterte. Jeg er enig i at den også har noen punkter som taler i mot den, i tillegg til tilstanden. Kanskje ikke like sexy med Touring som med sedan (jada, jeg vet at jeg selv har en E39 Touring) og at det ikke er en orignal M-sport bil. Prisene for disse bilene er på full fart opp, særlig M-sport bilene som du påpeker. Men en standard E39 i fin stand med riktig motorisering begynner å bli verd noen kr de også. Og husk at med E30 så var det M-tech bilene som tok av i pris først, så kom standardbilene etterpå. Jeg tror at BMW modellene fra 90 tallet, særlig E46, E39 og E38 er the next big thing. 1 time siden, HenrikSolberg skrev: Så du mener E30 ikke er overpriset? 😳 Jo det mener jeg så absolutt at de er, men jeg brukte nettopp E30 325i som ett eksempel på en bil som har steget veldig mye i verdi. Markedet derimot ser ikke ut til å mene at disse bilene ikke er overprisa. Jeg har Motorbørsen fra 2005 eller noe liggende på loftet og der kan man finne fine 2-dørs E30 325i M-tech til 50 000,-. 1 time siden, sdhild99 skrev: Jeg synes E30 M3 er en dritkul bil, spesielt utseende. Men at markedet priser dem til omtrent dobbelt så dyre som E34 M5 synes jeg er litt rart. Men nå er jeg litt inhabil da Du er kanskje inhabil men det er ikke jeg, og jeg er helt enig med deg. En E34 M5 er ti ganger mer bil enn E30 M3, det hadde ikke funnets tvil i min sjel om jeg måtte velge mellom E34 M5 eller en E30 M3. For all del en legende av en bil, men ikke til den prisen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå