Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

F10 begynner å ramle ned rundt 400k-merket for de billigste modellene nå. Bla denne her:

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45144190

 

Atpåtil en Premium Selectionbil, med "masse" garanti igjen. Personlig kunne jeg fint hatt en F10 med denne motor/gir/utstyrskombinasjonen, men det er jo en reell fare for å brenne inne med den da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F10 har jeg faktisk sett til 349 000 men da en ribbet 520d. Jeg venter på at de bilene med store sekserne skal komme greit ned i pris, ser disse holder seg langt bedre i pris enn 520 :) Men så er det også eneste riktige motoralternativet i F10 ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva syns dere om pris på denne ?  er en kammerat som selger den 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45120824

hva går disse for om dagen med den motoren og km stand og årsmodell ?  

Lurte på å kjøpe og selge videre 

 

Bilen er priset korrekt i mine øyne, så med mindre du skrur tilbake km på den vil du neppe tjene penger på den. Men er da en grei bil så lenge du skal kjøre den uten å prøve å tjene penger. Det er ikke veldig moro å selge bruktbil - stort sett bare skambud og innbytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er magefølelsen min rett vis eg sier at det der ikke akkurat er kremen av motor fra Bmw?

N62 motoren er vel ikke så ille? Engine of the year 2002.

Trodde M40 var den siste "snerken" av motor fra BMW, ser man bort fra de med swirlflaphavari og diverse kun relatert til diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F10 har jeg faktisk sett til 349 000 men da en ribbet 520d. Jeg venter på at de bilene med store sekserne skal komme greit ned i pris, ser disse holder seg langt bedre i pris enn 520 :) Men så er det også eneste riktige motoralternativet i F10 ;)

Ja, har også sett helt ribbede 520d til under 400k, men den jeg linket til hadde tross alt litt utstyr, om enn noe ukurant konfigurasjon. Og Premium Selectionbilene er jo alltid litt dyrere.

 

Forøvrig skal du lete lenge etter F10 med sekser etterhvert. Man har tidlige versjoner av 523i og 525d, som nå ligger rundt 450k, men etter disse forsvant går det mye i firere. Evt må man klaske til på 530d eller 535i, og da snakker vi litt andre priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Forøvrig skal du lete lenge etter F10 med sekser etterhvert. Man har tidlige versjoner av 523i og 525d, som nå ligger rundt 450k, men etter disse forsvant går det mye i firere. Evt må man klaske til på 530d eller 535i, og da snakker vi litt andre priser.

Når jeg sier store seksere så mener jeg i hovedsak fra 530d/528I 3,0l og oppover, 523i og 525d er for mitt vedkommende uinteressant.

  

Ikke nødvendigvis, kommer jo helt an på hvilket utstyr du forventer deg til hvilken pris.

Her er det bare å kline til Fredrik 90 ;)

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44787080

Det var faktisk veldig billig selv om den hadde gått for langt og manglet vesentlig utstyr, fra 500 000 så får man faktisk en ganske brukande 530d, særlig om man importerer fra Tyskland :) Noe jeg mest sannsynlig kommer til å gjøre bare jeg får solgt 325en etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg sier store seksere så mener jeg i hovedsak fra 530d/528I 3,0l og oppover, 523i og 525d er for mitt vedkommende uinteressant.

Ok. Nå er 3,0 det eneste sylindervolumet man får i sekser på F10/11 da. Selv 523i hadde 3-litersmotor, men når du snakker om storsekser i form av ytelse så blir det jo noe annet. Forøvrig er det jo selvsagt kjekt med noe som drar, men jeg hadde lett tatt en velutstyrt 525d fremfor en tynt utstyrt 530d, hvis de kostet det samme. Det er tross alt ingen av motorene i F10 som er irriterende trege (med forbehold om den nye 518d da), og objektivt sett er både 523i og 525d raske nok i massevis for en familiefrakter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at 523i er et ganske godt kompromiss når det gjelder bensinalternativer i forbindelse med F10/11. 204 HK er ikke akkurat lite og selv om 270 Nm ikke høres like imponerende ut er det tilgjengelig i hele turtallsområdet mellom 1500 og 4250 rpm. Det er imponerende når det ikke handler om en motor med overlading. Jeg forstår godt hvorfor BMW tok denne modellen ut av programmet. Den nye rekkefireren med 184 HK hadde ikke hatt en sjanse uten at prisen var ganske mye lavere fra fabrikkens side. Dessverre er det ikke slik BMW driver forretningen. 

 

Et gjennomsnitlig bensinforbruk ved blandet kjøring på 0,76 liter/mil er heller ikke dårlig. Vi snakker tross alt om en ganske stor og tung bil i kombinasjon med en treliters bensinrekkesekser. Dagens 520i gjør ditto gjennomsnitlig 0,68 liter/mil. Jeg vil tro at 520i er noe lettere å kjøre litt billigere over tid, men jeg er ikke i tvil om hvilken modell jeg hadde valgt hvis bilene ellers er nogenlunde like... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at 523i er et ganske godt kompromiss når det gjelder bensinalternativer i forbindelse med F10/11. 204 HK er ikke akkurat lite og selv om 270 Nm ikke høres like imponerende ut er det tilgjengelig i hele turtallsområdet mellom 1500 og 4250 rpm. Det er imponerende når det ikke handler om en motor med overlading. Jeg forstår godt hvorfor BMW tok denne modellen ut av programmet. Den nye rekkefireren med 184 HK hadde ikke hatt en sjanse uten at prisen var ganske mye lavere fra fabrikkens side. Dessverre er det ikke slik BMW driver forretningen. 

 

Et gjennomsnitlig bensinforbruk ved blandet kjøring på 0,76 liter/mil er heller ikke dårlig. Vi snakker tross alt om en ganske stor og tung bil i kombinasjon med en treliters bensinrekkesekser. Dagens 520i gjør ditto gjennomsnitlig 0,68 liter/mil. Jeg vil tro at 520i er noe lettere å kjøre litt billigere over tid, men jeg er ikke i tvil om hvilken modell jeg hadde valgt hvis bilene ellers er nogenlunde like... :)

Enig i det. 523i fremstår som en fin modell, og jeg synes ikke gevinstene med 520i er store nok til å favorisere denne foran den gamle sekseren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...