mikalsh Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Hei, skal til innkjøp av E39, og har en veldig skeptisk far når det kommer til gamle BMW'er. Lurer på om det er risikabelt og kjøpe E39 som nærmer seg 200k? Og da tenker jeg økonomiske utgifter, som girkasse, motor, bremsesystem. (ellers mekanisk) Jeg tenker jo om man finner en bil som er godt tatt vare på, fulgt opp servicer og som har ett komplett service hefte, og heller få den NAF testet før eventuelt kjøp så er man sikra? Men har folk av erfaringer og kunnskap her inne? Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 At km stand omtrent ikke spiller noen rolle på en så gammel bil, og at du må justere ideene dine om hva som betyr noe. Hvis du tror at "bremsesystem" blir en mindre utgift fordi bilen er kjørt lite så tar du nok feil. Det beste rådet jeg kan gi, hvis du faktisk ønsker deg en aldrende bil som e39, er å a) finne en kompis med god greie på bmw som ser over bilen, eller b ) levere den inn til et seriøst bmw verksted og be dem ta en "full overgang", betal dem gjerne noen timer, for å gå over bilen. Kun da kan du danne deg et noenlunde realistisk bilde ift kommende kostnader. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Kan jo legge til at gammel BMW ikke er så dyrt å drifte som enkelte skal ha det til. Delepriser er jevnt over helt greie, men som alltid med eldre biler, så er det en stor fordel å kunne gjøre en del ting selv. Følger du rådene over, og finner deg et pent og velholdt eksemplar, så blir det ikke på langt nær så ille som din far vil ha det til. Er du overhodet ikke skrukyndig, og impulskjøper en ihjelkjørt lørje (de finnes det en del av!), så blir det selvsagt dyrt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Har han hatt mye eldre BMWer han far din siden han er så skeptisk, eller er han bare forutinntatt slik som veldig mange andre uten peiling på BMW? Jeg har nå kjørt en 1994 modell 5-serie i 3 år, den har aldri svikta meg og starter og går hver bidige dag. Slitedelene kjøper jeg billig på Koed (prøv å kjøp deler til Japanske biler, det er DYRT) og bytter mye selv eller med god hjelp av skru kyndige kamerater. Har knekt noen fordommer hos venner og bekjente med at gammel BMW er dyrt å drifte, de har som regel hatt like mye eller større utgifter på sine Japanske biler. E39 er solide biler som går evig om de stelles pent med, se etter ett ryddig, voksenkjørt eksemplar med god service historikk. Ikke se deg blind på kilometerstand, heller en bil med komplett servicehefte med en kilometerstand på 280 000 km kontra en bil med hullete servicehistorikk og 170 000 km på klokka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aplet86 Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Jeg har en E39 520D nå som har bikket 410 000km. Føles ut som om den har gått 100 000km.. Ikke mange biler som kan måle seg med bmw når det kommer til sånt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mikalsh Skrevet November 27, 2014 Forfatter Share Skrevet November 27, 2014 (endret) Var ikke meningen å komme fram som en idiot her, har en viss peiling, har skrudd i flere timer på en e46 selv som var min første bil. Det jeg var ute etter i denne tråden var vel andres erfaringer ved kjøp av e39 spesifikt. Og jeg er delvis skrukyndig, er bare det at det har rett og slett blitt et stort "ork" og et hat over det hele etter uendelige timer med e46'en jeg hadde. Greit nok og ha med seg en kyndig person, som kan. Men man vet aldri hva uforutsigbare ting gamel biler fører med seg. Derfor jeg spørr etter andres erfaringer Setter pris på tilbake meldinger! Endret November 27, 2014 av mikalsh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Kjøpte meg "gammel" E39 (bare 14 år da jeg kjøpte den) med 293 på telleren. Nå har den gått 327, og ikke hatt noe kukk på de kilometerne jeg har kjørt. Bakluke er ofte en uting på disse - full av rust, som regel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Kjør på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mikalsh Skrevet November 27, 2014 Forfatter Share Skrevet November 27, 2014 Takker for tilbakemeldinger, skal se på en 525ia Org M-Sport i Oslo neste uke, ønsk meg lykke til ))) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Jeg tror at du skal slite meget med å finne E39 i svært god stand. Men i sånn høvelig stand skal gå greit. Dog er rust et problem på E39, så obs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mikalsh Skrevet November 27, 2014 Forfatter Share Skrevet November 27, 2014 (endret) Har funnet en lovende bil, men sant som du sier, av de 200-300 eksemplarene på markedet for øyeblikket, har jeg kun funner 2-3 lovende biler. Tenkte jeg skulle reise og kikke på denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=53562399&searchclickthrough=true Endret November 27, 2014 av mikalsh Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Er det bare meg som aldri har sett de "originale" m-klistermerkene på sideskjørt og framfanger? Men bilen så absolutt ryddig ut, ren og pen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Tenkte jeg skulle reise og kikke på denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=53562399&searchclickthrough=true Du er sikkert klar over at eier ikke heter Jonas, men har et arabisk navn? Når folk lyver om navnet sitt kan man jo lure på hva man ikke nevner om bruktbilen som skal selges. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Jeg hadde holdt meg langt unna denne bilen. Reagerte litt på følgende setning: "REG SOM 520 IA M-SPORT.". Antok dette var en skrivefeil, men det er det ikke. Bilen er registert som en 2000-modell 520i med 150hk (vegvesen.no). Jeg aner ikke om motoren er byttet, eller om det på en eller annen måte er jukset i forbindelse med registeringen, men noe snusk er det. Utover det synes jeg caps lock og falskt navn ikke tar seg ut. Forbiss reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet November 27, 2014 Share Skrevet November 27, 2014 Den bilen der er til å le av. Har sett han flere ganger i Oslo. Lassaron sier jeg bare. Og ja, han er ikke norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå