Espen Aass Skrevet Mai 14, 2015 Share Skrevet Mai 14, 2015 Tusen takk for alle som har skrevet her om hva dere syns. Når det gjelder hvilken bil det blir, så er det som en kosebil. jeg har ikke tenkt å bruke en E30 som pendlerbil eller bruksbil. Jeg er håndverker-lærling og har firmabil som jeg bruker fram og tilbake til jobb, så der er jeg veldig heldig, for det koster meg ikke en krone Det skal også sies at jeg har erfaringer med å skru bil, har vært med på å skru bil helt siden jeg var liten, så det står ikke på det... Jeg skjønner som sagt at E30 ikke er den sikreste bilen man kan velge, men det er det når jeg har tenkt til å ha den som en kosebil. Foreldrene mine vill at jeg skal kjøpe en så ny som bil som mulig. Jeg har forsåvidt penger til å kjøpe en splitter ny bil fra forhandler, men for meg er en bil ikke bare en bil. Jeg vil ha en bil med personlighet og sjarm og en jeg liker. Og gamle biler er noe jeg liker veldig godt. Må kanskje bare vente til jeg får meg hus og har fagbrev, og eventuelt kjøpe en E30 da... God smak og fornuftig virker det som du er E30 er fine biler og se på å kan bli ganske kule med litt felger og slikt. Det er bedre og angre på noe du har gjort, en og angre på noe du ikke her gjort. Gjør det du vil, ikke hør på morra di er en velkjent strofe! Men husk, drømmer blir ikke borte! Det gjør dem når man realiserer dem! mropedal reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drevi Skrevet Mai 15, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2015 God smak og fornuftig virker det som du er E30 er fine biler og se på å kan bli ganske kule med litt felger og slikt. Det er bedre og angre på noe du har gjort, en og angre på noe du ikke her gjort. Gjør det du vil, ikke hør på morra di er en velkjent strofe! Men husk, drømmer blir ikke borte! Det gjør dem når man realiserer dem! hehe ja, føler jo at jeg er fornuftig, men ifølge foreldrene mine er jeg ikke mye fornuftig Oppi det hele her så blir det ikke noe bedre når jeg har en fetter som sitter i rullestol etter en trafikkulykke Men man kan jo ikke være redd for alt heller, da blir livet ganske kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flobben Skrevet Mai 15, 2015 Share Skrevet Mai 15, 2015 Ville du kjøpt iphone 1 kontra iphone6? Kjøp nyeste mulig. Bmw e30 er vel maks en grei søndagsbil, skjønner ikke at noen vurderer det som bruksbil i det hele tatt. Gammet skit som jeg aldri ville ha kræsjet i. Nei, bruk de pengene du har oppspart og kjøp noe nyere. Golf V f.eks, med litt hjul og senk så blir den kul. Tusen ganger bedre å kjøre en gammel Bmw. Saltkjelen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Mai 15, 2015 Share Skrevet Mai 15, 2015 Om man hadde interesse for gamle mobiler og faktisk fant en for salg, så må jeg innrømme at jeg har vanskelig for å se hvorfor man absolutt skulle ha kjøpt en iphone 6 isteden. Det samme gjelder for så vidt alt mulig annet gammelt og, enten det gjelder historiske hus, antikvariske møbler, årgangsvin os.v.. Når det er sagt er nok det ytterst få som har så stor interesse for "veteran"-mobiler. Heldigvis er vi ikke alle like. På verdensbasis er det nok flere hundre tusen som bruker eldre biler daglig uten noen store problemer. Bare i Norge er det nok snakk om en del tusen (spesielt i sommerhalvåret). Selvsagt vil en gammel bil gi en noe større risiko med tanke på sikkerhet, men dette er avveining hver enkelt må opp mot hvordan man ønsker å leve livet sitt. Alle handlinger du begår har en viss risiko forbundet med dem. Espen Aass reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
drevi Skrevet Mai 15, 2015 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2015 Ville du kjøpt iphone 1 kontra iphone6? Kjøp nyeste mulig. Bmw e30 er vel maks en grei søndagsbil, skjønner ikke at noen vurderer det som bruksbil i det hele tatt. Gammet skit som jeg aldri ville ha kræsjet i. Nei, bruk de pengene du har oppspart og kjøp noe nyere. Golf V f.eks, med litt hjul og senk så blir den kul. Tusen ganger bedre å kjøre en gammel Bmw. Har aldri tenke å ha det til en bruksbil, det blir isåfall en søndagsbil/kosebil. Jeg ville aldri ha hatt en E30 som bruksbil, for når det gjelder en bruksbil så må jo den være driftsikker og økonomisk, det er Ikke en E30. Jeg bor også på landet, så selv om jeg skal ha det som en kosebil, så blir det kjøring på veier som det ikke er mye trafikk på. Det blir ikke akuratt crusing på e18... Men det er godt å lese hva andre syns og har opplevd. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Mai 15, 2015 Share Skrevet Mai 15, 2015 (endret) Når det er snakk om hvor farlig ting er må jo man tenke både på risiko og skade. Greit nok at man går på en skikkelig smell om man kræsjer med foreksempel e30, men når man ikke kjører mere enn kanskje 300 mil og er oppegående i trafikken, så er sjangsen for at noe går galt akkurat i den bilen veldig liten. Det å diskutere fornuft blir jo så som så også, jeg kjenner plenty av særs oppegående folk som kjører 20k med motorsykkel hver sommer. Vil heller kræsje i e30 enn på sykkel for å si det slik. Er som nevnt lengre oppe, alt du gjør er risiko, men det å rulle seg en tur hver tredje søndag i en e30 er ikke det jeg kaller dumdristig akkurat. Endret Mai 15, 2015 av Håskjold Espen Aass reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Mai 15, 2015 Share Skrevet Mai 15, 2015 Syns også det er rart at folk er så ekstremt opphengt i airbag osv. Som Håskjold skriver, hva med alle di tusenvis av folkene som kjører MC? Jeg kjører selv MC, det er 100 ganger farligere enn og kjøre e30. Men er fryktelig gøy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 15, 2015 Share Skrevet Mai 15, 2015 (endret) Ville du kjøpt iphone 1 kontra iphone6? Kjøp nyeste mulig. Bmw e30 er vel maks en grei søndagsbil, skjønner ikke at noen vurderer det som bruksbil i det hele tatt. Gammet skit som jeg aldri ville ha kræsjet i. Nei, bruk de pengene du har oppspart og kjøp noe nyere. Golf V f.eks, med litt hjul og senk så blir den kul. Tusen ganger bedre å kjøre en gammel Bmw. Dette er det dummeste jeg har hørt på lenge, er IPhone 1 noe som er ettertraktet på lik linje med en strøken og klassik E30? Krasjer heller i E30 enn i Folkevogn, Amazon eller mye annet veteran ræl folk bruker daglig. For ikke å snakke om sykkel, da blir en E30 en tanks i forhold når det kommer til kollisjon sikkerhet. Det er egentelig helt utrolig, her forteller gutten at det er snakk om en finværsbil og ikke en bruksbil han skal ha. Likevel er dere hysteriske over kollisjons sikkerhet, dere går kanskje ikke ute for døra en gang i frykt for å få en meteoritt i hodet eller få ett myggstikk? Man er ikke udødelig i en 2016 modell Volvo XC90 heller.. Kjører heller E30, tusen ganger bedre enn å kjøre VAG... Hilsen en som kjører 21 år gammel 5-serie hele året! Endret Mai 15, 2015 av Fredrik 90 Espen Aass reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Mai 15, 2015 Share Skrevet Mai 15, 2015 Dette er det dummeste jeg har hørt på lenge, er IPhone 1 noe som er ettertraktet på lik linje med en strøken og klassik E30? Det er vel i øyet som ser. For å trekke frem det ekstreme (og urealistiske): http://www.ebay.com/itm/NEW-SEALED-Apple-iPhone-1st-Gen-8GB-Black-AT-T-W-BONUS-POSTER-AND-BAG-/161692331049?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item25a59d2c29 Så ligger det et hav av "pene" mellom 5000-1000, og naturligvis gammelt søppel til noen skarve hundrelapper. På samme måte som en E30 kanskje. Finnes fine eksemplarer der ute som koster mye, og vil være verdt pengene for riktig person. Helt ned til utslitte rustholker som trenger mange tusen ekstra for å få de fine. At noe har vært en bruksgjenstand før, og at noen få fremdeles bruker det i dag, betyr ikke nødvendigvis at det er et smart valg. Flott at du tar godt vare på din E34 og at du bruker den hele året, for all del. Dagen det smeller hadde du etter all sannsynlighet ønsket at du satt bak rattet i F10. Var jo en her inne som krasja sin E30 for rundt 2 år siden. http://bimmers.no/topic/763617-knust-e30-m3/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dweezil Skrevet Mai 15, 2015 Share Skrevet Mai 15, 2015 I trådstarters opprinnelige innlegg fremkommer det ikke at bilen skal brukes som kosebil/godværsbil, dette ble først opplyst i et senere innlegg. Mitt svar var skrevet ut i fra antakelsen om at en ung fersk sjåfør skal kjøpe sin første bil. Da står jeg fast ved at en eldre bil uten airbags er et dårlig valg. Jeg kan forstå foreldrenes innvendinger og bekymring. Dersom min sønn hadde bedt om det samme som trådstarter, hadde jeg antakelig vært en like lite velvillig forelder som trådstarter sine. Foreldres bekymring for sine barn tror jeg er vanskelig å forstå fullt ut før man har fått barn selv. Jeg er enig i at om bilen kun skal være en entusiastbil som kjøres innimellom, så er risikoen vesentlig redusert. Argumentet om at motorsykkel er mye farligere, derfor må jo en E30 være greit, faller på sin egen urimelighet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Mai 15, 2015 Share Skrevet Mai 15, 2015 (endret) Det er vel i øyet som ser. For å trekke frem det ekstreme (og urealistiske): http://www.ebay.com/itm/NEW-SEALED-Apple-iPhone-1st-Gen-8GB-Black-AT-T-W-BONUS-POSTER-AND-BAG-/161692331049?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item25a59d2c29 Så ligger det et hav av "pene" mellom 5000-1000, og naturligvis gammelt søppel til noen skarve hundrelapper. På samme måte som en E30 kanskje. Finnes fine eksemplarer der ute som koster mye, og vil være verdt pengene for riktig person. Helt ned til utslitte rustholker som trenger mange tusen ekstra for å få de fine. At noe har vært en bruksgjenstand før, og at noen få fremdeles bruker det i dag, betyr ikke nødvendigvis at det er et smart valg. Flott at du tar godt vare på din E34 og at du bruker den hele året, for all del. Dagen det smeller hadde du etter all sannsynlighet ønsket at du satt bak rattet i F10. Var jo en her inne som krasja sin E30 for rundt 2 år siden. http://bimmers.no/topic/763617-knust-e30-m3/ Nå tar man imidlertid ikke valg kun for dagene det går gærent, men også for de dagene det går bra. Greit nok så skulle man ønske man satt i en sikrere bil dagen du krasja akkurat som du skulle ønske du tok tog dagen flyet styrta, men dette er en kalkulert risiko de som har valgt disse fremkomstmidlene er villige å ta ellers hadde de ikke tatt dem. Det er også verdt å merke seg at stort sett samtlige (om ikke samtlige) forsikringsselskaper tilbyr rimerligere forsikringspremier til eldre biler, noe som tyder på at det er noe ved bruksmønsteret som gjør disse bilene sikere i praksis. Endret Mai 15, 2015 av Galro Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 15, 2015 Share Skrevet Mai 15, 2015 Eller at det er mindre å betale ut når de knuses? Statistikk kan brukes og misbrukes, dessverre er den siste det vanligste. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galro Skrevet Mai 15, 2015 Share Skrevet Mai 15, 2015 Eller at det er mindre å betale ut når de knuses? Statistikk kan brukes og misbrukes, dessverre er den siste det vanligste. Ansvarsforsikringen er også rimeligere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mai 15, 2015 Share Skrevet Mai 15, 2015 Ansvarsforsikringen er også rimeligere. Den diskusjonen taper du, så den er bare å legge død med en gang. Ansvarsforsikring er selvfølgelig rimeligere, siden risiko er lavere for selskapet. Men her skal man sammenligne epler med epler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Mai 15, 2015 Share Skrevet Mai 15, 2015 Greit nok så skulle man ønske man satt i en sikrere bil dagen du krasja akkurat som du skulle ønske du tok tog dagen flyet styrta Naturligvis, og slik kunne vi ha argumentert om hverandre i dagesvis. Min kommentar var egentlig siktet til det F90 skrev om hva som er ettertraktet, kommer an på hva kjøper ønsker å betale det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå