Skulebollen Skrevet Juni 23, 2015 Share Skrevet Juni 23, 2015 Kan det være noe ved din opptreden som gjør at skjønnsvurderinger går i din disfavør? Du krever at sotfilmen skal av på verksted, istedenfor å spørre om det er greit å la verkstedet gjøre dette fordi du ønsker at det blir gjort av de som la den på. Du peker nese til kontrolløren ved å si at han ikke har rett til å ta skiltene dine. Du setter hardt mot hardt, da legger du opp til at de tar deg på det de kan ta deg på. Rekner med du selv jobber i vegvesenet? Du kan da virkelig ikke mene at om man påpeker rettighetene sine setter man hardt mot hardt. Det gir heller ikke vegvesenet rett til og gi bot for manglende førerkort når han faktisk hadde med dette?? Dette er jo helt totalt uhørt, om trådstarter så kalte vegvesenet for en idiot skal han ikke få bot for manglende førerkort når dette faktisk var med. Du er virkelig helt totalt på bærtur her. selvsagt er det to sider av en sak, men nå har vi kun hørt ene siden så da må man ta utgangspunkt utifra den Hvorfor kan ikke du trådstarter legge filmen ut her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet Juni 24, 2015 Share Skrevet Juni 24, 2015 Rekner med du selv jobber i vegvesenet? Du kan da virkelig ikke mene at om man påpeker rettighetene sine setter man hardt mot hardt. Det gir heller ikke vegvesenet rett til og gi bot for manglende førerkort når han faktisk hadde med dette?? Dette er jo helt totalt uhørt, om trådstarter så kalte vegvesenet for en idiot skal han ikke få bot for manglende førerkort når dette faktisk var med. Du er virkelig helt totalt på bærtur her. selvsagt er det to sider av en sak, men nå har vi kun hørt ene siden så da må man ta utgangspunkt utifra den Hvorfor kan ikke du trådstarter legge filmen ut her? Helt sikkert fordi det han beskriver ikke er det som kommer fram i filmen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 24, 2015 Share Skrevet Juni 24, 2015 (endret) Det Basse Lusk snakker om er simpel psykologi. Jeg tviler sterkt på at han jobber i SVV eller er enig i hvordan de offentlige tjenestemennene gikk frem i denne historien. Når man står overfor myndighetspersoner (være seg sjefen, lærere, politimenn etc.) er det ikke særlig smart å være for offensiv eller påståelig. Du kan objektivt ha retten på din side og/eller tjenestemannen kan ha handlet forhastet eller rett ut ha gjort en feil, men det å innrømme dette (i felten eller på stedet) kan være vanskelig for mange. Dette er langt fra rettferdig, men dessverre ganske menneskelig. Tjenestemannen blir irritert på deg, seg selv, på situasjonen, over å ha tapt autoritet... og resultatet er noen ganger at fordi man i deres oppfatning er vanskelig skal man bare tas... og de finner alltid noe å ta deg for. Dette kan skape mange tilleggsproblemer for deg og det er også meningen. Ergo er det bedre å være litt ydmyk når slike hendelser oppstår og heller klage i ettertid. Endret Juni 24, 2015 av Fredrik Fredrik 90, Saltkjelen, Basse Lusk og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Be-eM-We Skrevet Juni 24, 2015 Forfatter Share Skrevet Juni 24, 2015 Jeg velger å ikke legge ut filmen fordi at jeg ikke er her for å henge ut noen. Espen Aass reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Juni 24, 2015 Share Skrevet Juni 24, 2015 Sensurer ansiktene deres? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Juni 24, 2015 Share Skrevet Juni 24, 2015 Jeg velger å ikke legge ut filmen fordi at jeg ikke er her for å henge ut noen.Eventuelt at det er noe du ikke forteller, som går i din disfavør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet Juni 24, 2015 Share Skrevet Juni 24, 2015 Det Basse Lusk snakker om er simpel psykologi. Jeg tviler sterkt på at han jobber i SVV eller er enig i hvordan de offentlige tjenestemennene gikk frem i denne historien. Når man står overfor myndighetspersoner (være seg sjefen, lærere, politimenn etc.) er det ikke særlig smart å være for offensiv eller påståelig. Nettopp, du formulerer det bedre enn meg. jeg hadde solfilm på 3 ruter. ble bedt om å ta av fra frontruta, og begge siderutene Her har vi en som har sotet frontruta, gitt ... Det ville kanskje vært tjenesteforsømmelse om de hadde latt deg kjøre videre med begrenset sikt fremover? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juni 24, 2015 Share Skrevet Juni 24, 2015 Skal fortsatt ikke få bot for førerkort Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Juni 24, 2015 Share Skrevet Juni 24, 2015 (endret) Du fikk ett muntlig pålegg om at solfilmen ikke er lovlig, (noe du viste fra før av) og beskjed om å fjerne det. Du fikk muligheten til å fjerne filmen, du var vanskelig og fikk bot. Ikke noe å syte om. Førerkortdelen er litt mere trasig, men hadde du vert litt mere medgjørlig så hadde det heller ikke vert noe problem. Ikke tror jeg du kommer noen veg med å klage heller, du fikk beskjed om å vise førerkort, noe du ikke kunne gjøre. (for du trodde det var glemt). Ta heller litt lærdom av situasjonen, man skal ikke la seg tråkke på av slike autoriteter, men innenfor rimelighetens grenser gagner det deg mye mere å telle til 10. Endret Juni 24, 2015 av Håskjold Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Juni 24, 2015 Share Skrevet Juni 24, 2015 Du fikk ett muntlig pålegg om at solfilmen ikke er lovlig, (noe du viste fra før av) og beskjed om å fjerne det. Du fikk muligheten til å fjerne filmen, du var vanskelig og fikk bot. Ikke noe å syte om. Førerkortdelen er litt mere trasig, men hadde du vert litt mere medgjørlig så hadde det heller ikke vert noe problem. Ikke tror jeg du kommer noen veg med å klage heller, du fikk beskjed om å vise førerkort, noe du ikke kunne gjøre. (for du trodde det var glemt). Ta heller litt lærdom av situasjonen, man skal ikke la seg tråkke på av slike autoriteter, men innenfor rimelighetens grenser gagner det deg mye mere å telle til 10. Eg står på trådstartar si sida her. Jo, han burde nok tatt av sotfilmen med ein gang, men om han oppførte seg slik som han seie so syns eg at det bør vera lov å sei at ein vil at dei so monterte filmen skal ta den av igjen. Men når me ser på størrelsen av bota syns eg den var ganske so mykje for stor... Og angåande førarkortet so bør det her vera sjølsagt med rein fornuft. Når det vise seg at førar likevel har med seg førarkortet so kan ein jo ikkje gi bot sjølv om han ikkje hadde det i handa eit minutt tidligare. Hadde vore anleis om han hadde fått bot og so funne førarkortet ein halvtime seinare. Skulebollen og Espen Aass reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juni 24, 2015 Share Skrevet Juni 24, 2015 (endret) Normal praksis er trossalt og gi mangellapp og visning innen ett par uker. Det kan vere ett helvete og dra av solfilm, da halvparten ligger igjen på ruta.. Så og be om og få ett verksted til og fjerne den er jo ingenting negativt med. Man har jo fortsatt mangellappen Og han skal ta lærdom av det med førerkortet??? Man står på rettighetene sine, og blir derfor ulovlig straffet. Endret Juni 24, 2015 av Skulebollen RF91 og stig. reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 24, 2015 Share Skrevet Juni 24, 2015 Trolig, men det er ikke dette som er poenget. Noen ganger bør man tape slaget for å vinne krigen (som i dette tilfellet er å få annulert påleggene/foreleggene). Jeg tror at hele hendelsen hadde forløpt betydelig mer smidig hvis trådforfatteren hadde vært litt mindre pågående og påståelig. Ikke fordi han ikke har rett, men fordi han trolig ville ha blitt behandlet vesentlig mindre urettferdig (ref: min påstand om psykologi). Litt ved siden av, men noe av det aller første man lærer på rekruttskolen i militæret er at man argumenterer ikke imot og/eller diskuterer med befalet. Slik må det være og slik er det også med politiet og i mange tilfeller offentlige tjenestemenn. Man har imidlertid alltid muligheten for å klage på en avgjørelse og evt. oppførselen fra/til en offentlig tjenestemann og det er denne muligheten jeg mener at trådforfatteren bør benytte seg av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skulebollen Skrevet Juni 24, 2015 Share Skrevet Juni 24, 2015 (endret) Ja det ville vert det smarteste og slikke kontrolløren bak. Det forstår jo alle Men er fortsatt rent og holdent kontrolløren\ som har gjort noe galt. Endret Juni 24, 2015 av Skulebollen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet Juni 24, 2015 Share Skrevet Juni 24, 2015 Ja det ville vert det smarteste og slikke kontrolløren bak. Det utsagnet viser at du ikke helt forstår hva en del av oss andre mener. Å "slikke kontrolløren bak" hjelper i beste fall om kontrolløren har den samme mangel på sosiale skills som du selv. Normalt blir det gjennomskuet, og reaksjonen kan da bli den samme som TS er utsatt for, det vil si at du får den reaksjonen reglene foreskriver. Det hjelper ikke å smiske, men det hjelper å kommunisere. Mennesker som har relasjonell kompetanse skaper intuitivt tillit mellom seg selv og andre, og blir gjerne møtt med den samme godvilje som de selv viser andre. Du skaper mistillit med den holdningen du har. En god øvelse for TS vil være å bite i seg den behandlingen han har fått. Øv deg på å spille på lag med andre, ikke se på dem som motstandere. Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Juni 24, 2015 Share Skrevet Juni 24, 2015 Du skal ikke slikke offentlige tjenestemenn bak (eller sjefen, læreren, politiet etc.), men bare holde en lav profil hvis du evt. merker at situasjonen blir anspent. Hjelp til selvhjelp om du vil... slik at man ikke påfører seg selv ytterligere problemer. Ja... den offentlige tjenestemannen var trolig et rasshøl, men som vi har blitt fortalt hjelper det ikke å ta til motmæle. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå