Gå til innhold

Idiotparkeringstråden!


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Bø i Telemark. Rema 1000, kaoset fortsetter.

Gammel dame med A45 AMG. Liten bil, stor plass.

15049885_10153780584706841_1872107225_n.jpg

 

 

To stykker som breiet seg ut, så ingen kunne parkere i mellom.

15129809_10153780584726841_1168890061_n.jpg

15058055_10153780584776841_408025187_n.jpg

Da jeg kommer ut fra butikken, har en ny bil kommet og opprettholder "trenden"..... Zzzz

15086990_10153780584751841_1885171613_n.jpg

 

 

Det er egentlig to rader med parkeringsplasser. Denne A4'en fra "Midt-Telemark Trafikkskole" sammen med en annen person lagde sitt egne parkeringsfelt nummer tre, nesten ved inngangsdøra. Noe som vil resultere i at folk som parkerer i midten vil bli innesperret til slutt.

15033819_10153780584816841_1529971557_n.jpg

15050293_10153780584826841_2102308184_n.jpg

 

Vanskelig å treffe innenfor strekene.

15128505_10211136880287067_2069431158_n.jpg

 

Fortsettelse følger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er interessant med elbilismen i Oslo er at man ser urinstinktet til mennesket blusse opp for alvor - førsteprioritet er megmegmegmegmeg, og jeg ser daglig Tesla-sjåfører som kjører slalåm/aggressivt/lite smidig/ulovlig kjøring i kollektivfelt/sniking etc (i formiddag måtte jeg bråbremse fordi en Tesla vrengte ut i feil felt for å passere 100m med kø...) og satser liv og lemmer for å spare 20 sekunder eller spare 12kr på å lade selv om de risikerer lakkskader for 30k.  Og dette kommer fra en over snittet aggressiv sjåfør....Jeg kan skjønne "overlevelses-instinktet" som gjør at de kjører slik, men man framstår som en gjerrig nisse med nada trafikkforståelse i praksis. Snakket senest i ettermiddag med en bekjent Tesla X-eier, og selv om han ikke trenger å lade bilen mer enn et par ganger i uka i praksis pga lav kjørelengde blir den alltid satt til lading uansett når og hvor den står...Slik egoisme er rimelig provoserende, og det bidrar kun til enda mer uenighet også mellom elbileiere selv da gjerrige Leaf-loffere og Buddy-eiere trenger denne strømmen enda mer (i den grad noen trenger å snylte mer på samfunnet enn andre snyltere). Mitt håp er at jeg i nær fremtid vil se denne interne borgerkrigen blusse opp gatelangs og at elbil-eiere angriper hverandre med balltre og stjeler ladekabler over en lav sko, samt opptøyer og slosskamper mellom Tesla-eierne og "de andre" ved de offentlige ladepunktene gatelangs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg angående kjørestil og oppførsel blant mange av elbilistene her i Oslo. Har en liten teori om at mange av de som har kjøpt seg elbil er delt inn i to kategorier. Den ene er de som har vokst opp med og er vant til å få alt som de vil og at alle tilpasser seg etter dem. Den andre er våre grønne "venner" som aldri har villet kjøre bil før, men som plutselig skal ut i trafikken mens de tror de redder verden og miljøet, disse kjører elendig... En ting er disse som skal lade teslaen sin hele tiden, men det er nesten verre med de som parkerer på ladeplassene uten å gidde å koble seg til! 

Ser også en økende forespørsel hos ulike bedrifter at det skal bli installert ladekontakter for ansatte. Har prøvd å fleipe med spørsmål om alle ansatte skal få dekket bensin og diesel regningene sine også, men da blir jeg bare sett rart på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mangler ihvertfall ikke på fordommer her ser jeg :) Omtrent det samme som man hører om BMW bilister andre steder.

 

Jeg så en BMW sjofør som gjorde dette en gang så jeg er overbevist om at alle BMW sjofører kjører minst like aggressivt som han og kun tenker på seg selv :) Dette må jo være merke relatert og ikke personen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎19‎.‎11‎.‎2016 at 18.16, minim skrev:

Det mangler ihvertfall ikke på fordommer her ser jeg :) Omtrent det samme som man hører om BMW bilister andre steder.

Det er ikke fordommer når det blir støttet opp av fakta. Usedvanlig mye asosial kjøring og oppførsel generelt fra elbilistene i Oslo - jeg tror også mye av det skyldes uerfarne bilister som har konvertert fra kollektivtrafikk. Utenfor bysentrum er gjerne verstingene folk i Leaf og E-Up som ligger i 80 km/t i 100- eller 110-sone for komme seg hjem - dette skaper ofte farlige situasjoner og kø.

Dette med at BMW-sjåfører er så aggressive har gått litt ut på dato nå som BMW har blitt et av de mest solgte merkene i landet og medelsvensson som tidligere rattet Avensis eller Passat har kjøpt seg F11. Er faktisk overraskende ofte man finner en 1-serie, F11, X1 og X3 først i køen.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 19.11.2016 at 18.16, minim skrev:

Det mangler ihvertfall ikke på fordommer her ser jeg :) Omtrent det samme som man hører om BMW bilister andre steder.

 

Jeg så en BMW sjofør som gjorde dette en gang så jeg er overbevist om at alle BMW sjofører kjører minst like aggressivt som han og kun tenker på seg selv :) Dette må jo være merke relatert og ikke personen.

Det går absolutt ikke på fordommer, men på erfaring ;) Er absolutt ikke snakk om alle, men dessverre er det en trend jeg ser daglig og hører fra mange andre som også kjører bil noen timer hver dag. 

4 timer siden, Werther skrev:

Det er ikke fordommer når det blir støttet opp av fakta. Usedvanlig mye asosial kjøring og oppførsel generelt fra elbilistene i Oslo - jeg tror også mye av det skyldes uerfarne bilister som har konvertert fra kollektivtrafikk. Utenfor bysentrum er gjerne verstingene folk i Leaf og E-Up som ligger i 80 km/t i 100- eller 110-sone for komme seg hjem - dette skaper ofte farlige situasjoner og kø.

Dette med at BMW-sjåfører er så aggressive har gått litt ut på dato nå som BMW har blitt et av de mest solgte merkene i landet og medelsvensson som tidligere rattet Avensis eller Passat har kjøpt seg F11. Er faktisk overraskende ofte man finner en 1-serie, F11, X1 og X3 først i køen.  

Som om jeg skulle ha skrevet det selv! Ler like godt hver gang jeg passerer en Leaf på E6 på kvelden med kun parklys på og med vinterjakke, lue og hansker inne i bilen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...