Gå til innhold

Idiotparkeringstråden!


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

On 19.11.2016 at 6:03 PM, olenikolai said:

Helt enig med deg angående kjørestil og oppførsel blant mange av elbilistene her i Oslo. Har en liten teori om at mange av de som har kjøpt seg elbil er delt inn i to kategorier. Den ene er de som har vokst opp med og er vant til å få alt som de vil og at alle tilpasser seg etter dem. Den andre er våre grønne "venner" som aldri har villet kjøre bil før, men som plutselig skal ut i trafikken mens de tror de redder verden og miljøet, disse kjører elendig... En ting er disse som skal lade teslaen sin hele tiden, men det er nesten verre med de som parkerer på ladeplassene uten å gidde å koble seg til! 

Ser også en økende forespørsel hos ulike bedrifter at det skal bli installert ladekontakter for ansatte. Har prøvd å fleipe med spørsmål om alle ansatte skal få dekket bensin og diesel regningene sine også, men da blir jeg bare sett rart på...

I Trondheim og da spesifikt på Omkjøringsveien mellom Tiller og Tunga er det ganske vanlig å se el-biler som er gått tom for blinklysolje. Merkelig nok. Et annet moment er at det etter innføringen av p-avgift også for el-biler er blitt langt færre elbiler i bybildet i Trondheim. Bildet av den miljøbevisste elbileier slår sprekker, iallfall i Trondheim, i takt med at fordelene forsvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Werther skrev:

Dobbelparkeringer er vel kun lov i enveiskjørte gater. Er det ingen parkeringsvakter fra Moss kommune som bøtelegger slik parkering i toveis-trafikkerte gater?

I Moss tror jeg ikke de engang gidder å kjøre rundt, ikke så stort problem med gateparkering der ;) Bildene var fra midt på Frogner i Oslo, 30-40m unna Bygdøy Alle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer jaggu på om jeg skal begynne å ta bilder av mine egne parkeringer og legge ut her til spott og spe. Er det tom parkeringsplass og jeg skal en snartur til butikken like før stengetid, er det ikke så nøye å treffe oppmerkingen. Man må ikke bli så opptatt av regelverket at reglene følges for reglenes skyld. Først og fremst har reglene en hensikt, og det hender at hensikten faktisk ikke oppfylles av å følge reglene. Å ikke være regelbundet krever at man tenker selvstendig. Og har rygg til å bære konsekvensene, som kan være en bot. Eller å bli hengt ut på bimmers.

Jeg innrømmer at:

- jeg kjører over fartsgrensen når det passer seg

- jeg kjører på rødt lys når ingen er i nærheten

- blinklys ikke blir brukt midt på natten når ingen andre er ute

- jeg parkerer hvor som helst og på hvilken som helst måte når risikoen er lav

Og jeg er sikker på at jeg ikke er alene om å tenke selv. ;) Noen av bildene her tilhører nok slike sjåfører som meg. Men vi kan reglene, og vi følger dem når det er hensiktsmessig. Som stort sett er hele tiden, men vi utnytter unntakene.

Bare en liten forsvarstale for oss som kan fremstå dum og uvitende, når faktum er motsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Margrethe skrev:

 

Disse hvite stripene er vist bare til pynt :)

 Hahahaha, også i Tønsberg da :P

 

@Basse Lusk: det handler jo bare om å bruke hodet :P man parkerer  ikke som ei nepe på dagtid med mindre man har spist indisk mat og har dårlig tid til toalettet, på dagtid (og kanskje spesielt i storbyene) ;) Men er helt enig med deg ;)

Endret av Shattered
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...