Gå til innhold

Min E39 M5 - Pensjonert på ubestemt tid.


 Share

Anbefalte innlegg

Ser som vanlig godt ut den bilen der :)

Tips selv om du ikke alltid så lett kan styre det. Prøv å la voksen herde i minst ett døgn etter du har buffet av før den får vann på seg. Jeg pleier i tillegg alltid å vente en uke med å vaske bilen første gang etter vokslegging. Men DET er ikke så lett på denne tiden av året :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal dere ha :)

Jeg burde vel spurt før jeg gjorde noe. Fulgte bare videoene til bilpleiekongen mtp påføring og virketid, så hørte jeg at voksen hadde den beste glansen etter første vask, så tenkte at regnet ikke gjorde noen skade. Men takk for tips :) Jeg har heldigvis masse voks nå, så er null stress å ta det en gang til, om holdbarheten er forringet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok noen kjappe knips i formiddag. Regn og rotete bakgrunner, men fortsatt kos. :) Hadde egentlig avtale med en om å handle H&R Monotube i morgen, men han trakk seg i siste liten da hans originale dempere var lekk. :(  Så da tror jeg at jeg heller går for litt eksosdeler, nyrer og en 2-din i denne omgangen og endrer kjørehøyden litt nærmere sommersesongen. 

IMG_8340-3.jpg

IMG_8332-1.jpg

 

IMG_8342-4.jpg

 

IMG_8333-2.jpg

 

IMG_8343-5.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Fikk på plass siste utgaven av Eonon i dag. De var på nyttårssalg og hadde attpåtil medfølgende (gratis) valgfritt ryggekamera eller dashcam. Jeg valgte dashcam. :) Tok akkurat en uke fra bestilling til den kom på døren, direkte fra eonon.com. Var veldig enkel å montere, og mye bedre plass bak spilleren enn i E46, så trengte ikke styre med plassering av kabler og kontakter. Bare å smelle på plass og slå den på :) Det som tok tid, var å strekke mikrofon, GPS-antenne, WiFi-antenne og USB-kabler til hanskerom og dashcam.  

Den passet perfekt og forsiden er helt loddrett og plan/flush, i motsetning til de eldre typene som er buet og med stygge gliper (universale E39 og E53-spillere.)

Rask oppstart, med BMW-logo og velfungerende internett og android-system. En fryd i bruk og fin å se på. Med litt tweaking av EQ, så hadde jeg heller ikke noe å si på lydkvaliteten, til tross for at jeg har brukt mye penger på anlegget ellers. :) 

Anbefaler virkelig denne over Dynavin D99+ og Dynavin N6! 1Skjermen er vanvittig mye bedre, og jeg vil si skjermen burde være noe av det viktigste i en slik oppgradering. Den er kjempegod å ta på, responsiv, glatt og oppløsningen ligger en del hakk over Dynavin. Var ikke langt unna følelsen av en retinaskjerm. Først nå jeg ser hvor overpriset Dynavin var. Det hastet ikke med å få på plass DAB+ igjen, da jeg hadde det fra før og synes det var veldig oppskrytt, men jeg monterer det vel på denne også, etterhvert. Koster "bare" 650+frakt for tuneren. Til sammenligning skal Dynavin ha 1700+frakt og avgifter for sin tuner. :P 

Første jeg gjorde var å handle 2 microSD og lastet ned Sygic offline maps til det ene og la over musikken vår på det andre. Greit å ha litt plass til dashcamfilene også. Dashcam fungerte også ganske bra. Litt mørkt i tunneler bare. Ser ut som 720P-ish, og det er jo egentlig mer enn klart nok til formålet. Dette kan du velge å starte/stoppe manuelt for hver kjøretur, eller å bare starte det, så står det konstant på opptak, selv om du slår bilen av/på. Så da slipper man å glemme å starte filmingen. :) Så gir det jo interiøret et realt løft. Likte også Sygic bedre enn iGo Primo. Raskt, intuitivt, pent og proppfull av funksjoner. Får også se GPS-speedo, fartsgrenser og traffikkameraer. 

Knappene var også gode å trykke på. Føltes ikke som billigplast og hardheten på fjæring var perfekt. Ingen stygge trykkelyder, heller. 

Beklager mørke og dårlige mobilbilder: 

20170120_162048.jpg

20170120_161959_HDR.jpg

20170120_162021_HDR.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, DanielStance skrev:

Ser bra ut den der! :) Fargen på knappene stemmer jo greit med BMW sin rødoransje farge.

Er RGB LEDs, så den kan i grunnen justeres til å skli perfekt inn i alle biler :) BMW oransje hadde den utav esken

10 minutter siden, Frode D skrev:

Dette lover veldig bra. Digg med en moderne spiller som sklir rett inn i interiøret.

Har fått Eonon til begge bilene mine, må bare komme eg hjem fra jobb. :P

Ja, helt enig der! Hjelper godt på utseendet. Ikke bare er de moderne, men de gjør interiørutseendet mer moderne også :) Du blir nok fornøyd, tenker jeg. Hvert fall mtp hva du får for pengene. Gjenstår bare å se på holdbarhet og om de blir buggy og treg over tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser veldig bra ut :D, kjøpte spiller samme spiller selv. Satt mellom valget av Dynavin og denne endte selv med denne. Var nok det beste valget jeg har gjort, prisen var mye lavere enn Dynavin sin.

Dashcam'en var bare koble rett på? Opptaket blir lagret på spiller eller på selve camen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, Thundercoil skrev:

Er RGB LEDs, så den kan i grunnen justeres til å skli perfekt inn i alle biler :) BMW oransje hadde den utav esken

Åja :P Har sikkert tidenes kjipeste spiller i E39 vinterbilen min, så er ikke akkurat så kjent med Eonon og evt andre gode merker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Så lenge man har musikk.. :)

 

@Remy: Tyty. Ja, jeg har alltid sagt til meg selv at jeg ikke trenger så mye dill og at WinCE holdt plenty, noe jeg fortsatt holder ved, men alle tingene de har til felles (som skjerm/touch og knapper) er så mye bedre på Eonon, at bare dét burde være god nok grunn til å gå for Androiden. Prisen er også en solid bonus. 

Dashcam kan du selv bestemme hvor filmene skal lagres. Enten på enheten, USB eller en av de 2 microSD kortene. Ikke på selve kameraet. Du kan også ta bilder med det, ved å trykke på fotoknappen i Eonon-appen. Plug&play. Monteres i ene USBen, så bare trykker du inn på appen som heter "DVR." Den ligger der fra før og ingenting må lastes ned eller installeres. Alt bare funker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Thundercoil skrev:

 

Da får jeg bestille meg dashcam. Har det på den andre bilen men der blir alt lagret på minnebrikke på selve kameraet. så skulle hatt på den siste bilen og. Og siden dette er mer lagt opp på Eonon spilleren får jeg kjøpe det mens jeg bestiller ryggekamera til bilen(har blitt så skjemt bort med ryggekamera på den andre bilen :P).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Thundercoil changed the title to Min E39 M5 - Pensjonert på ubestemt tid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...