stoltbmwelsker Skrevet Oktober 3, 2016 Share Skrevet Oktober 3, 2016 forbanna grell bil. Kvitt deg med den og selg den til meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Oktober 4, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 4, 2016 18 timer siden, Gabz skrev: Nice, godt å se at brikkene falt på plass Ja, får bare håpe det ikke blir enda mer greier nå. 18 timer siden, stoltbmwelsker skrev: forbanna grell bil. Kvitt deg med den og selg den til meg Haha. Dessverre er den så kjip og stygg at jeg ikke våger å selge den til noen. Får bare holde ut. And-reas og Julianv reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet Oktober 4, 2016 Share Skrevet Oktober 4, 2016 Så bra det ordnet seg Gode ting. Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turbo-HF Skrevet Oktober 19, 2016 Share Skrevet Oktober 19, 2016 Følger Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet November 5, 2016 Forfatter Share Skrevet November 5, 2016 Ikke så spennende oppdatering, men jeg fikk montert facelift-frontrute i går. Mye penere og fantastisk med ny rute. Den gamle var så matt og hadde fått steinsprutsprekk. Takk til E30turbotouring og firmaet Steinspruten i Fjøsangerveien. Flinke og hyggelige folk. Tenkte også å montere M5 ryggespeil en av dagene. Da er alle detaljer som røper ombyggingen borte. Rett skal være rett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet November 5, 2016 Share Skrevet November 5, 2016 Hva er forskjellen på preface og facelift frontrute da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet November 5, 2016 Forfatter Share Skrevet November 5, 2016 Den ene er nyere enn den andre Diiesel, fxslin, HenrikSolberg og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet November 5, 2016 Share Skrevet November 5, 2016 lagunilla og Freakshow reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet November 5, 2016 Forfatter Share Skrevet November 5, 2016 Nei, det er vel bare det at de har et mye finere sort felt rundt regnsensor osv. Freakshow reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet November 10, 2016 Forfatter Share Skrevet November 10, 2016 (endret) Var ute hos @E30TurboTouring i kveld og kjøpte et M5/M3 speil med lekkasje, til en billig penge. Takk for handelen Siden jeg jobber natt denne uken og butikken skal rives i morgen, og det at den ser slik ut; så tenkte jeg at jeg kunne begynne med å fikse lekkasjen: Etter fiks, som tok 5 min: Man mister så klart autodimming så snart man deler glassene og vasker vekk væsken inni, men den funksjonen flyger uansett ut vinduet når lekkasje oppstår. Har uansett alltid rolloen oppe og tenkte å montere solfilm. På sikt bytter jeg ut til nytt speilglass. De har kit til ca 1000kr på ebay o.l. Her er forøvrig speilet jeg byttet ut. Standard, men med kompass. Solgte det på 11 min, på E39 gruppen. Fikk en god pris også. Ja...Dette var forsåvidt den siste biten i puslespillet av ombyggingen (tror jeg,) og nå skal det ikke være noe som røper at det ikke er en original bil, annet enn vognkort/skilt og chassisnr. så klart. Skal få tatt bilde av speilet montert, en dag det er dagslys og jeg husker det. Har forøvrig montert det allerede. Ble veldig mye finere. Edit: There you go! Helt fantastisk hvor moro denne detaljen var. Smilte hver gang jeg så på speilet, hele veien hjem. Endret November 10, 2016 av Thundercoil williamwiers, danskiii, Gorg og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet November 10, 2016 Share Skrevet November 10, 2016 Nice! Kronen på verket Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet November 11, 2016 Forfatter Share Skrevet November 11, 2016 (endret) On 10.11.2016 at 14.55, Gabz skrev: Nice! Kronen på verket Takk Er vel mer som perlen på tiaraen 💞😘👠💋💄 Eventyret fortsatte litt i dag. Hadde tre feil som skapte alle feilene på mangellappen: ABS/DSC, sprekt tåkelys (pluss kabelbrudd,) og litt slapp håndbrems. ABS/DSC har virket konstant siden noen dager etter det ble liv i nye modulen. Tenker å uansett bytte sensor h.b. siden den har kastet ut feilkoder innimellom. Jeg har også kjøpt og montert en ny tåkelykt og så har jeg skjøtet på nye kabler, pakninger og kontakter fra BMW Group. I tillegg bombarderte jeg rundt kontaktene med el.teip, slik at fukten skal få slite litt mer med å trenge inn dit. Husket ikke helt hvordan håndbrems blir stilt perfekt, men tok det etter husken uansett. Stilte slik at det ble tyngre og tyngre å snu på hjulene, inntil 3. hakk, der det ble full stopp. Så fant jeg meg en bratt bakke og finjusterte jevnt på begge wire, helt til bilen sto kubb i 6. trinn. Håper det er godt nok. Så tok jeg nylig en service på bilen, men GS sendte meg bare ett luftfilter, selv om jeg betalte for to. De ordnet heldigvis kjapt opp og sendte et nytt et, uten noe tull. Det andre har jeg glemt å ta bilder av, men tok bilde når jeg byttet siste filtrene i dag: Jeg har også en avtale om å hente to "nye" beltestrammere hos en i Os, over helgen. Da skal alt være OK og lampen slukke. Endret November 15, 2016 av Thundercoil Gorg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 11, 2016 Share Skrevet November 11, 2016 Bra update med speilet. Ble veldig mye penere uten tvil .:). Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet November 11, 2016 Forfatter Share Skrevet November 11, 2016 @sveigis Jo, takk for det! Er detaljene som er gøy. Gleder meg til å bytte ut A-stolpedeksler og til å montere ZHP girkule og navigasjon. Da er interiøret komplett og strøkent. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet November 15, 2016 Forfatter Share Skrevet November 15, 2016 (endret) I går kveld var jeg ute i Os en tur og hentet nye beltespenner/strammere til begge fremstolene. Våknet kl 07 i dag, på en fridag av alle ting, så kastet meg ut og monterte de, siden det uansett var opplett en liten periode. En liten halvtime og en diagnose senere: ENDELIG! Så forbanna deilig å ikke ha en eneste feilmelding. Ikke noe ABS/DSC, Airbag og "check fog light." Siden jeg alikevel har fri, tenkte jeg at jeg kunne peise avgårde bort på NAFen og se om de hadde tid til en etterkontroll ila dagen. Parkeringen og venterommet var smekkfull av biler/folk, men hun gikk fortsatt bak og hørte om noen hadde tid. Ene kontrolløren kunne heldigvis ta den på sekundet. Han skulle bare fullføre papirene på kontrollen han holdt på med først. Kjekt at de tar vare på medlemmene 10 min og et nervevrak senere: 😎 Alt er som det skal være, uten snarveier, tull og teip over lampene. Ikke en gang en skjøt. Alt er originalt ledningsnett, pins og kontakter. Takk til @D.Toft for alle delene, og prisene han satt dem til. Haha. M5 donoren din lever videre Og så setter jeg pris på titt med bedre diagnoseutstyr hos @Jokkke og tenketank og bitching med @Julianv Endret November 15, 2016 av Thundercoil sAlnes, fupsaker, StigJ og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå