lagunilla Skrevet November 3, 2015 Share Skrevet November 3, 2015 Smak og behag. Har ikke F30 ennå, men må si jeg er utrolig fornøyd. Minner meg mer om E46 enn det E90 gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet November 3, 2015 Share Skrevet November 3, 2015 Tror ikke man skal sammeligne F3x bilene med E9x generasjonen. Elendige stoler, dashbord av plastikk og knirker som faen. Da mener jeg E9x Må også si F3x har bedre kjøreopplevelse enn F10/11. Å? hvorfor ikke? Kan man ikke sammenligne en 3 serie med enn annen enn? Hvordan kan du komme med slike uttalelser uten å eie noen av dem? Brodern har hatt sin E90 siden 2008 og den har aldri knirket. Dashbordet er også plastikk på F3x. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet November 3, 2015 Share Skrevet November 3, 2015 Kjenner til det med lavt tak og trang dør.. Samboeren har en subaru legacy stv. 07 mod..Er så trangt med bakovervendt sete at jeg knapt får overkroppen inn. Helt tragisk. Den blir byttet ut med en bmw ved første mulighet! Og da hvertfall ikke med en F30.. Nå var ikke dette helt relevant da, men.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 3, 2015 Share Skrevet November 3, 2015 Å? hvorfor ikke? Kan man ikke sammenligne en 3 serie med enn annen enn? Hvordan kan du komme med slike uttalelser uten å eie noen av dem? Brodern har hatt sin E90 siden 2008 og den har aldri knirket. Dashbordet er også plastikk på F3x. Etter 3,5 år og 70 000 km med min E90 så kan iallfall jeg uttale meg om hvordan disse er. E90 er den beste og mest feilfrie bilen jeg har hatt iallfall sveigis og ahj reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 3, 2015 Forfatter Share Skrevet November 3, 2015 Det var litt rart å gå tilbake til sin egen bil. Sånn umiddelbart så vil jeg si motorlyden i E6x er mer hørbar, men mindre sjenerende på en måte. Det er jo finere lyd, men litt mer tror jeg. Dekkstøy er litt bedre på f30. MEN! den stod på vinterdekk. Så nei den er nok ikke bedre der. Da min er på sommerdekk. Setene i 3 serien var veldig trang, men man satt fast i setene. Alt i alt så er 3 serien en kurant bil som jeg godt kan forstå at mange liker. Man blir vant til mye. Designet er jo veldig tøft på f3x! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torkild Skrevet November 4, 2015 Share Skrevet November 4, 2015 (endret) Har veldig lyst til å sjekke ut en F30 Facelift i håp om at interiør kvaliteten har blitt bedre. Interiør kvalitet var hoved årsaken til at jeg kvittet meg med F30'n.Størrelsesmessig likte jeg den mye bedre en nåværende BMW F10. Det samme gjelder selve kjørefølesen (selvom e90'n var hakket bedre en F30'n) Når det kommer til interiørret, fatter jeg ikke at det blir nevnt mer i tester.. Det er jo billig plast over alt! Det knirker som fy og spesielt når bilen står litt i solen. Kommer du fra en 2006 toyota avensis eller honda, kommer en til å få hakeslepp over hvor mye mer som knirker i en F3x. og dette skal være en "bedre bil/mer lukserriøs bil" Knirking oppfatter iallefall ikke jeg som luksus.Videre har jeg sjekket min del av F3x via ulike forhandlere i et håp om at min bil var untaket, men de er alle mer eller mindre like når de har rullet noen KM Så når Dronningen skulle ha ny bil, ble den en E90 M-sport. Interriøret i den er kansje ikke av det peneste i verden, ei heller utsende, men den er utrolig godt skrudd sammen.Ikke en irriterende lyd unasett vær eller forhold.Den er faktisk mer tyst i interriøret en min F10! Til de som er på jakt etter en F3x, kjenn/trykk litt på følgende steder: -Navi skjerm (knirk) -Lufteventiler under naviskjerm og hele pynte listen som går langs dashbordet- KNIRK-Dashboredet over instrumentpanel (knirk) -Midtkonsoll (over alt, sider, pynt list og armstøtte) - knirk-Panelet du "døtter i CD'r" justere klima, (knirk)-Seter (sjekk de også for rust, de ruster nemmelig under (gjelder 2012 modellen) -innvendig håndtak til å lukke dør -knirk! <- Denne knriker ofte på F10/F11 også . Tror den enste bilen jeg har hatt som slår F30'n i knirking var min først BMW E36 og en Ford sierra ano 1986 E36 datt jo interiøret fra hverandre Ford'n holdt seg iallfall samlet. Skal det sies at begge bilene hadde rullet 180 000 km + Dog fatt'rn pleide å erte meg da min mors corolla med 240 000 km på teller'nvar like hel i interiøret, mens på min datt hele hanskerommet ut Og ja, dette er på 90 tallet Endret November 4, 2015 av Torkild BimmerFan! reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 4, 2015 Share Skrevet November 4, 2015 Tror den enste bilen jeg har hatt som slår F30'n i knirking var min først BMW E36 og en Ford sierra ano 1986 E36 datt jo interiøret fra hverandre Ford'n holdt seg iallfall samlet. Skal det sies at begge bilene hadde rullet 180 000 km + Dog fatt'rn pleide å erte meg da min mors corolla med 240 000 km på teller'n var like hel i interiøret, mens på min datt hele hanskerommet ut Og ja, dette er på 90 tallet Det er litt rart at alle sier E36 hadde dårlig interiørkvalitet, var jo kun de første årgangene som fikk litt pepper for dette. E34 ifra samme tid går for å være noe av det bedre BMW har skrudd sammen noen gang, interiøret er kanskje ikke elegant men den generelle opplevde kvaliteten er jo enorm i E34 og E39. Ting er jo så banke solid og overdimensjonert i disse bilene at man blir litt imponert, selv etter snart 22 år er det forsatt ikke tegn til bruksslitasje i interiør og ikke en eneste ulyd i min E34 med 270 000 km bak seg. Skal like å se interiøret på dagens BMWer (og øvrige merker) når de er der! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet November 4, 2015 Share Skrevet November 4, 2015 Kan ikke si meg enig med interiørkvaliteten i e36. Den overgår både e81, e87 og e39. Det eneste negative jeg har hatt ved e36 er at dørtrekket på passasjer siden har sittet løst, ble byttet ut til nye originale klips og døren er like fin og fremdeles helt uten knirk. Det skal sies at dette stort sett kommer an på vedlikeholdet av tidligere eier(e). De bilene av overnevnte karosseri som befinner seg i Norge i dag, med en gjennomsnittlig km. stand på ca. 240 000km, hvor halve året foregår i salt, grus og snø har hatt det svært tøft sammenliknet med 4-5 år gamle biler som F30, e90 og F10. Disse bilene burde sammenlignet vært helt tyst i interiøret med henhold til dagens priser på en slik bil, interiør kvaliteten skuffer meg stort og spesielt nå som kulden er tilbake hvor plastikken blir kald og sprø. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet November 6, 2015 Share Skrevet November 6, 2015 Å sammenlikne gammel 5 serie mot ny 3 serie er vel ikke super relevant. Plass er en ting, en annen ting er generasjon. E6* har i mine øyne ikke eldet med like stor verdighet som E39, eller som F1* vil gjøre. E6* er vel den simpleste 5 serien ifht kvalitet, både E34, E39 og F1* har en gjennomgående bedre kvalitet. Når det er sagt er det signifikant bedre kvalitet over en 5 serie kontra 3 serien, slik det skal være! Føler allikevel F30 har høyere kvalitetsfølelse enn E9*, sistnevnte har også en simplere opplevelse enn E46 gav. Mtp plass har faktisk touring trangere plass i baksete enn sedan, dette gjelder F3* generasjonen. Grunnen er fokus på bagasjerommet. For å oppsummere, E6* og E9* generasjonen er for meg de minst minneverdige 5 og 3 serie generasjonen hittil. Å sammenlike en ny F30 318d kontra en aldrende E61 med I6 diesel gir er veldig subjektiv konklusjon. Og disse bilene har veldig ulikt bruksområde og kundegruppe. For å gi et lite stikk... Hvorfor kjørte du rundt i en F30 sa du? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 6, 2015 Share Skrevet November 6, 2015 F10 er helt klart ett steg opp ifra E60/61 når det kommer til kvalitet, men jeg tror ikke at F10 vil eldes på samme måte som E34 og E39 når det kommer til ren byggekvalitet. Jeg kan ta feil og F10 har vist seg å være meget godt bygget, men med all elektronikk og slikt så tror jeg ikke en F10 er like lett å leve med når den er 20 år som det er å leve med en 20 år gammel E34 i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet November 6, 2015 Share Skrevet November 6, 2015 F10 er helt klart ett steg opp ifra E60/61 når det kommer til kvalitet, men jeg tror ikke at F10 vil eldes på samme måte som E34 og E39 når det kommer til ren byggekvalitet. Jeg kan ta feil og F10 har vist seg å være meget godt bygget, men med all elektronikk og slikt så tror jeg ikke en F10 er like lett å leve med når den er 20 år som det er å leve med en 20 år gammel E34 i dag. Jeg snakker ikke om antall feil som "kan" oppstå. Jeg snakker om hvordan dens egenart og design vil holde seg. F10 går her i samme spor som de klassiske modellene som f.eks E39 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 6, 2015 Share Skrevet November 6, 2015 Jeg snakker ikke om antall feil som "kan" oppstå. Jeg snakker om hvordan dens egenart og design vil holde seg. F10 går her i samme spor som de klassiske modellene som f.eks E39 Da er vi mer enige ja, her er F10 litt tilbake der E39 slapp om man kan si det slik. Jeg snakket mer om den generelle byggekvaliteten over her jeg, hvor bra bilen vil henge sammen etter mange års bruk. Her synes jeg spesielt E34 utmerker seg veldig bra, tror også F10 vil klare seg bra rent kvalitetsmessig med mengden med teknologi vil by på utfordringer når disse bilene blir gamle og velbrukte. Tror likevel F10 vil klare seg bedre enn E60/61 da den har mye uprøvet teknologi som i F10 er forfinet og utbedret til å fungere bedre over tid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 6, 2015 Forfatter Share Skrevet November 6, 2015 Å sammenlikne gammel 5 serie mot ny 3 serie er vel ikke super relevant. Plass er en ting, en annen ting er generasjon. E6* har i mine øyne ikke eldet med like stor verdighet som E39, eller som F1* vil gjøre. E6* er vel den simpleste 5 serien ifht kvalitet, både E34, E39 og F1* har en gjennomgående bedre kvalitet. Når det er sagt er det signifikant bedre kvalitet over en 5 serie kontra 3 serien, slik det skal være! Føler allikevel F30 har høyere kvalitetsfølelse enn E9*, sistnevnte har også en simplere opplevelse enn E46 gav. Mtp plass har faktisk touring trangere plass i baksete enn sedan, dette gjelder F3* generasjonen. Grunnen er fokus på bagasjerommet. For å oppsummere, E6* og E9* generasjonen er for meg de minst minneverdige 5 og 3 serie generasjonen hittil. Å sammenlike en ny F30 318d kontra en aldrende E61 med I6 diesel gir er veldig subjektiv konklusjon. Og disse bilene har veldig ulikt bruksområde og kundegruppe. For å gi et lite stikk... Hvorfor kjørte du rundt i en F30 sa du? Jeg bare skrev litt rundt dette da min bil var og ble fikset på rust garanti his BMW. Jeg fikk utlevert en f30 318d. Synes det er artig å prøve alle biler og følte bare for å sammenligne de så godt det lar seg gjøre. Som det har kommet frem i tidligere innlegg så er de jo ikke direkte sammenlignbare, men uansett artig å sammenligne gammel med nytt. Og du verden for en forskjell det er i dynamikk på chassis! Men igjen, 5 serie er jo tykk og slapp og 3 serien er liten og lett. Det merkes godt! På godt og ondt. Men som også skrevet tidligere, så er ikke interiør kvaliteten bedre på 3 serien selv om den er 9år? nyere. Det som er bedre på 3 serie synes jeg er, chassis, styring, utseende og navien. Men igjen, de kan egentlig ikke sammenlignes... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 6, 2015 Share Skrevet November 6, 2015 Jeg er ganske sikker på at du vil synes at både chassis og styringen er minst like god på E90/91 som på E60/61... om ikke bedre fordi 3-serien er lettere og mindre. Designet er en subjektiv sak og navien er selvfølgelig eldre enn på dagens modeller. Helt generelt er 3-seriene noe av det beste som kan kjøpes for penger når det gjelder relativt kompakte familiebiler i relasjon til kjøredynamiske kvaliteter. 5-serien er større, men like fullt noe av det beste som kan kjøpes for penger rent kjøredynamisk i sin klasse. Den er imidlertid tyngre og større enn 3-serien og derfor ikke like agil og morsom å kjøre. Det er nettop dette som er så genialt med BMW. Uansett hva man velger blir det knapt bedre hvis man har behov for litt plass og verdsetter skikkelig kvalitet. Porsche er mer fokusert når det gjelder kjøreegenskaper, men tilbyr ikke det samme praktiske kompromisset når det gjelder plass og kjøreglede. BMW tilbyr et fantastisk konsept som etter over 40 år med 3, 5 og 7-serier stadig er state of the art... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 6, 2015 Forfatter Share Skrevet November 6, 2015 Det har du helt rett i Fredrik! Har også kjørt e90 og den er også en flott bil å kjøre, kvikk på chassis og flott styring, litt tung, men bra. Eneste som skjemte e90en som jeg testet var det dårlige rattet, med en massiv plastfølelse og altfor tynt. Det var standard ratt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå