Gå til innhold

Er E60 en bra bil?

Draughts
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Sitter å vurderer kjøp av en E60, men lurer litt på hvilke kjente problemer det er med serien? 

Noen som vet om noe typisk som går igjen, og vil dere si at det er en bil verdt pengene? 

-Draughts

Ikke kjøp e60 pre-lci uten å ha penger til å fikse litt, mitt tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok! Hva mer mener du er spesielt utsatt på en pre-LCI kontra LCI? Begge sliter med dugg i lykter, begge sliter med antenneforsterkere (i hovedsak E61), begge sliter med ledningsbrudd (E61), begge sliter med rufsete CCC'er, ingen har spesielt gode eksosmanifolder (M57), selv om LCI er forbedret, LCI (N47) har alvorlige problemer med registerkjedet, vann i bagasjerom er en gjenganger for begge (i hovedsak E61 med panoramatak), begge sliter med nivåregulering (E61), og en hel del annet. Det er ingen grunn som tilsier at man burde vie et mindre vedlikeholdsbudsjett til LCI kontra pre-LCI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det koker vel ned til en halvpresis teori om at en bilmodell blir bedre jo lenger i livsløpet den har kommet. Det kan selvsagt stemme, men ikke nødvendigvis. Min LCI E60 måtte ha nye dyser og coiler (523i), samt fikk lekkasje på oljekjøler til servo. Alt i løpet av kort tid. Den har dessuten periodisk irriterende knirk i dashbordet et sted. Den er produsert i 2009. Jeg tror ikke E60/61 er BMW's mest skuddsikre modell. Bla er panoramatak og bakluke et problem på samtlige modeller (E61),  men det er en flott bil som jeg likevel kan anbefale. Kjører som en drøm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Sitter å vurderer kjøp av en E60, men lurer litt på hvilke kjente problemer det er med serien? 

Noen som vet om noe typisk som går igjen, og vil dere si at det er en bil verdt pengene? 

-Draughts

Vi trenger å vite "noe" mer.

Budsjett ikke minst.

E60/61 har vært en kontroversiell skapelse fra begynnelsen av, men den har tålt tidens tann brukbart.

Men det er ikke BMW sin mest feilfrie model og er pr idag også mindre annerkjent enn sin forgjenger.

Det satt til side, så byr den på endel fine motorer og komforten og kjøregleden er absolutt på plass.

Plass til en familie har den også om det trengs?

Debatten hvem model som er "best" er oppe til debatt.

Derfor igjen er det viktig å komme med litt mer info om budsjettet ditt.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW E60 er veldig fine biler, de holder seg så godt at de kunne fortsatt vært i produksjon den dag i dag. Men som nevnt over så er det litt å se opp for, men ikke nok til å skygge banen. Mange mener at E60 er en av BMW sine minst driftsikre biler, men jeg synes egentlig det blir litt feil å si. Vi må tenke på at E60 var banebrytende med mye ny teknologi da den kom, slikt er det nesten forventet at det blir en del reklamasjoner ut av. Veldig mye av dette har i ettertid blitt utbedret enten på garanti eller ved tidligere reparasjoner. Det er jo ikke slik at E60 har vesentlige feil og mangler i sin grunnkonstruksjon, det er en vanvittig bra og velutviklet bil som satte en knallhard standard tilbake i 2003. Rust eksisterer nesten ikke i forhold til tidligere modeller, designet er utrolig tidløst og man får veldig mye bil for pengene i dag.

Se etter ett velholdt eksemplar men flest mulige stempler i service hefte, gjerne ifra merkeverksted. Grunnen til dette er at om bilen har fulgt dette så vil også eventuelle aksjoner og software updates ifra fabrikken ha blitt utført. Kan være en fordel på en modell som har hatt litt "rusk" på seg ifra starten av :) Du har ikke spesifisert noen motor og til det vil jeg si at du bør gå for seksermotorene. Ikke bare fordi det er bra lyd og kult med stor motor. De har derimot også vist seg å være meget slitesterke og solide, særlig M54 bensin sekseren (520I, 525I, 530I 2003-2005) eller M57/N57 diesel sekseren (525d, 530d, 535d 2007-2010).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E60 er en bra bil, men dersom du går for automatgir så vær oppmerksom på at converteren kan fuske litt. Det har nylig skjedd på min tidligere E60 520iA 2004-modell. Utenom dette er det kun byttet slitedeler (og toppdekselpakning). PDC kan også fuske litt, men det er ikke den dyreste reparasjonen.

I mine øyne er E60 er bil som holder seg meget moderne rent designmessig og mitt inntrykk er at det er solide biler :) E61 har jeg hørt mye trøbbel om (som nevnt ovenfor), så den ville jeg holdt meg unna rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW E60 er veldig fine biler, de holder seg så godt at de kunne fortsatt vært i produksjon den dag i dag. Men som nevnt over så er det litt å se opp for, men ikke nok til å skygge banen. Mange mener at E60 er en av BMW sine minst driftsikre biler, men jeg synes egentlig det blir litt feil å si. Vi må tenke på at E60 var banebrytende med mye ny teknologi da den kom, slikt er det nesten forventet at det blir en del reklamasjoner ut av. Veldig mye av dette har i ettertid blitt utbedret enten på garanti eller ved tidligere reparasjoner. Det er jo ikke slik at E60 har vesentlige feil og mangler i sin grunnkonstruksjon, det er en vanvittig bra og velutviklet bil som satte en knallhard standard tilbake i 2003. Rust eksisterer nesten ikke i forhold til tidligere modeller, designet er utrolig tidløst og man får veldig mye bil for pengene i dag.

Se etter ett velholdt eksemplar men flest mulige stempler i service hefte, gjerne ifra merkeverksted. Grunnen til dette er at om bilen har fulgt dette så vil også eventuelle aksjoner og software updates ifra fabrikken ha blitt utført. Kan være en fordel på en modell som har hatt litt "rusk" på seg ifra starten av :) Du har ikke spesifisert noen motor og til det vil jeg si at du bør gå for seksermotorene. Ikke bare fordi det er bra lyd og kult med stor motor. De har derimot også vist seg å være meget slitesterke og solide, særlig M54 bensin sekseren (520I, 525I, 530I 2003-2005) eller M57/N57 diesel sekseren (525d, 530d, 535d 2007-2010).

Tusen takk for et kjempebra svar! Har fått mye bedre innsikt om bilen nå :)

Sent fra min E6653 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...