mowz Skrevet August 4, 2024 Forfatter Skrevet August 4, 2024 (endret) Glemte custom oppstartsanimasjon: Endret August 5, 2024 av mowz Lars89, Otis, mr.pingu og 4 andre reagerte på dette 7
Daniel. Skrevet August 5, 2024 Skrevet August 5, 2024 En stund siden du har vært aktiv her ja 🤔 Mye gromme oppgraderinger 👌 mowz reagerte på dette 1
mowz Skrevet August 5, 2024 Forfatter Skrevet August 5, 2024 2 timer siden, Daniel. skrev: En stund siden du har vært aktiv her ja 🤔 Mye gromme oppgraderinger 👌 Ja det var en god stund siden ja.... Takker 🙂👍
Ingvaldsen Skrevet August 9, 2024 Skrevet August 9, 2024 er det fortsatt solenoid injektorer på denne ? er registeret flyttet noe opp eller har du fortsatt bra drag fra 1200omd ?
mowz Skrevet August 12, 2024 Forfatter Skrevet August 12, 2024 På 9.8.2024 den 15.03, Ingvaldsen skrev: er det fortsatt solenoid injektorer på denne ? er registeret flyttet noe opp eller har du fortsatt bra drag fra 1200omd ? Detaljene rundt dette vet jeg faktisk ikke, TRF som har stått for den biten, men vet injektorer er oppgradert ifbm steg 4 når jeg hadde det oppsettet. Steg 5 turboen krevde også større dieselpumpe. Registeret er flyttet en del oppover på steg 5 turboen, slik at den drar nesten opp mot sperra. Dette for å kunne øke effekten "tryggere" da moment på lavere turtall allerede ligger høyt ifht begrensninger slik jeg forstod det. Det er også oppgradert til en ganske stiv clutch på steg 4 for å håndtere momentet. Steg 5 turboen gir en mye mer sportslig følelse, man slipper den diesel følelsen at du har masse lavt men dør på topp. Men det er fremdeles ett meget brukbart register i bunn og turboen er faktisk mer responsiv enn jeg hadde "fryktet". Ladetrykket begynner vel å snike seg inn fra 1500 rpm med litt last. Skal bli gøy å få den i benken og se grafen Metanol ga også et merkbart ekstra dytt. Tror jeg målte nesten halvsekundet raskere fra 80-120kmh (litt avhengig av hvilket modus man kjører på controlleren, om man styrer kun på ladetrykk eller også på egt) skoglund reagerte på dette 1
Ingvaldsen Skrevet August 13, 2024 Skrevet August 13, 2024 du har ikke vurdert 8hp konvertering nå som det har blitt så enkelt, spesielt på den modellen du har ? slipper alt styre med trasig kløtsj og svinghjul.
mowz Skrevet August 13, 2024 Forfatter Skrevet August 13, 2024 12 timer siden, Ingvaldsen skrev: du har ikke vurdert 8hp konvertering nå som det har blitt så enkelt, spesielt på den modellen du har ? slipper alt styre med trasig kløtsj og svinghjul. Nei, det har aldri vært ett tema egentlig. Er vel ikke så mange 325d stasjonsvogn med manuell der ute, så får bevare de som er 🙂 Sikkert raskere med automat men mer moro å gire sjøl mathiseeen, lws, BMWE39turbo og 1 annen reagerte på dette 3 1
mowz Skrevet Desember 7, 2024 Forfatter Skrevet Desember 7, 2024 (endret) Da har jeg fått pusla litt mer med stasjonsvogna. Denne gangen ble det byttet: - Heisa bilen 6mm og spacet ut vinterhjula - Styrestag indre og ytre - M3 kontrollarmer foran - Foringer bærearm/casterstag indre og ytre bak - Foringer styrearm nedre bak - Styrearm bakre (Toe arm) - H&R Stabstag bak Hadde egentlig grua meg litt til stabstaget bak da traversen måtte ned men det gikk "greit". En del banning og finne ut riktig vinkler for å få det inn osv. men gikk til slutt. Eksenterbolter i foringer bak (caster, toe) hadde korrodert fast i foringen så det var gøy å få ut ☺️ Tok ett par dårlige videosnutter også med vinterhjula, de er ikke så glad i all effekten, hjulspinn opp til og med i 3 gir når det er litt fuktig ute.... Snapchat-614804383.mp4 564858503_2og3.mp4 Endret Desember 7, 2024 av mowz E.C., mslello, viggo E34 og 3 andre reagerte på dette 6
mowz Skrevet Februar 1 Forfatter Skrevet Februar 1 Da var det fiksing av det velkjente problemet med ledningsbrudd i bakluka. Plukka fra hverandre for å inspisere og fant ikke mindre enn 9 ledningsbrudd. Trakk nye ledninger, renset og vasket alt under der og beskyttet de nye ledningene litt ekstra godt. Alt fungerer fint igjen, job well done 🙂👍 Olaandref, Saltkjelen, Daniel. og 12 andre reagerte på dette 14 1
mowz Skrevet Mai 24 Forfatter Skrevet Mai 24 Da ble det byttet clutch pedal til UPC (Ultimate Clutch Pedal). Denne er i aluminium med bronse foringer, versus original som er plast med nylon foringer. Sitter 15mm lavere enn org pedal så den er flush med bremsepedal med tilhørende kortere vandring. Justerbar clutch stop i bunn som tar bort dødgang i bunnen av vandring. Etter oppgradering av clutch tidligere (TRF steg 4 clutchen) som er stivere og mer presis så var det mye dødgang i pedal. UCP fjernet så og si alt av dette og føles meget solid og betydelig raskere girskift, veldig fornøyd. Eksperimenterte litt med å fjerne en av de to hjelpefjærene som sitter på pedal originalt (en fjær på pre LCI og 2 fjærer på LCI, ja de gjorde den enda verre på LCI) samt prøve de 3 forskjellige justeringshullene på pedalen. Endte opp med å fjerne hele driten og kun kjøre uten. UCP vs Org 15mm lavere pedal og litt annen utforming Org Nylon foring Hjelpefjær 2stk utvendig og innvendig Prøvde med kun innvendig fjær på mest aggressive setting, endte opp med å fjerne hele greia Justerbar clutch stop Endelig resultat Ampera, Dusy, mslello og 6 andre reagerte på dette 9
sveigis Skrevet Mai 25 Skrevet Mai 25 Utrolig pen e91 du har her og ikke mange fine oppgraderinger på den.😊 mowz reagerte på dette 1
mowz Skrevet Mai 25 Forfatter Skrevet Mai 25 10 timer siden, sveigis skrev: Utrolig pen e91 du har her og ikke mange fine oppgraderinger på den.😊 Takk for det. Prøver så godt jeg kan 🤗
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå