Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

1 hour ago, sveigis said:

Misunner dere som har og har hatt litt amcars her for må jo være knallgøy å kjøre rundt i .

Jeg kan derimot aldri diskutere komfort og holdbarhet på en amcar kontra europeisk eller japansk så her er jeg på tynn is .

Men er sikker på at det er gode biler dette og .

 

Amcar har sin egen sjarm ja. Har vokst opp med en del 60/70-talls amcar, men for min del synes jeg disse blir litt for gamle nå da jeg er glad i å kjøre, og disse blir litt upraktiske mtp forbruk, el-anlegg, ventilasjon etc. De er best egnet som kosebiler på sommerstid. 

80/90/2000-talls amcars er litt bedre egnet hvis man kjører mye pga injection, 4-trinns automat og overdrive. Spesielt GM har hatt en del biler som er ekstremt driftssikre og billige i drift, samt ymse Ford. 

Jeg gikk jo fra Chevrolet Caprice til E60, og det var som natt og dag. E60en har kostet en formue å drifte i forhold selv om den er 12 år nyere.  Også savner jeg V8, lite som slår det mtp lyd og komfort. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Fredrik skrev:

@sveigis Jeg kjenner meg igjen vedr. hvordan klassiske amerikanske biler har vokst på meg ettersom jeg har blitt eldre. Bortsett fra et par gode venner som alltid har vært interessert i amcars har jeg ingen spesielle relasjoner til disse bilene. Jeg kjøpte imidlertid en ny Chrysler Voyager II 3,0 liter i 1993, men den kan vel knapt sies å være en amcar og bygget i Graz i Østerrike var den også.

Allikevel ser jeg jevnlig på Youtube der folk holder på med klassiske amcars. Det nye er at selv 80 og 90-talls modellene nå er populære. Motorene er uansett store i forhold til hva som begynner å bli standarden i dag så dette er forståelig. Jeg liker imidlertid spesielt 60-talls modellene og selv noe så enkelt som en 1965 Plymouth Fury stasjonsvogn er jo bare råkul i dag (den eneste generasjonen med stående doble hovedlys). Denne modellen var tilgjengelig med V8 motorer fra 5,2 liter til 7,2 liter. 4-trinns manuelt gear var også tilgjengelig (relativt uvanlig på den tiden). 

Denne kanalen "NNKH" er forøvrig fornøyelig og veldig god underholdning. Chris er en artig fyr fra byen Scranton i Pennsylvania som sammen med kjæresten Jennifer samt dachshunden Gusman og katten Turbo lager fine programmer som ikke kun handler om amcars. De har også flere videoer der de kjøper en gammel amcar i f.eks Utah og Arizona og kjører den hjem til Pennsylvania med alt hva dette innebærer av eventyr.

         

Ja er rart med det Fredrik .

Jeg for min del har alltid hatt sans for amcars ,men ikke nok til at jeg ville ha brukt penger på det før nå 😊

Plymouth Fury er fett som fy ja ja ,generelt mye fra den tiden er knall .

Vittig ,jeg bruker mer og mer tid på yt på amerikanske prosjekter spesielt biler de finner og får til å gå veldig gøy .

Dette du forteller her og linker til skal jeg se på imorgen tidlig til morgenkaffien .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Werther skrev:

 

Amcar har sin egen sjarm ja. Har vokst opp med en del 60/70-talls amcar, men for min del synes jeg disse blir litt for gamle nå da jeg er glad i å kjøre, og disse blir litt upraktiske mtp forbruk, el-anlegg, ventilasjon etc. De er best egnet som kosebiler på sommerstid. 

80/90/2000-talls amcars er litt bedre egnet hvis man kjører mye pga injection, 4-trinns automat og overdrive. Spesielt GM har hatt en del biler som er ekstremt driftssikre og billige i drift, samt ymse Ford. 

Jeg gikk jo fra Chevrolet Caprice til E60, og det var som natt og dag. E60en har kostet en formue å drifte i forhold selv om den er 12 år nyere.  Også savner jeg V8, lite som slår det mtp lyd og komfort. 

 

Ja du har vel hatt amcar ja 😊

Som du nevner så kunne jeg aldri hatt en sånn som daily og kun en kosebil .
Derfor hadde jeg aldri hatt problemer med en sen 60 talls corvette .

Elsker de simpelthen og ikke minst prisene på deler og mixingen der er jo fenomenal .

Vil tro det ja at det var en viss forskjell .

Altså for ordens skyld ,jeg er ikke der at jeg hadde byttet ut noe av det jeg har i US bil ,men er jo så gøy å se at man virkelig kan få mye gøy for lite penger ,altså drift og vedlikehold .

Prisene på de jeg har lyst på koster jo en formue og da får man ofte noe dritt og ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lært at Amcar er noe man må ta for hva det er, i det minste de eldre. Spesielt siden jeg over mange år har blitt bortskjemt med hvor lettvint og lekent de fleste BMW kan være i bruk, hvor bruket gjerne er en smule mer aktivt enn hva folk flest ser etter i en bil 🧐

Til tross for det er Amcar ofte det stedet det slappes mest av i. Rolig kjøring hvor bilen bestemmer tempoet! Det er nok en av grunnene til at denne sommeren skal inkludere en liten ferietur i denne med campingvogn på slep 😅 (Dere drar vel kjensel på felgene?)

 

IMG_0386.thumb.jpeg.10b7a741fb0859e81dbe56c73896caa3.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Robkill skrev:

Har lært at Amcar er noe man må ta for hva det er, i det minste de eldre. Spesielt siden jeg over mange år har blitt bortskjemt med hvor lettvint og lekent de fleste BMW kan være i bruk, hvor bruket gjerne er en smule mer aktivt enn hva folk flest ser etter i en bil 🧐

Til tross for det er Amcar ofte det stedet det slappes mest av i. Rolig kjøring hvor bilen bestemmer tempoet! Det er nok en av grunnene til at denne sommeren skal inkludere en liten ferietur i denne med campingvogn på slep 😅 (Dere drar vel kjensel på felgene?)

 

IMG_0386.thumb.jpeg.10b7a741fb0859e81dbe56c73896caa3.jpeg

Har denne vært i et eller annet blad en gang i tiden? Virket så kjent :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Robkill skrev:

@Olaandref

Bilen er et 90’talls bygg fra Sverige og har vært innom mange blader siden den gang, så det er ingen umulighet :)  

Muligens Bilsport da, kjøpte vel så og si alt som kom ut av det bladet på 90 tallet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Olaandref  Kan nok stemme, mener det skal være Bilsport som publiserte jevnlige oppdateringer under byggingen.

Lite er i grunn endret siden den gang. Foruten de endringene som måtte til for å få den godkjent her i Norge! Men til å være en 77år gammel traver er det helt Ok kjøremessig, sett bort fra den lille stemmen i bakhodet som minner deg om manglende trafikksikkerhet 🤫

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Robkill skrev:

@Olaandref  Kan nok stemme, mener det skal være Bilsport som publiserte jevnlige oppdateringer under byggingen.

Lite er i grunn endret siden den gang. Foruten de endringene som måtte til for å få den godkjent her i Norge! Men til å være en 77år gammel traver er det helt Ok kjøremessig, sett bort fra den lille stemmen i bakhodet som minner deg om manglende trafikksikkerhet 🤫

 

 

Rått ja 😎😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Robkill skrev:

@Olaandref  Kan nok stemme, mener det skal være Bilsport som publiserte jevnlige oppdateringer under byggingen.

Lite er i grunn endret siden den gang. Foruten de endringene som måtte til for å få den godkjent her i Norge! Men til å være en 77år gammel traver er det helt Ok kjøremessig, sett bort fra den lille stemmen i bakhodet som minner deg om manglende trafikksikkerhet 🤫

 

 

Tøff sak.. 😃 Ja, ser den, det er vel ikke noe særlig å havne i ulykken med, men ok, det er ikke noe særlig å kræsje på mc heller. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For rundt 10 år siden hang han ene kompisen min med et nabopar som drev med amcar. Vi fikk låne de på tur så lenge vi betalte bensin. Husker den Camaro (84-ish) de hadde, var godt mosjonert.  Jeg turte ikke gi mer enn 130 på sletta, hadde akkurat fått tilbake lappen (jaja, hadde røket uansett). Men det var en artig bil å kjøre. Gikk veldig godt. Klarte å kjære tom for bensin sånn under 1km fra der de bodde, måtte gå tilbake og hente jerrykanne  :lol: samme sommer tror jeg, kjørte vi en gammel Oldsmobil med granat på panseret rundt. Den også klarte vi å kjøre tom for bensin. Da fikk jeg kjøre med en politimann til nærmeste stasjon, kjøpte ei kanne og fylte tanken. Han målte gjennomsnittsfart på en bil men kunne ikke stoppe den siden jeg satt på

Høres helt merkelig ut, men det er helt sant.  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket en bil her, hva betyr det på brreg at bilen er oppført 2 ganger? Ca. Samme beløp på samme eier.

Er det bare én av de som teller eller er den dobbel opp? Eier har hatt bilen fra første oppgitte dato under.

IMG_3421.thumb.jpeg.9a58ad3e1c989c86b836ca4cfb0e44aa.jpeg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Marius2002 skrev:

Sjekket en bil her, hva betyr det på brreg at bilen er oppført 2 ganger? Ca. Samme beløp på samme eier.

Er det bare én av de som teller eller er den dobbel opp? Eier har hatt bilen fra første oppgitte dato under.

IMG_3421.thumb.jpeg.9a58ad3e1c989c86b836ca4cfb0e44aa.jpeg

Er det samme pantehaver?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...