Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Vel, nå liker jeg å bruke bilene mine mest mulig, så e30en blir kjørt i vinterhalvåret og gjerne med tilhenger eller ved andre ærend også. Det må være direkte kjedelig å bare ha en show n shine bil i mine øyne.

Poenget mitt med drivstoff, er at 0,3-0,5liter ekstra på mila utgjør trossalt 5-7kr, eller 5-7000kr i året hvis man kjører 10 000km. I seg selv ikke mye penger, men for meg som ikke har så høy inntekt lengre i tillegg til barn osv, avgjør slike ting om jeg kan forsvare å ha nettopp en entusiastbil eller ikke. Da velger jeg heller en bil som er billigere å drifte. Det er ikke alle som kan ha i pose og sekk, og ikke er jeg ungkar lengre heller så det går ikke bare ut over meg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en god dag for meg .:).

Har en god kamerat som er like bilgal som meg .

Men etter at han hadde en e28 520i for 20 årsiden ,sverget han at han aldri skulle ha noe Bmw.

Den var da en 9 år gammel bil med masse tull.

Etter dette har han kjørt bare Volvo stortsett og noen japser.

Men han har lånt min 530d en rekke ganger og igår skrev han under på kjøp av 2014 3 serie.

Han sa det enkelt at Bmw er noe av det beste enn kan få kjøpt i penger.:)

Da blir det enda en fra sørlandet som kommer med på div treff :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Fantastisk, skikkelig stilig :) Jeg sa tidligere at E32 har en tidløs eleganse, se bare på denne videoen hvor den passer inn i omgivelsene. Det blir liksom ikke feil å ankomme ett fint luksushotell i en strøken E32. 

E32 750i står absolutt på min bucket liste :)

De er fine biler. Tror nok ikke man hadde blitt "sett ned" på hvis man kom i en strøken 7 serie, uansett om det hadde vært en E23, E32 eller E38. :)

Jeg skulle gjerne hatt en E32 740i. Stoler LITT mer på en M60 enn en M70. :)

18 timer siden, 316 skrev:

Veldig flott og merkelig at "ingen" vil ha dem. Uten sammenligning forøvrig, da jeg la ut det første bilde av min e34 (tatt FØR handel) var det mange som trodde det var en syver.

Jeg skulle gjerne hatt en E32 :) Men det er jo aldri noen bra til salgs her i Norge.

16 timer siden, Hawkon88 skrev:

E32 er virkelig flotte biler, det tror jeg de fleste med sansen for bmw er enig i. Grunnen til at de ikke er så populær, tror jeg har flere elementer ved seg.

1. M30 er en skikkelig tørst motor, selvom den er pålitelig og har en karakteristikk. 211hk som er i 735i, er litt lite etter dagens standard når automatkassen er så inneffektiv.

2. M70 har rykte på seg for å være dyr å vedlikeholde.

3. Det er nærmest ingen med stor motor og manuell, og 7serie generelt appelerer i større grad mot det komfortable enn det sportslige,  noe som er relativt viktig for entusiaster/den yngre garde. Det er vel også en av grunnene til at 3serie er foretrukket fremfor øvrige modeller uansett generasjon.

4. Det er ingen åpenbare motorer som vil gjøre bilen "perfekt". Det nærmeste må være s62.

Selv kunne jeg gjerne hatt e32, men jeg er redd for at den blir for dyr å drifte.

735i med manuell hadde funket, men igjen så er jo det ikke alle som ville hatt manuell på en 7 serie.

Tror egentlig at en M60 funker veldig bra i en M60. Tror ikke de er så veldig dyre å vedlikeholde heller, i hvertfall sammenlignet med M70. Eneste er vel at man må sjekke boltene til oljepumpen.

E32 er nok ikke så veldig mye dyrere å drifte enn en E34 vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen kilometer i E32, og ja, den er komfortabel, men den er jo ikke blaut. Slettes ikke, det er en BMW, ikke ulik E34 faktisk, vil nesten si bedre.

Jeg liker M30, veldig godt. De er jo ikke så tørste for en 3,5 liter å være med over 200 gamp, det er jo litt av det å eie en gammel sekser. Sammenlign det med M110 motoren til Mercedes, den med dobbelt overliggende kam, der snakker vi tørst. Skal godt gjøres å få den særlig under literen på mila. En M30B30 eller M30B35 i en E32 som er frisk og fin klarer dette helt fint. På landveiskjøring vil jeg tippe at 0,7-0,8 liter pr. mil er godt innen rekkevidde.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FredrikE24 skrev:

Jeg har noen kilometer i E32, og ja, den er komfortabel, men den er jo ikke blaut. Slettes ikke, det er en BMW, ikke ulik E34 faktisk, vil nesten si bedre.

Jeg liker M30, veldig godt. De er jo ikke så tørste for en 3,5 liter å være med over 200 gamp, det er jo litt av det å eie en gammel sekser. Sammenlign det med M110 motoren til Mercedes, den med dobbelt overliggende kam, der snakker vi tørst. Skal godt gjøres å få den særlig under literen på mila. En M30B30 eller M30B35 i en E32 som er frisk og fin klarer dette helt fint. På landveiskjøring vil jeg tippe at 0,7-0,8 liter pr. mil er godt innen rekkevidde.

Du skulle hatt en e32 Fredrik .:).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benzen er ordentlig sliten om dagen, vi får se, ser mye på E39, E38 synes jeg helt ærlig ikke holder seg særlig godt i designet:oops:

E32 hadde vært moro det, men å gå til en enda eldre bil enn den jeg har tror jeg er uaktuelt, men man veit aldri.

Har kjørt Benzen snart 100 000km, det er jo ikke verst det, og kom akkurat hjem fra en sverigetur. Den går jo, og starter, men det begynner med å bli bra med feil i stort og smått. Jeg begynner å bli passe lei, skal jeg skifte slitedeler eller fikse småfeil så har jeg liksom vært og fiksa det en eller to ganger tidligere.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

124 er skikkelige seige saker det uten tvil .

Men det verste er at en e32 i god stand ,er jo like god å kjøre som en nyere bil ,synes hvertfall jeg .

Jeg mener fortsatt at du bør vurdere en gammel e32 :).

Jeg igjen, liker bedre e38 enn e39 .

Det tok veldig lang tid før jeg kunne si at e39 var fin.

Glemmer aldri når jeg var og så e39 første gang i 96 på den lokale Bmw foretningen i Arendal .

Syns den så ut som en oppblåst hval kontra e28en jeg eide da og var fullstendig kjønnsløs.

Men heldigvis har dette forandret seg og e39 er en flott bil.:).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39en er vel den siste skikkelige BMWen jeg liker, noe nyere enn det og det kan være hva som helst egentlig om man tenker på følelsene. Har mange kilometer i E39 og jeg synes den er fin. Klarer meg fint med en 520.. Jeg kjører sykkel igjen så fort saltinga opphører, så egentlig trenger jeg bare noe jeg kan bruke på vintern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E38 Facelift er jo kjempefine! :rolleyes::whistle:

Når E60 var relativt ny syns jeg de var stygg, men den meningen min har snudd ganske fort. :P Men en Pre-LCI uten M-Sport er fortsatt litt kjedelig.

Hadde jeg hatt en strøken gammel E32 så hadde jeg egentlig ikke brydd meg noe særlig om forbruket. Er vel egentlig verdt det, når man kjører noe sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FredrikE24 skrev:

Benzen er ordentlig sliten om dagen, vi får se, ser mye på E39, E38 synes jeg helt ærlig ikke holder seg særlig godt i designet:oops:

E32 hadde vært moro det, men å gå til en enda eldre bil enn den jeg har tror jeg er uaktuelt, men man veit aldri.

Har kjørt Benzen snart 100 000km, det er jo ikke verst det, og kom akkurat hjem fra en sverigetur. Den går jo, og starter, men det begynner med å bli bra med feil i stort og smått. Jeg begynner å bli passe lei, skal jeg skifte slitedeler eller fikse småfeil så har jeg liksom vært og fiksa det en eller to ganger tidligere.

Regner med penger er faktoren men, hvorfor bytter du ikke bare alt på bilen som er gåent? :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Shattered skrev:

Regner med penger er faktoren men, hvorfor bytter du ikke bare alt på bilen som er gåent? :P 

Overhale 6 dyser, ca 1500kr pr. dyse uten spissene har jeg fått pris på(motoren går greit nok, men nå i det siste har hvertfall en dyse fått en bra ulyd, har lyttet på samtlige med skrutrekkerskaft og det banker godt i tre av de), rustsveis i bærende konstruksjon og ellers alle hull(det er MANGE), ha ut frontruta, gjøre sveisearbeid der, da det renner vann inn i bilen i regnvær, ta ut sidevinduene bak, ta opp igjen gammelt sveisearbeid, her lekker det mye vann inn, skifte traværs bak(det er omtrent ikke gods igjen å feste multilenkarmer i), ny diff(høres ut som en buss, og lekker både på inngående aksel og ut, nye stikkaksler(bra slakk i den ene), ny hardykobling(den bak mot diffen ser ut som et garnøste) , overhaling av automatkasse(girer ikke akkurat pent for tiden), fikse rust i bærende konstruksjon foran(innfestning til bærearm), nytt stabilisatorstag(stålet er tynnslitt der foringene sitter.. Bytte bremsecalippere forran, nytt pedalstell, da mekanismen er utslitt, overhale/ny styresnekke og hjelpesnekke, nye endeledd og styredemper, 6 nye glødeplugger.. Jeg kan fortsette i det uendelige om man skal fikse alt. Multilenkarmene bak skiftet jeg for drøyt 100k siden, de må skiftes igjen. Det er så utrolig mye arbeid å få den opp å gå igjen. Den har gått utrolig langt, og det begynner den å bære preg av. Jeg skulle gitt meg for lenge siden egentlig :P Alt er slitt uansett hvor man begynner.

Jeg kan kjøpe en bil til over 100k i morgen om jeg vil, men jeg trenger ikke en så dyr bil, da jeg ikke trenger den hele året. Jeg må finne en bil med ok kilometer som ikke har vært med på eventyr som denne 124n hadde i utgangspunktet og også har vært i mitt eie. Jeg kan tenke meg at forrige eier vil være overrasket over at den enda går. Har gått mange fine E39er på finn til god pris og som ser helt originale og greie ut. Et slikt objekt hadde vært fint. Inntil videre går 124n fint, regner med å ha den ut mot høsten dersom ikke noe kritisk dukker opp.

Endret av FredrikE24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, FredrikE24 skrev:

Overhale 6 dyser, ca 1500kr pr. dyse uten spissene har jeg fått pris på(motoren går greit nok, men nå i det siste har hvertfall en dyse fått en bra ulyd, har lyttet på samtlige med skrutrekkerskaft og det banker godt i tre av de), rustsveis i bærende konstruksjon og ellers alle hull(det er MANGE), ha ut frontruta, gjøre sveisearbeid der, da det renner vann inn i bilen i regnvær, ta ut sidevinduene bak, ta opp igjen gammelt sveisearbeid, her lekker det mye vann inn, skifte traværs bak(det er omtrent ikke gods igjen å feste multilenkarmer i), ny diff(høres ut som en buss, og lekker både på inngående aksel og ut, nye stikkaksler(bra slakk i den ene), ny hardykobling(den bak mot diffen ser ut som et garnøste) , overhaling av automatkasse(girer ikke akkurat pent for tiden), fikse rust i bærende konstruksjon foran(innfestning til bærearm), nytt stabilisatorstag(stålet er tynnslitt der foringene sitter.. Bytte bremsecalippere forran, nytt pedalstell, da mekanismen er utslitt, overhale/ny styresnekke og hjelpesnekke, nye endeledd og styredemper, 6 nye glødeplugger.. Jeg kan fortsette i det uendelige om man skal fikse alt. Multilenkarmene bak skiftet jeg for drøyt 100k siden, de må skiftes igjen. Det er så utrolig mye arbeid å få den opp å gå igjen. Den har gått utrolig langt, og det begynner den å bære preg av. Jeg skulle gitt meg for lenge siden egentlig :P Alt er slitt uansett hvor man begynner.

Jeg kan kjøpe en bil til over 100k i morgen om jeg vil, men jeg trenger ikke en så dyr bil, da jeg ikke trenger den hele året. Jeg må finne en bil med ok kilometer som ikke har vært med på eventyr som denne 124n hadde i utgangspunktet og også har vært i mitt eie. Jeg kan tenke meg at forrige eier vil være overrasket over at den enda går. Har gått mange fine E39er på finn til god pris og som ser helt originale og greie ut. Et slikt objekt hadde vært fint. Inntil videre går 124n fint, regner med å ha den ut mot høsten dersom ikke noe kritisk dukker opp.

... jeg følte mine 12 2ere på eu var ille; men nå er jeg ikke sikker lenger! :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, FredrikE24 skrev:

Overhale 6 dyser, ca 1500kr pr. dyse uten spissene har jeg fått pris på(motoren går greit nok, men nå i det siste har hvertfall en dyse fått en bra ulyd, har lyttet på samtlige med skrutrekkerskaft og det banker godt i tre av de), rustsveis i bærende konstruksjon og ellers alle hull(det er MANGE), ha ut frontruta, gjøre sveisearbeid der, da det renner vann inn i bilen i regnvær, ta ut sidevinduene bak, ta opp igjen gammelt sveisearbeid, her lekker det mye vann inn, skifte traværs bak(det er omtrent ikke gods igjen å feste multilenkarmer i), ny diff(høres ut som en buss, og lekker både på inngående aksel og ut, nye stikkaksler(bra slakk i den ene), ny hardykobling(den bak mot diffen ser ut som et garnøste) , overhaling av automatkasse(girer ikke akkurat pent for tiden), fikse rust i bærende konstruksjon foran(innfestning til bærearm), nytt stabilisatorstag(stålet er tynnslitt der foringene sitter.. Bytte bremsecalippere forran, nytt pedalstell, da mekanismen er utslitt, overhale/ny styresnekke og hjelpesnekke, nye endeledd og styredemper, 6 nye glødeplugger.. Jeg kan fortsette i det uendelige om man skal fikse alt. Multilenkarmene bak skiftet jeg for drøyt 100k siden, de må skiftes igjen. Det er så utrolig mye arbeid å få den opp å gå igjen. Den har gått utrolig langt, og det begynner den å bære preg av. Jeg skulle gitt meg for lenge siden egentlig :P Alt er slitt uansett hvor man begynner.

Uff, tror den 124en har gjort sitt.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...