Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

http://www.agderposten.no/kjop-tilgang?aId=1.1616454

Mange som har kjøpt bil hos Olsen bil som kan få seg en kjedelig overraskelse her, men det er vel kanskje greit å få luket ut trafikkfarlige biler uansett..  
PS: Artikkelen er lukket på pc, men åpen på mobil hvis noen vil lese uten abonement.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daniel80 skrev:

http://www.agderposten.no/kjop-tilgang?aId=1.1616454

Mange som har kjøpt bil hos Olsen bil som kan få seg en kjedelig overraskelse her, men det er vel kanskje greit å få luket ut trafikkfarlige biler uansett..  
PS: Artikkelen er lukket på pc, men åpen på mobil hvis noen vil lese uten abonement.

Lukket her også fra android mobil. Kan du ikke bare kopiere det mest vesentlige av teksten og lime det inn her? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier som regel å ta setet sånn at beina er i 90grader, og holder i rattet på klokken 7, så lener jeg meg heller litt frem i rundkjøringer og sånt når rattet skal beveges mye, men det er jo sånn som fungerer for meg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Hawkon88 skrev:

Jeg pleier som regel å ta setet sånn at beina er i 90grader, og holder i rattet på klokken 7, så lener jeg meg heller litt frem i rundkjøringer og sånt når rattet skal beveges mye, men det er jo sånn som fungerer for meg da..

Joda alt går så klart :) Jumpy du også? Men at man må ut av setet for å ratte det tyder på at noe er feil. Man kan holde nede på rattet ja, det er litt lettere. Men så mye torqsteer som denne har, så må man holde mer 10 og 14. Den elektriske servoen gjør at det er ninimalt med selvretur på styringen også.

Nei...neste steg for meg er å koble fra airbag, sette på 10cm rattnav spacer og montere et uoriginalt ratt. Da blir hverdagen lettere :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører ikke mye så mye varebil nå lengre, men i serviceavdelingen hvor jeg jobbet tidligere, hadde vi transit, vivaro og berlingo. Vi hadde også innleide transportere når det var ekstra høy aktivitet. Jeg kjørte også mye caravelle når jeg kjørte taxi som bijobb. Jeg fikk seriøse smerter i høyre skulder pga plasseringen av girspaken i de caravellene, med mindre jeg stilte setet rett i ryggen, la vekten på armlenet og kun brukte håndledd for å gire. Direkte tragisk! 

Fikk byttet til en s-max i stedet på taxien da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Daniel80 skrev:

http://www.agderposten.no/kjop-tilgang?aId=1.1616454

Mange som har kjøpt bil hos Olsen bil som kan få seg en kjedelig overraskelse her, men det er vel kanskje greit å få luket ut trafikkfarlige biler uansett..  
PS: Artikkelen er lukket på pc, men åpen på mobil hvis noen vil lese uten abonement.

Jeg er så glad for at jeg aldri har kjøpt bil der. De holder jo til i nabobyen og jeg har vært ofte borte og kikket på biler der, vurderte selv en F10 525d der før jeg kjøpte min 530d i Tyskland. Fikk dårlig inntrykk av bilen og ikke minst Olsen selv, så jeg droppa det. Tror nok det er mange som kommer til å få ett problem nå ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig kjedelig, men informerte han i det minste om at bilen hadde vært vrak? 

Jeg holdt på å kjøpe en E61 på Gjøvik, fant ut etter mye undersøkelser at bilen hadde vært i en stor kollisjon, dette nevnte ikke selgeren en dritt om. Droppet naturligvis kjøpet tvert, og han ble drit sur pga det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste han sa om bilens historikk var at han selv hadde hatt den, noe som ikke akkurat talte til hans fordel. Jeg og en kamerat var borte å så på den E21 323I "Alpina" som sto der, veldig strøken og fin bil. Men under den var det bensinlekkasje og rusten i kanaler og reservehjulsbrønn hadde de dekka med Tektyl, så ikke ut under...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Eneste han sa om bilens historikk var at han selv hadde hatt den, noe som ikke akkurat talte til hans fordel. Jeg og en kamerat var borte å så på den E21 323I "Alpina" som sto der, veldig strøken og fin bil. Men under den var det bensinlekkasje og rusten i kanaler og reservehjulsbrønn hadde de dekka med Tektyl, så ikke ut under...

Det er jo gøy. Skjønner ikke vitsen med å leve slik, det vil aldri lønne seg å være kjeltring i lengden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎25‎.‎01‎.‎2017 at 20.05, Evopower skrev:

Hva bmw har som veldig få andre har? Jo, perfekt ergonomisk sittestilling! 

Kjører en Jumpy varebil på jobben. Denne har en håpløs sittestilling. Plassen i seg selv er bra

Franske og italienske biler er kjent for notorisk dårlig sittestilling...Man får fort en skikkelig gorilla-stilling med krummet rygg og lange armer ved kjøring. Selv har jeg aldri eid fransk eller italiensk, så har aldri hatt en bil med dårlig seter/komfort over tid. Men en kamerat hadde for noen år siden en Opel Corsa A GSI, og den var veldig sær - pedalene var sentrert mot midten slik at man satt vinklet mot høyre mens man kjørte, ikke ulikt en del italienske biler. Hvorfor det var slik på en tysk bil er ikke godt å si, men jeg tipper at den ble konstruert som Vauxhall i England med høyreratt, og at venstreratt-kjørestillingen aldri ble prioritert skikkelig. Som igjen kanskje er et symptom på hvorfor Opel etter hvert tapte terreng når de leverte slike half ass-løsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Werther skrev:

. Men en kamerat hadde for noen år siden en Opel Corsa A GSI, og den var veldig sær - pedalene var sentrert mot midten slik at man satt vinklet mot høyre mens man kjørte, ikke ulikt en del italienske biler. 

Kjørte rally med en Corsa A gsi cup bil for noen år siden. For ei lita frisk loppe! Der snakker vi skikkelig hatchback :D Ikke luksusdråg á la A klassen med flere er i dag. Husker gasspedalen sto en del til høyre ja, men var det ikke for å gi plass til forhjulet da? Er en liten bil må man huske. Opel VAR bra. Det skjedde noe etter Kadett Gsi gikk ut av produksjon. Alt ble intetsigende og dårlig. Kun Omega holdt koken en stund, basert på litt bmw deler. De er jo på tidenes snuoperasjon om dagen, blir spennende å se hvordan det blir. De redder seg med salg av Ampera-e. Den bilen gjør jobben og redder importøren slik som Leaf gjorde for Nissan. Nye insignia ser lovende ut da, det skal den ha :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Evopower skrev:

De er jo på tidenes snuoperasjon om dagen, blir spennende å se hvordan det blir. De redder seg med salg av Ampera-e.

Opphavet var for moro skyld å så på Renault Zoe som en nr. 2 bil i helgen som var. Forhandleren har også Opel, de fikk vite at det var så mange bestillinger inne på Ampera-e at de klarer ikke å levere før i 2018 på de som bestiller fra nå av. Ampera-e er bare en rebrand av Chevrolet Bolt. Dessuten har de bøffa i3-detaljen med sideruten bak... Jeg tror likevel modellen var viktig for Opel og Opel har generelt løftet seg mye. De tilbyr idag OK pene biler til en hyggelig pris, med mye utstyr. Jeg er derimot ikke spesielt imponert over reklamen som går/gikk på TV, "Har du ikke råd til en Opel?", stygt...

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Marius2002 skrev:

 Jeg er derimot ikke spesielt imponert over reklamen som går/gikk på TV, "Har du ikke råd til en Opel?", stygt...

Jeg kjører heller en sliten E46 med rustblemmer enn en intetsigende Astra/Insignia. Jeg er sikker på at jeg får flere smil på en dag med E46en enn jeg får på et år med en random Opel...Synd å si det, men Opel vekker fortsatt nada følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...