Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

18 timer siden, E.H.D skrev:

Er det noen som har lest 7 serie testen mellom f01 og e38 på Dagbladet pluss i dag?

Jag leste den i nest siste Autofil nr03.

Hva vil du vite?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Otis skrev:

Jag leste den i nest siste Autofil nr03.

Hva vil du vite?

Personlig kunne jeg ha tenkt meg å få lest den! PDF fra db+ eller bilder fra Autofil. Spør bare pent ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11.3.2017 at 21.54, Fredrik skrev:

Takk til deg også og dette høres fornuftig ut. Diameteren på røret er ca. 40 mm så en slangeklemme virker som en god løsning.

Jeg husker at jeg en gang fikk trøbbel med kjøling på min gamle Mazda 626 fra 1989. Kjøleslangen sprakk fra radiator til termostathuset. 

Fiksen den gangen var sånn tetningsmiddel og aluminiumfolie og 2 slangeklemmer på hver side. Funka som bare det! Holdet ihvertfall i 2 uker til jeg fikk tak i ny slange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

havarerte pickup'n her lørdag, 

navara 133hk, så da skjedde jo seff standardfeilen, rådelagrene :P

titter etter ny trekkbil til under 30k og 2,5t hengervekt.

er mest opel frontera 2,2tdi eller pajero/galloper 2,5tdi, og evnt jeep cherokee 2,5tdi. på finn i den prisklassen og eu en stund

 

noen som har pros/cons på de?

 

hatt pajero før, og galloper er vell det samme egentlig,

 

mest lyst på cherokee av de da hakke prøvd de og de er tøffe :P

Endret av janerik171187
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går også med tanker om å kjøpe en trekkbil/bil til tunge tak i hverdagen. Vi skal selge huset vi bor i nå, flytte inn i nytt og bygge garasje og jeg synes det blir for voldsomt å kreve at E34en med M50B20 skal ta alle de tunge takene det kommer til å bli ;) 

Jeg lurer veldig på en Ford Excursion, de mindre japanske firehjulstrekkerne orker jeg ikke. De må gires og herjes med, grisedyre deler samt at jeg synes du får lite for pengene. For 80 000,- får jeg tak i en eu godkjent og kurrant Excursion, enten 7,3 Powerstroke diesel eller 6,8 V10 bensin. Også er det jo en skikkelig "truck", synes nå det er litt tøft også da. V10ern bruker noe vanvittig med bensin, men så merker du ikke om du har 800 kg eller 4000 kg på kroken bak. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, janerik171187 skrev:

mest lyst på cherokee av de da hakke prøvd de og de er tøffe :P

Har kjørt Chrysler Voyager 2.5TD, og den funker greit nok. Generelt virker det som en relativt driftssikker motor da jeg har sett mange Voyagere med denne motoren med høy km. Hadde heller kjørt Cherokee med italiensk motor enn en av de kjipe japanske 4x4-modellene. Grand Cherokee med Mercedes sin 2.7CRD er et fint kompromiss.

Excursion er mye bil for pengene, men det virker som flesteparten av de har mange småfeil og har blitt dårlig vedlikeholdt av slappe eiere siste årene. Personlig ville jeg heller kjøpt en 2000+ Tahoe 5.3i selv om det også der finnes en del håndverker-kjørte eksemplarer med dårlig vedlikehold. Dog er de nok lettere å leve med i hverdagen enn Excursion.    Ford Expedition er vel den som ser tøffest ut av eldre US-SUV, men de er ganske dyre og bruker relativt mye bensin.  

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var pussig, etter å ha "forsket" litt på Excursion så sies det at dette er relativt solide og feilfrie biler. Så lenge man styrer unna 6,0 liters Powerstroke (ble ikke solgt i Norge) og at 7,3 literen har fått oljeskift på hver 10 000 km. V10ern er jo dønnsolid, den motoren selger Ford fortsatt til det kommersielle markdet. Tahoe har jeg en god kjennskap til, solid og fin bil det også. Men Excursion er større og tøffere ;) Skulle liksom kjøpe meg finværsbil i år, men så ble det brått nytt hus heller. 

Ville ha kjøpt denne da, en 2001 Excursion 6,8 V10 med samme eier siden ny. Det er helt utrolig men denne har kun gått 68 000 km og ramma er helt rustfri, han har aldri kjørt den på salta veier. Selvsagt ville han ikke selge den ;) Han hadde nettopp hatt den inne på verkstedet til service, men siden de hadde salta veiene (og den står på sommerdekk) så har han latt den stå der uke til veiene er tørre igjen :) 

IMG_0010.thumb.JPG.f5aa51b5686f3c789d56e3e72acdab16.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...