Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

2 timer siden, 316 skrev:

Selger du e34?

E34en min er fredet, den skal ikke selge. Jeg er rett og slett redd for at den kommer i feil hender, ja det er kun en 520i men likevel. Den bilen har fulgt meg i en del år nå, ender nok opp med å ta med barnebarna mine på tur i denne bilen en gang i fremtiden :) 

1 time siden, Marius2002 skrev:

Og ikke E34en. Da er det kun VW e-Up som gjenstår... :) 

Neida, en F10 er vel kanskje dessverre den som er best sjans for å finne igjen ved en senere anledning, kanskje da også som G30. Jeg vet du @Fredrik 90 liker å kjøre i Europa og da er kanskje F10en den best egnede, så det er litt vurdering. Jeg vet ikke hvilken bil du får som firmabil, var det Ford Mondeo? Isåfall, hvis det er mulig, så kan jo denne brukes som turbil :) 

E34 er blitt en klassiker, og det er langt mellom fine eksemplarer, samt der er det eller blir det verdiøkning kontra en F10 som er verditap. Jeg regner med du holder oss oppdatert :D 

F10en blir nettopp fordi det er den bilen som er best å bruke på tur i Europa. Det er også bilen som egner seg best å dra til nurburgring med. Også må jeg ha en bil som flytter litt på seg, det er jeg dessverre helt avhengig av :) 

Så nå blir det til at madammen bytter ut liten UP med stor F10. Litt mer keitete for henne å kjøre og parkere, men det er hva man blir vant til. 

47 minutter siden, Fredrik skrev:

Ja... det kan være vanskelig å selge biler som man er knyttet til, men du bør selge F10'en iom. at den er lett å erstatte samt kan evt. kan overgås av en nyere modell senere. Up'en spiller vel knapt noen rolle (økonomisk) om du beholder bortsett fra at den opptar plass foran huset. E34'en er fin og sjelden så den bør du ikke selge... :)

Jeg er ikke så opptatt av hva jeg kan finne igjen, jeg ser ikke på F10en på den måten. Skulle jeg solgt denne så skulle jeg ikke hatt F10 igjen, da skulle noe annet prøves.   Tanken sånn den er per dags dato er å beholde F10en toppen ca par år til, for så å bytte den ut med en G30. 

44 minutter siden, Werther skrev:

Har du regnet på om det faktisk er lønnsomt for deg med firmabil? Du kjører vel ikke særlig mer enn 20 000km i året? Og da er det ikke nødvendigvis noen god deal med firmabil fremfor privatbil med godtgjørelse for deg. Hva slags bil snakker vi om og vet du hvor mye ekstra du vil bli trukket i skatt pr mnd?

Den beste løsningen økonomisk er uten tvil å selge 530d da den sikkert koster deg 3-4 ganger så mye pr mnd som E34en.

Jeg sparer ikke så mye på det, iallfall ikke siden jeg beholder F10en. Men jeg tenkte å prøve meg på dette å se hvordan det er, fordelen er jo at jeg disponerer en bil jeg ikke trenger å "bry meg" så mye om som med min egen. Slippe å tenke på hvor jeg skal parkere, ikke bry meg om småkjøring og som jeg til nød kan kjøre i maskinvask. 

Det blir Ford, kjører litt forskjellig nå i starten formål finne hva jeg liker. Nå har jeg kjørt S Max Vignale en god stund, nå kjører jeg Ranger Wildtrack 3,2. Skal også kjøre Kuga og den jeg har mest lyst på, Mondeo :) 

17 minutter siden, Hawkon88 skrev:

Skal du kjøpe hus, ville jeg solgt f10 og kjørt e34 til huset er kjøpt. Det er fryktelig kjipt å gå glipp av drømmehuset fordi du mangler 50-100 000 i en budrunde.

Ellers har ikke e34 med sin styresnekke spesielt godt rykte på seg når kilometerne begynner å rulle. Min tidligere e34, hadde nok 3-4cm dødgang, og det er ikke uvanlig.. spesielt ikke med småslitte foringer osv også.

e34 er uansett en godt konstruert bil som lå langt forut for sin tid når det kom til egenskaper. 

Huset er allerede kjøpt, har kjøpt det av noen andre i familien så det har ikke vært på markdet. 

Snekka på min E34 er iallfall fin, er ikke så bekymret for kostnader på denne bilen. Jeg vet hva som foregår og hva som må gjøres, det er litt av fordelene ved å eie en bil så lenge som jeg har hatt denne nå. Jeg pleier å spøke med å si at jeg har to damer jeg kjenner humøret godt på, E34en og min bedre halvdel. Begge to er stort sett på godt humør forøvrig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du uansett skal kjøpe en arbeidshest med mye plass blir kanskje en Ford Ranger i tillegg litt smør på flesk?

Med mindre dere skal få tvillinger med det første blir S-Max en relativt stor bil der man blir fraktende rundt på mye luft. Dog, hvis leasingperioden er 3 år er det for så vidt greit å planlegge litt frem i tid.  Jeg vil tro Mondeo er den som er best å kjøre både med hensyn til kjøreegenskaper og komfort av de du vurderer. Edge er også et alternativ, men de koster vel 100-150 000kr mer i utgangspunktet.

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Werther skrev:

Hvis du uansett skal kjøpe en arbeidshest med mye plass blir kanskje en Ford Ranger i tillegg litt smør på flesk?

Med mindre dere skal få tvillinger med det første blir S-Max en relativt stor bil der man blir fraktende rundt på mye luft. Dog, hvis leasingperioden er 3 år er det for så vidt greit å planlegge litt frem i tid.  Jeg vil tro Mondeo er den som er best å kjøre både med hensyn til kjøreegenskaper og komfort av de du vurderer. Edge er også et alternativ, men de koster vel 100-150 000kr mer i utgangspunktet.

Ranger kjører jeg mest for morroskyld, kul bil med Wildtrack pakka. S-Maxen er utrolig god å kjøre med Vignale pakka, sykt gode seter med massasje og ventilasjon. Men jeg håper på en Mondeo, enten Vignale eller ST line med 180 hk firehjulstrekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke prioriteringene dine.

Skulle du byttet en bil, burde rasjonelt sett kjerringa di solgt up og overtatt f10 mens du kjørte e34 og arbeidsbil (jeg antar den blir i tillegg til leasingbilen og e34)

Alternativt byttet f10 mot firmabil eller byttet up mot en mer spennende (elektrisk) småbil som feks i3.

 

Rangeren med 3,2 syns jeg er helt konge. Så utrolig deilig å kunne kjøre over alle grøfter og fortauskanter akkurat som man vil. Samtidig er det nærmest personbilkomfort.

Endret av Hawkon88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs jo hva du vil oppleve.

Selv har jeg en drøm om å kjøre på landsbyen i England, samt tur/retur nordkapp og til spania og østeuropa, spesielt Kroatia.

Med uansett, passene i de sveitsiske alpene er jo magiske for enhver bilentusiast, og du kan nok kjøre litt friere på denne tiden av året kontra om sommeren.

Sjekk hvertfall datoene for turistkjøringen på ringen når du skal forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, tambur4 skrev:

Ikke lett å selge huset heller. I dag leverte vi nøklene til huset som vi har hatt i snart 16 år. Men er jo godt å komme inn i noe helt nytt også da😊

 

20170318_134004.jpg

 

Mener jeg så noen bilder av nykåken på Facebook. Så jo bra ut da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hawkon88 skrev:

Jeg forstår ikke prioriteringene dine.

Skulle du byttet en bil, burde rasjonelt sett kjerringa di solgt up og overtatt f10 mens du kjørte e34 og arbeidsbil (jeg antar den blir i tillegg til leasingbilen og e34)

Alternativt byttet f10 mot firmabil eller byttet up mot en mer spennende (elektrisk) småbil som feks i3.

 

Rangeren med 3,2 syns jeg er helt konge. Så utrolig deilig å kunne kjøre over alle grøfter og fortauskanter akkurat som man vil. Samtidig er det nærmest personbilkomfort.

Det er jo det vi skal, selge UPen og la henne primært kjøre F10 (og E34) Jeg kjører da firmabil og E34 (og F10), samt en "arbeidsbil" som vi kun skal ha midlertidig. Fem biler biler blir for mye, derfor må vi kvitte oss med en.

Elbil er vi ferdig med, finnes ikke noe elektrisk som er spennende nok til at jeg vil legge egne penger i.

Rangern er tøff den, synes faktisk det er brukbart tak i motoren også. Det er noe med det å bare kunne dundre ut i skogen, jeg har ikke klart og dy meg. Det har blitt litt offroad light, vil være forsiktig også da det er en helt ny bil. Men det er ikke noe å si på terreng egenskapene så langt jeg har turt prøve :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok med meg en god venn til huggern idag for et gjensyn av 124n. Den står i klemme-kø vel plassert med en VW Golf under seg. Den gode vennen jeg nevnte og jeg har hatt mang en tur i denne bilen, korte og lange. Ble en halvtime med mimring.
Et godt minne var en kjøretur vi hadde i Kroatia med bilen.

Vi var i Krka Nasjonalpark hele dagen, og vendte hjemover mot Vodice på kveldinga, sola hadde begynt å gå ned og vi cruiser i åpent ubebygget landskap bestående av stein og sand med noen kratt i hist og pist.Veiene er helt jevne og snor seg mellom, opp og ned fjellene og vi var i grunn helt alene på veien. 

Så setter kameraten på en låt som kom til å bli "låta".

 

Sånn er ståa pr. nå, står i klemme-kø

D8EC5E96-73C5-4ECC-96C0-932E04B14FD4_zps

Veldig vemodig, men det er den eldste bilen som sto i vrakingskøen, så skal ikke klage!
Det var flere E39er i køen også, det er mange E39er som har fått mye dårlig vedlikehold.

Tok en skikkelig tur på motorvei for å sluke noen mil med sommerdekk i dag. Godt å ha en E39 som etter alder å dømme svært bra ut og kjører fantastisk :)

50C9D7BB-F8D6-4231-8645-3157A0D5DC66_zps

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får en virkelighetssjekk når jeg ser på bildet fra høggern. Så mange "nye og fine" biler som står på dynga allerede mens jeg har brukt dagen på å cruise rundt i en småsliten 26 år gammel Chevrolet. Det er da man skjønner at man kanskje begynner å bli i overkant sær :?

Forresten så må jeg flire litt av kulturforskjellene mellom Norge og Danmark. Århus-Fredrik med kone og barn har en bitteliten Citroen mens Arendal-Fredrik med samboer har 4 ganske voksne kjøretøy på gårdsplassen (F10, E34 og eventuelt Mondeo og Excursion). Fredrik 90 burde egentlig ha flyttet til Texas og gått rundt med cowboyhatt  :wink:

 

22 timer siden, Skare1 skrev:

Tenker og ta en roadtrip på ca 7 dager om noen uker. Har tenkt på og ta båten til Kiel og kjøre til Italia derifra. 

Noen som har noen andre forslag? :)

Jeg tenkte også å ta en tur nedover i påskeuka. Blir en snartur innom Ringen for å titte hvis det er turistkjøring der...Ellers har jeg ikke planlagt noe enda. Kanskje stoppe i Heidelberg og ta en øl eller seks. Derfra er det ikke lange biten bort til Østerrike og småveiene ned til Nord-Italia...Alpene er alltid hyggelig å farte rundt i så lenge det ikke pøsregner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, 316 skrev:

Jøss. På huggeriet her står aldri bilene med skilt på. 

Jeg stussa på det samme, aldri sett biler med skilter på hos høggern her.

14 minutter siden, Werther skrev:

Får en virkelighetssjekk når jeg ser på bildet fra høggern. Så mange "nye og fine" biler som står på dynga allerede mens jeg har brukt dagen på å cruise rundt i en småsliten 26 år gammel Chevrolet. Det er da man skjønner at man kanskje begynner å bli i overkant sær :?

Forresten så må jeg flire litt av kulturforskjellene mellom Norge og Danmark. Århus-Fredrik med kone og barn har en bitteliten Citroen mens Arendal-Fredrik med samboer har 4 ganske voksne kjøretøy på gårdsplassen (F10, E34 og eventuelt Mondeo og Excursion). Fredrik 90 burde egentlig ha flyttet til Texas og gått rundt med cowboyhatt  :wink:

Jeg tenker også litt sånn "jøss, den var ny til å stå hos høggern" Men med nærmere ettertanke så dreier det seg om 15 år gamle biler. Men en tur hos høggern her er trist, her står det masse biler som er helt ned i 3-5 år gamle. Det er biler som skal kasseres etter Olsen bil konkursen, biler som er tuklet med. Jeg får helt vondt i sjela når jeg ser en ca 2011 Audi A8 stå med masse vrak oppå seg, samt F11, nyere Golfer og masse andre nyere biler du er vant til å se på veien. Og flere skal det bli, er snakk om 1000 biler som skal sjekkes. Svigerforeldrene til min kusine har fått avskiltet deres bil, en 2008 E61 520d som etter kontroll viste seg å være satt sammen av to biler med ukjent bakgrunn. Denne er hentet av Viking og venter nå på skroting, en hel og flott bil han har stelt og vedlikeholdt i mange år..

Når det gjelder Danmark så tror jeg ikke jeg hadde hatt de bilene jeg har i dag hvis jeg hadde bodd der. Det hadde rett og slett blitt for dyrt, samt at biler som Excurison ikke finnes i Danmark (med mindre det er nordmenn på ferie). Hadde kanskje hatt en 520d, som eneste bil. Jeg er nok litt amerikansk av meg ja, skal ikke se bort ifra at jeg hadde passet godt inn i Texas. Har i grunnen alltid vært fasinert av USA, litt det der "bigger is better". Jeg har nok vært amerikaner i ett tidligere liv ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...