Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

@Gorg

Er i Bodø en snartur. Og jeg må spørre. Hva er det med denne køen fra Bodø og til Fauske? Det var jo fanden meg 5-6 kilometer med 2 felt kø! Skulle tro Bodø var en metropol med et par millioner innbyggere... 

Forresten så var Burger på bryggeri kaia helt kurant. Litt dyr, men god. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Otis skrev:

@Gorg

Er i Bodø en snartur. Og jeg må spørre. Hva er det med denne køen fra Bodø og til Fauske? Det var jo fanden meg 5-6 kilometer med 2 felt kø! Skulle tro Bodø var en metropol med et par millioner innbyggere... 

Forresten så var Burger på bryggeri kaia helt kurant. Litt dyr, men god. 

Du kjører ut av byen en fredag i rushen? :) 

Den løser seg nok opp etter Tverlandet.

Er verre enn normalt når det pågår veiarbeid med tunnelene osv. 

Du skulle ha prøvd Gatsbys 150 meter lengre sør forbi Sas hotellet! Omg de burgerne! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Marius2002 skrev:

Regner med de fleste har lest stjernekommentaren fra vaktmesteren i Tromsø, denne saken:

http://www.itromso.no/nyheter/2016/08/24/Fortviler-over-lademangel-13232419.ece#cxrecs_s

image.jpeg

:D

Hehehe... jeg hadde for mange år siden (lenge før moderne elektriske biler var "oppfunnet") en tilsvarende opplevelse med en Porsche 924 som hadde motorvarmer (enkel kolbe i motorblokken for oppvarming av kjølevannet). Jeg bodde i blokk og parkerte under kjøkkenvinduet der jeg hadde en jordet strømledning hengende fra andre etasje. Vaktmesteren truet med å klippe over strømledningen hvis han så at den var tilkoblet bilen. Jeg måtte bite det i meg den gangen, men fikk sparket vaktmesteren 3-4 år senere da jeg satt i styret for boligsameiet... :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Gorg skrev:

Du kjører ut av byen en fredag i rushen? :) 

Den løser seg nok opp etter Tverlandet.

Er verre enn normalt når det pågår veiarbeid med tunnelene osv. 

Du skulle ha prøvd Gatsbys 150 meter lengre sør forbi Sas hotellet! Omg de burgerne! 

Neida. Kjørte til Bodø. Skal til Moskenes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Fredrik skrev:

Jeg måtte bite det i meg den gangen, men fikk sparket vaktmesteren 3-4 år senere da jeg satt i styret for boligsameiet... :x

Noen ganger er hevn ganske så tilfredsstillende, selv om det foregår i det stille og er litt barnslig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutes ago, Fredrik said:

Hehehe... jeg hadde for mange år siden (lenge før moderne elektriske biler var "oppfunnet") en tilsvarende opplevelse med en Porsche 924 som hadde motorvarmer (enkel kolbe i motorblokken for oppvarming av kjølevannet). Jeg bodde i blokk og parkerte under kjøkkenvinduet der jeg hadde en jordet strømledning hengende fra andre etasje. Vaktmesteren truet med å klippe over strømledningen hvis han så at den var tilkoblet bilen. Jeg måtte bite det i meg den gangen, men fikk sparket vaktmesteren 3-4 år senere da jeg satt i styret for boligsameiet... :x

Ett sånt tilfelle tror jeg fristelsen for å sette bilen til ladding, og plassert ei gammeldags skreddersaks med metallhåndtak i veldig praktisk nærhet. Tror ærlig talt han ikke hadde prøvd seg en gang til, for 230n river bra nok :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Marius2002 skrev:

Noen ganger er hevn ganske så tilfredsstillende, selv om det foregår i det stille og er litt barnslig :D

Ja... det var ren hevnakt (likte ikke fyren), men han ble sparket fordi han jobbet svart for enkelte av beboerne i sameiet uten autorisasjon som f.eks rørlegger, elektriker etc. Jeg presset bare litt ekstra på som styremedlem fordi jeg ville si takk for sist. Når dette er nevnt hadde han objektivt sett helt rett i at man ikke kan ha div. strømledninger hengende ut av vinduer i et ganske stort sameie (det ville ha tatt seg ut om alle skulle ha gjort det... jordet utendørs strømledning eller ikke). Jeg var imidlertid ganske sikker på at han bare ville ta meg fordi jeg var ung og ganske pågående med Porsche og greier (og det var langt fra normalt på 80-tallet)... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fredrik skrev:

... ganske pågående med Porsche og greier (og det var langt fra normalt på 80-tallet)... :)

Porsche er kult. :) Det er lov å være misunnelig på andres biler og eiendom, men alt for mange klarer ikke å være glad på andres vegne. Da er den "lette" veien å være spydig eller å prøve å ødelegge. Det er dessverre en mangel på glede for andre i dagens samfunn. Om du kjøper deg en BMW E36 M3 så ville jeg unnet deg alt godt med en flott bil, eller lige så om du hadde slått deg til ro med en Toyota Auris som du liker godt, selv om den ikke hadde tiltalt meg. :)

Jeg liker godt å passe på meg selv og mitt, men når bekjente er stolt over sitt nye kjøp og så blir jeg naturligvis glad på deres vegne. Sporet litt av, men ja, treffer jeg en Porsche i trafikken så smiler jeg å tenker at det er kult noen velger slike biler. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke problemer med misunnelse fordi andre har finere biler eller større rikdom. Jeg har det som til enhver tid er best for meg og som dere som kjenner meg litt vet er det egentlig ganske mye rart. Jeg liker gamle ting som er i god stand og jeg liker i perioder litt spesielle biler (les: alt fra Ford Fiesta 1,1 mrk.II, boble med semi-automatgear, Peugeot 205 GTi, oldschool Land Rover Serie III til Citroën C4 Cactus). Felles for de aller fleste av bilene inkl. div. oldschool Porscher og MB'er er at de noen år senere har blitt kultbiler eller klassikere. Selvfølgelig må man være litt sær for å kjøre biler som andre ikke forstår verdien av, men noen av oss må jo gå foran å vise veien og det handler ikke nødvendigvis om dyre biler... :-P

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er plagsomt er når folk kjøper elbil for å spare cash, men som prøver å late som at de kjøpte bilen for å redde miljøet. Det nevner hun delvis selv: "Vi kjøpte en elbil for at det skulle være rimeligere og mer miljøvennlig..."

Samtidig mener jeg at det burde være flere ladestasjoner i tettbygde strøk. Folk som hovedsakelig småkjører kan med fordel kjøpe seg elbiler. Da burde det være mulig å lade bilene der de faktisk brukes. Ville tro at det hadde vært et bedre "klimatiltak" fra statens side enn å forbi kjøringer på diverse dager, samt donere penger til regnskogen i utlandet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, E.C. skrev:

Det som er plagsomt er når folk kjøper elbil for å spare cash, men som prøver å late som at de kjøpte bilen for å redde miljøet. Det nevner hun delvis selv: "Vi kjøpte en elbil for at det skulle være rimeligere og mer miljøvennlig..."

Samtidig mener jeg at det burde være flere ladestasjoner i tettbygde strøk. Folk som hovedsakelig småkjører kan med fordel kjøpe seg elbiler. Da burde det være mulig å lade bilene der de faktisk brukes. Ville tro at det hadde vært et bedre "klimatiltak" fra statens side enn å forbi kjøringer på diverse dager, samt donere penger til regnskogen i utlandet.

Klart, hvor mange tenker egentlig på miljøet når de kjøper el-bil? Et fåtall tror jeg. El-bil kjøper folk mest for å spare cash. Det er et gyldig grunnlag og i tettbygde strøk er det ypperlig. De burde sikkert lagt opp ladestasjoner til beboerne i bygget til de i artikkelen. Det vil nok hjelpe på attraktiviteten, men synes kommentaren fra vaktmesteren var i øverste klasse. Bygg ladestasjoner, så kan de legge til at de tenker på miljøet de også :D 

@Fredrik pris og årstall på biler er helt irrelevant i denne sammenhengen ja :)

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte lese den aktuelle artikkelen. Den dama tør jeg påstå i større eller mindre grad representerer årsaken til "vestens fall". Det mangler noe helt fundamentalt i tankeprosessen og slutningsevnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da forsvinner denne mest sannsynlig i morgen. :(

Ganske vemodig, men bilen har stått siden mars, så skal vel bli godt å bli kvitt et "problem" også. I tillegg får jeg garasjen tilbake. :)

IMG_2009_zps6bkyijul.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...