Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Et uttak tiltenk lading er jeg med på kan passe den blå kontakten. En ladestasjon derimot ser jeg på som en boks på veggen. Elbil.no har også definert ladestasjon som en boks:

https://elbil.no/lading/slik-lader-du-din-elbil/

Mens den som du har fått omtales bare som vanlig stikkontakt om jeg skjønner elbil.no rett. Her har nok installatøren "misbrukt" eller misforstått ordet ladestasjon. I mine øyne har du ikke fått produktet som ble avtalt. Ladestasjon er ladestasjon og stikkontakt er stikkontakt uansett om den er blå eller hvit med ulik IP-grad og sikring osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Jeg skal nok ikke gi meg på dette. Mener også at en ladestasjon ikke er en stikkontakt.
Jeg som kunde skal jo strengt tatt ikke lide for at et firma gjør feil i markedsføringen av et produkt de selger.
Og når ladestasjonen hadde en pris på 27.000,- så forventer man noe annet en stikkontakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎17‎.‎07‎.‎2017 at 18.56, Fredrik 90 skrev:

Tipper dette er enn sånn bil som selger litt i en liten periode, for så å forsvinne helt. Suzuki Baleno er allerede nevnt som en slik bil, kan også nevne Huyndai Accent, Chrysler Voyager,

Må faktisk forsvare Chrysler Voyager. Denne har en ufortjent dårlig rykte i Norge, og solgte meget bra i årene 1990-2002. Jeg er klar over at blant annet "Autofil" kjørte en kampanje mot dem en stund, men jeg har fulgt disse bilene i flere år på bruktmarkedet og de fremstår som solide og driftssikre bruktbiler. Spesielt biler med den italienske 2.5TD-motoren er skuddsikre og spiser lett 350 000km uten spesielle reparasjoner. Fint design har de og.

For noen år siden gikk jeg på tidenes smell og kjøpte en Suzuki Baleno på bilauksjon. Jeg forsøkte å leke Mike Brewer fra Wheeler Dealers, og gikk på en smell på en ordentlig tungsolgt Baleno - 2wd sedan med registerproblemer! :lol:

Solgte faenskapet med tap og lovte meg selv å aldri røre Suzuki eller bilauksjoner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel de første generasjonene som var værst, særlig den litt firkantede ifra starten av 90 tallet. Det var biler av ekstremt dårlig kvalitet, kjørekomfort og alt slikt var bra men de er jo ifra en litt mørk periode av amerikansks bilindustri.

Grunnen til at de solgte i bøtter og lass var fordi de fikk veldig gunstig avgift som 5 seters kombinert bil. Den gang småbarnsfamilier med barnevogn og hund faktisk kunne kjøpe seg en ny bil som faktisk dekker behovene dems. Men det fikk regjeringen slutt på selvsagt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig photobucket får seg en skikkelig smekk over fingrene, dette med at dem har deaktivert alt av photobucket opplasta bilder linka til forum som bimmers og andre tekniske fora syns eg er lavmål.  Har en ganske bra samling bokmerka tekniske tråder fra diverse forum verden over, men jammen meg er jo bortimot 60-70% av de grusa med at man må betale for å hotlinke.

I dag er jo det klart enklest å bare laste opp bilder rett på forumserveren slik som her. Arvesynden er derimot at så mange tråder lagd av folk som ikke lengre er aktive, og aldri kommer til å bygge opp igjen trådene ved å laste opp bilder til selve forumserveren slik som er vanlig i dag. Klart teksten er jo der, men er vell få plasser der ordtaket ett bilde er forteller tusen ord som i den tekniske verden.

 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er dårlig gjort at det har tilbakevirkende kraft. Men hvis photobucket lider av at de fleste laster direkte opp på forum og clouds, kan det jo være en krampetrekning når det fremdeles er juice igjen i appelsinen for pb sin del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde de f.eks. krevd $40 årlig e.l., tror jeg folk gjerne hadde betalt (da hadde jeg vurdert det selv også), men $400 tror jeg neppe det er så mange som velger å betale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja dette synes jeg er forferdelig leit, jeg har brukt Photobucket til flere av mine lange roadtripp tråder. Disse er nå helt ubrukelige, mange timers arbeid rett i vasken. Jeg hverken orker, gidder eller har tid til å rette opp i dette igjen dessverre. Jeg håper inderlig at dette slår så forferdelig feil for Photobucket at de må gi seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møtte en kar med stor vogn i går, personlig skilt på vogna også. (Kabe 1000) 

i tillegg så har jeg vært hjemom og byttet fra bil. Eldste dattera elsker denne pga skjermene i baksetet( må få kjøpt ipad holder til x5n), men far savner nok x5n. Den drar vogna bedre, til tross for omtrent samme effekt i bilene.IMG_0586.thumb.JPG.3a1dee454b18dda2edb2bdfbfd841cf8.JPGIMG_0587.thumb.JPG.0700eaf9a343d31a695f905714ad3250.JPGIMG_0585.thumb.JPG.cb6a1d024698f0bb034984c1712f8bef.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norsk vogn ser jeg (ifølge N-en på skiltet ihvertfall), og siden det ikke er mulig å få personlige skilt på henger/campingvgon (og andre ting med firesiffers skiltnummer) så har han nok jukset litt. :)

I praksis kjører han derfor med falskt skilt (evt. uten skilt), og det tror jeg ikke jeg hadde tatt sjansen på...

Det er også maks syv tegn, så kombinasjonen hadde ikke gått uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja var Norsk vogn, i alle fall norske skilter på bilen som dro.

han stod parkert på ikea furnes med det skiltet. Så mulig han har jukset litt da, hvis han ikke bytter da, men det er kanskje nok jobb bare for en liten stopp ved handletur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt opp og ned.

vogna er litt liten så dobbelsengen bak er 20cm for smal. Er vel 1.20nå. 

Noe slitsomt når minsten våkner 06.00 og vekker alle i vogna og eneste mulighet er å gå ut for å ikke vekke alle, og lite oppholdsrom i vognen. Ellers så er det helt greit. Nå er vi der svigers har vogna si fast og de har spikertelt så det hjelper godt på.

så tror neste år blir leilighet i syden i tre uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...