Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Marius2002 skrev:

Gritguardbøtte har jeg :) Prøvde noen vaskehansker, Sonax tror jeg det var, men følte ikke det var noe. Får da gå opp i kvalitet på svamp :)

 

Du får sånne megasvamper som er en del snillere mot lakken, ville gått for slike dersom du vil bruke svamp :) Har selv brukt wurth sine mest «fancy» svamper ett par ganger, de virker å fungere greit. Fant de ikke på nettbutikken deres :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Marius2002 skrev:

Du har forsåvidt rett, men som du sier selv så er det nok andre grunner :lol: Seat kan jo bli såpass billig at det blir suksess, siden det ikke er noen direkte forhandler som skal ha sin bit av kaka . Jeg mener selv(idag) at med ny bil så er litt av sjarmen å dra til forhandlere og se litt osv..

Bruktbil telles ikke, annet kapittel :)

 

Edit: Kom over en artikkel om at showroom skal være tilgjengelig i Oslo, Bergen og Trondheim. Ikke prøvekjøring, det må bestilles som vist på nettsiden. Hjelper på med showrooms i det minste. Så kanskje det går seg til likevel for Seat. 14 år har vi i Norge vært uten, sett bort fra et firma eller to som har importert selv.

Jeg er ikke helt overbevist om dette konseptet, men godt mulig det vil fungere.

Jeg er i Stavanger endel, men vet sjeldent når jeg er der før jeg er der. Har vært innom Tesla ved noen anledninger for å se på/prøve Model X, men uten avtale på forhånd har ikke det vært mulig. Når jeg så går inn på nettsiden for å bestille time kan jeg kun sende en forespørsel, så bli oppringt. Det er ikke mulig å se når det er ledig e.l. Dette resulterer i at når de endelig ringer er jeg borte fra distriktet for lengst, og når jeg ikke vet når jeg kan neste gang, kan jeg heller ikke avtale noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, scoot skrev:

Gjennom sommerhalvåret går det mest i skumkanon hjemme, men hvis det er behov for berøringsvask gjør jeg som Kenneth. Gritguard er must, og vaskehanske er genialt. Lenge siden jeg har brukt svamp ( utenom på felgene, men der har jeg pensel + felgrens så er ikke ofte jeg må gnikke nevneverdig )

Skumkanon blir kjøpt inn snart, sammen med chassisvaskeren til Kärcher som ikke produseres mer, men får tak i et nytt eksemplar likevel :)

44 minutter siden, Kennethe34 skrev:

Du får sånne megasvamper som er en del snillere mot lakken, ville gått for slike dersom du vil bruke svamp :) Har selv brukt wurth sine mest «fancy» svamper ett par ganger, de virker å fungere greit. Fant de ikke på nettbutikken deres :/

Takk, skal prøve slike svamper :)

19 minutter siden, awt skrev:

Jeg er ikke helt overbevist om dette konseptet, men godt mulig det vil fungere.

Jeg er i Stavanger endel, men vet sjeldent når jeg er der før jeg er der. Har vært innom Tesla ved noen anledninger for å se på/prøve Model X, men uten avtale på forhånd har ikke det vært mulig. Når jeg så går inn på nettsiden for å bestille time kan jeg kun sende en forespørsel, så bli oppringt. Det er ikke mulig å se når det er ledig e.l. Dette resulterer i at når de endelig ringer er jeg borte fra distriktet for lengst, og når jeg ikke vet når jeg kan neste gang, kan jeg heller ikke avtale noe.

Enig, du satte greie ord på det jeg mente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Werther skrev:

Jeg har lagt merke til at du stadig vekk kommer med drittslenging mot amerikanske truck/SUV. Du og vennene dine ser ut til å utelukkende kjøpe de mest oppbrukte bilene på markedet siden dere ikke gjør annet enn å restaurere bilene etter kjøp gjennom vennetjenester. Bare fordi du og vennene dine utelukkende kjøper bunnen av tønna behøver ikke det bety at bilene er drit. Både Tahoe og Suburban er jevnt over solide og greie brukbiler, og det kryr av biler med meget høy km på markedet. De ruster ikke mer enn tilsvarende biler på markedet.  Når du først skal gi anbefalinger får du holde tunga rett i munnen - det blir bare useriøst og pretensiøst når du anbefaler gamle HiAcer istedenfor da de som faktisk har brukt disse over tid vet at HiAce er underlegen på alt annet enn forbruk.

Jeg kjenner meg heller ikke igjen i det som han beskriver om disse bilene. Som du sier  så får man mye rart om man kjøper det som er billigst, men det gjelder alle bilmerker. Har vært borti en del av disse bilene selv, har inntrykk av at de bilene som har gått for lut og kaldt vann er dårlige. Da kan det være mye kødd med det elektriske og understell som er slitt ut. Men kjøper man en fornufig vedlikeholdt Tahoe fra 2003 og nyere så mener jeg at det ikke er så galt. Jeg ser det heller ikke som noe negativt at bilen har hatt gass anlegg, disse anleggene har egen smøring og så lenge dette er vedlikeholdt så er det ikke noe problem. Man kan kritisere enkelte løsninger på disse bilene, men man må ikke glemme at dette er biler som er billige. Nye kostet disse rundt 200 000 kr i USA, en del mer enn i Norge. Jeg merker fort når folk som ikke har greie på amcar skal kritisere, du ser det på argumentene om at alt er dårlig skrudd sammen og enkelt. Det er jo ikke akkurat sånn at en X5 fra 2003 er så forbaska mye bedre, selv om den er full av teknologi og fancy løsninger. 

Jeg var jo der for en stund siden selv, skulle ha stor og robust amerika SUV. Jeg endte opp med en Excursion fra 2002 som hadde gått 206 000 km. Dette var langt ifra den billigste, kunne lett fått en til 50 000,- med mye jobb på. Jeg valgte en til 80 000 kr, som egentelig var en god pris for en velholdt bil som er veldig fin under. Alle sa disse bilene er noe dritt, men jeg ble heller posetivt overrasket. Ting er enkelt og simpelt, men det funker. Opplevde noe feiltenning, bytta plugger og festa en coil som var litt løs så var det i orden. Det andre jeg har kosta på er kun for «forfengelighetens skyld», ikke noe som måtte gjøres. Nå har jeg kjørt ett år med den, kjempe artig bil på sin måte. Jeg ser ikke frem til den dagen den skal selges. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marius2002 skrev:

Skumkanon blir kjøpt inn snart, sammen med chassisvaskeren til Kärcher som ikke produseres mer, men får tak i et nytt eksemplar likevel :)

Takk, skal prøve slike svamper :)

Enig, du satte greie ord på det jeg mente :)

Chassisvasker til Kärcher? Da ble jeg nysgjerrig 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to... :whistle:

 

@Marius2002 Jeg bruker kun svampen til Bilnerden. Brukte forskjellige hansker tidligere og da mest Meguiars. Svampen lager mindre defekter i lakken enn alle hanskene jeg har prøvd. Og den varer lenge om du kjører grundig nok forvask og ikke mister den i bakken.

https://bilnerden.no/north-detailing-spesialsvamp

Husk å få med rabattkoden når du handler ;)

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropos vask .

Holder nå på med arbeidsbilen på jobb.

Den ble polert opp Ifjor og etter det jevnt over bare en høytrykk og avfetting .

Nå har jeg fått dagen idag og morgendagen til shine av bilen.

Desverre ikke noe før bilde men full av asfalt , ja det vanlige

Men etter en grundig vask , er jeg igang med midler som gjør at bilen skal bli blank og lettere å holde ren:

image.thumb.jpg.aa15a8fd99e76b3eab217f2b00d02ba9.jpg

Ferdig på den ene siden nå med Rupes grønn og Collinite som voks:

image.thumb.jpg.d6b635ce43fc9ca57d25f1f1e45a2b42.jpg

Deilig å ha sånne dager av og til på jobb .

image.thumb.jpg.b0bbd30ba7207382cf5aa389de91196d.jpg

Mine gamle Jula puter funker flott til en arbeidsbil 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Marius2002 skrev:

DSC_0006_zpsgukzplgi.thumb.jpg.aaf44a0d1f949cb4171b3aa6f8ec4606.jpg

Solgte kun i Norge og da var det ikke lønnsomt for Kärcher. Noen få har kanskje igjen på lager. @StigJ og @awt har vel også denne. :)

 

Jeg var også heldig å fikk tak i en av de siste 😀 Jeg er kjempe fornøyd så langt, anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...