Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Ble Kärcher K5 på tilbud til 1990,- inkl. terrassevasker idag. Var ikke den med ekstra flexi slange og trommel, men jeg overlever. Kjøpte også skumkanon fra Kärcher og Kärcher sitt skum. Jeg regner med at skummet må byttes ut til fordel for noe bedre fra Meguiars eller i den gaten. :) Chassisvaskeren kommer etterhvert!

Edit:

Oppstilt bilde for anledningen :D

IMG_20180326_143324.thumb.jpg.15e65b03856efc3d5fa162871d99a623.jpg

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Du trenger ikke å jekke opp E61, tror det skal gå på E34 også.

Må hvertfall kjøre begge bilene oppå en 2x8 og ett terassebord for å få under en jekk .

Men har null og si .

Kunne tenkt meg en sånn jeg og .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Må hvertfall kjøre begge bilene oppå en 2x8 og ett terassebord for å få under en jekk .

Men har null og si .

Kunne tenkt meg en sånn jeg og .

Det er jo ikke verre enn at vi prøver 😉 Er ikke alle jekker som går under F10en heller. Si ifra så tar vi ett shine under bilene dine 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Det er jo ikke verre enn at vi prøver 😉 Er ikke alle jekker som går under F10en heller. Si ifra så tar vi ett shine under bilene dine 👍

Ja det vil jeg Fredrik ,veldig gjerne og :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, Marius2002 said:

Ble Kärcher K5 på tilbud til 1990,- inkl. terrassevasker idag. Var ikke den med ekstra flexi slange og trommel, men jeg overlever. Kjøpte også skumkanon fra Kärcher og Kärcher sitt skum. Jeg regner med at skummet må byttes ut til fordel for noe bedre fra Meguiars eller i den gaten. :) Chassisvaskeren kommer etterhvert!

Edit:

Oppstilt bilde for anledningen :D

 

Den skumkanona til Kärcher kommer du nok til å bytte ut ganske fort, jeg og gikk på den "smellen" der nemlig. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, scoot skrev:

Den skumkanona til Kärcher kommer du nok til å bytte ut ganske fort, jeg og gikk på den "smellen" der nemlig. 8)

Jeg har studert videoer på nett og litt omtaler og håper derfor jeg vet hva jeg kjøper. Hvorfor er det et bomkjøp? :)

Den har fått mye negative tilbakemeldinger, men når man leser hva de skriver er det ikke så gale likevel. Og de på videoene forventer resultat lik berøringsvask så anser jeg testen som ugyldig. Jeg ser den kan legge mer flytende enn de til tre ganger prisen og derfor renne raskere av, men sålenge det blir skum så tenker jeg at den duger :) Det kan godt hende jeg får en "aha"-opplevelse og må bytte. Jeg får ikke testet før senere ut i påsken. :)

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg byttet ut min med MJJC fra eBay, tror jeg betalte 250kr eller noe ferdig frakta. Det var natt og dag, mye tjukkere skum som faktisk hang på bilen. Kärcher sin variant funka greit nok, men det ble ikke så mye skum som jeg forventet. Så den er nå degradert til møbelvask etc. 

 

EDIT: https://www.ebay.co.uk/itm/MJJC-Snow-Foam-Lance-with-M22-Male-Thread-Adapter-Connection/263216604236?hash=item3d48eea44c:g:7ucAAOSwGNtZwMWS 

300kr var det vist, det fulgte også med to dyser - den minste dysa funket best for meg. Tjukt og fint skum som henger leenge på bilen. 

Endret av scoot
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, MGunders skrev:

Ettersom det ble mye prat om vasking av bil i går så passer det vel med tørking av bil i dag.

Hva foretrekkes. Pusseskinn, microfiber, blades eller annet

Mikrofiber. Pusseskinn og nal drar uønskede elementer rundt på lakken og lager riper. Mikrofiber kapsler det inn mellom fibrene.

 

Jeg er veldig glad i dette. Har vel en 6-7 stk. nå.

https://bilnerden.no/gtechniq-mf2-zero-scratch-microfibre-drying-towel

 

Endret av StigJ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...