Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, tennbrikket skrev:

@Vingerei så ikke verst ut den heller. Kanskje litt for høy for min del. Kommer mye bra forslag her, passer dårlig for en som sliter med beslutninger generelt 😛 

Denne får du i to høyder, 160 som vi har og 190 mener jeg. Rais Viva heter denne modellen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Du "jobber" iallfall effektivt for å komme deg til post #1000 så raskt som mulig 😅 

Nja det har jeg egentlig ikke tenkt så mye over egentlig

Følte bare at det var god stemning her nå og ønsket å flyte litt på det så da ble det en periode med litt flere poster her enn ellers :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, E.C. said:

Nå er ikke vi på et fjortiss-forum, så nå må du gi deg.

Husker når MW2 kom ut og jeg var den kuleste i gruppa med farget navn på spillet, brukte fra ^0 til ^9 tror jeg det var på steam før enten navn eller bokstav så kom det opp som alt mellom rosa og svart ingame :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, E.C. skrev:

Nå er ikke vi på et fjortiss-forum, så nå må du gi deg.

fjortiss-forum ??

Vel, du har er poeng. Jeg er glad vi ikke bruker farger eller har bilde i signatur. Og at forumet er så ryddig og simpelt som det er.
Forøvrig var det over ingen oppfordring til farge, heller vise hvor fjortis det faktisk blir :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@tennbrikket ble du noe klokere i peisvalg? :) Som sagt, du gjør veldig lurt i å kjøpe før 1. oktober prismessig :whistle:, i tillegg har peisleverandørene hatt lite lagerførte ovner siste par årene og når det endelig så ut til å stabilisere seg så fikk de seg en knekk igjen(mulig ikke alle er berørt i samme grad), men ja, å være tidlig ute er lurt. Slutten av september-starten av oktober så skal "alle" ha, og da kan det bli litt rift om peisene og/eller ventetid på montering med mindre man skal gjøre det selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marius2002 skrev:

@tennbrikket ble du noe klokere i peisvalg? :) Som sagt, du gjør veldig lurt i å kjøpe før 1. oktober prismessig :whistle:, i tillegg har peisleverandørene hatt lite lagerførte ovner siste par årene og når det endelig så ut til å stabilisere seg så fikk de seg en knekk igjen(mulig ikke alle er berørt i samme grad), men ja, å være tidlig ute er lurt. Slutten av september-starten av oktober så skal "alle" ha, og da kan det bli litt rift om peisene og/eller ventetid på montering med mindre man skal gjøre det selv :)

Jeg ble både klokere og dummere 😛. Mye ting jeg ikke hadde tenkt på i det hele tatt. Jeg tenkte å ta meg en tur innom litt forhandlere for å innhente litt pristilbud på komplett pakke med peis og stålpipe. Spesielt siden kunnskapen er lik 0, så trenger litt veiledning til riktig peis til mitt «oppsett» 

 

personlig har jeg blitt litt betatt av 

https://www.varmefag.no/contura-556-style-gra-peisovn-med-stopejernsdor#detailed_info-additional


https://www.varmefag.no/peis-ovn/peisovn-vedovn/vedovn/contura-856-style-gra-peisovn-med-stopejernsdor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tennbrikket skrev:

Jeg ble både klokere og dummere 😛. Mye ting jeg ikke hadde tenkt på i det hele tatt. Jeg tenkte å ta meg en tur innom litt forhandlere for å innhente litt pristilbud på komplett pakke med peis og stålpipe. Spesielt siden kunnskapen er lik 0, så trenger litt veiledning til riktig peis til mitt «oppsett» 

 

personlig har jeg blitt litt betatt av 

https://www.varmefag.no/contura-556-style-gra-peisovn-med-stopejernsdor#detailed_info-additional


https://www.varmefag.no/peis-ovn/peisovn-vedovn/vedovn/contura-856-style-gra-peisovn-med-stopejernsdor

Anbefaler deg å høre godt rundt på pipe ivertfall, for der var det veldig store prisforskjeller når jeg kjøpte i fjor. Det var da stålpipe rett opp fra ovn fra 2etg og ut igjennom kaldloftet. 

Endte selv opp med Contura 35T og nordpeis isolert pipe. Må tenke litt på dette med tilluft/ventilasjon, det tror jeg du egentlig må ha uansett om du har nytt hus med balansert ventilasjon. Såg det var flere løsninger som ivertfall jeg ikke syns var så elegante med f.eks ventilasjon igjennom pipe med ekstra kanal som går ut fra pipe rett over tilslutning og så på baksiden av ovn og inn nede. 

Løste selv dette med å lage en egen kanal inne i skilleveggen mellom stue og kjøkken, slik jeg får tilluft fra kaldloftet. Kan også hente enda enklere rett fra yttervegg om du skal ha ovnen der. 

Gikk selv for klebersteinsovn med ekstra varmemagasin da jeg har vokst opp med en gammel Jøtul som var veldig travel, håper kleberstein skal balansere bra i begge ender, verken bli for varm og samtidig holde på varmen. 

https://www.varmefag.no/contura-35t-hoy-klebersteinsovn#dortype=glassdør

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   2 medlemmer

×
×
  • Opprett ny...