Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

24 minutter siden, tennbrikket skrev:

Veldig kult at det er lagd litt deksler for å minimalisere rust. Morsom videosnutt å se. 

Eg har montert RB3 settet på min Model 3, virkar som eit bra produkt. Feittlist droppa eg, blei litt for pickup for min del :) Min 2019 har ingen rust enda, skvettlappar framme er nok mykje av grunnen. Og det at eg faktisk vaskar bilen, mange Model 3 og Y går for lut og kaldt vatn hjå eigarar som skal spare på alt har eg inntrykk av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, E.C. skrev:

Sant, jeg har en 1/2" dewalt som er svær og på opp mot 1000Nm, så denne var mer på den kompakte siden. Kjøpte den i kombo med veldig korte 1/2"-kraftpiper, så da blir totallengden veldig bra, men den greide ikke caliperboltene sist så spent på hvor mye den greier.

fun fact er at jeg har tatt den storre mutteren på drivaksel med 36mm 12kant pipe på flere biler nå uten å banke ut mutteren der den låses, det med den lille m12 trekkeren. den mutteren har vell ofte 300nm++ som moment i tis ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser stadig (eller innimellom ) E36 på Finn med det jeg tror er E39-ratt.. De med multifunksjon og gigantisk airbag-deksel

Etter hva jeg kan finne ut har ikke E39 slepering(?) eller iallfall ikke samme som E36.. Jeg har hørt om retrofit men hva er greia her?

Ettersom mye mellom ratt og rattstamme antakeligvis er forandret, vil ikke OEM ratt og slepering kunne fungere uten å pøse ut feilkoder eller kan man bare bytte tilbake til et av det "gamle" rattene uten problemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Blinklys skrev:

Jeg ser stadig (eller innimellom ) E36 på Finn med det jeg tror er E39-ratt.. De med multifunksjon og gigantisk airbag-deksel

Etter hva jeg kan finne ut har ikke E39 slepering(?) eller iallfall ikke samme som E36.. Jeg har hørt om retrofit men hva er greia her?

Ettersom mye mellom ratt og rattstamme antakeligvis er forandret, vil ikke OEM ratt og slepering kunne fungere uten å pøse ut feilkoder eller kan man bare bytte tilbake til et av det "gamle" rattene uten problemer?

M-Tech III -rattet?

Fikk det på E36, E36/7 og E36/8 i tillegg til E39(E38 også??).
Veldig tidlig E39 er vel bolt-on på E36. Ellers beveger jeg meg på et felt jeg kan lite om. Under ser du to bakender, den "enkleste" passer E36, mens den andre litt senere E39. Her må folk gjerne spille inn, for jeg har ikke nok kompetanse.

IMG_4166.thumb.webp.143fbb744e9d27cc014afaf2260758c0.webp
IMG_4168.thumb.jpeg.c7b4f4010d4e3108270f897f93af5b31.jpegIMG_4169.thumb.jpeg.091dad6f07f58d877ebd28e9b36a0361.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2024 den 21.24, Ingvaldsen skrev:

milvåki kommer med oppdatering av m12 trekkeren sin, den gamle er allerede min favoritt til bilskruing. men nå har de jammen doblet momentet og beholdt samme ytre mål som er helt vilt og revolusjonerende . når har du 1 muttertrekker til egentlig alt så lenge man jobber på en personbil.

Har planer om å kjøpe meg Milwaukee M12 skralle neste gang jeg er på den planeten der borte, men spørs om ikke en slik må vurderes også.

Synes disse tingene er for høyt priset her til lands. Helt andre navn og nummer er det også, men regner med verktøyene stort sett er like(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, awt skrev:

Synes disse tingene er for høyt priset her til lands. Helt andre navn og nummer er det også, men regner med verktøyene stort sett er like(?)

Elektroverktøy av kvalitet er dyrt i Norge. Milwaukee er under samme paraply(TTI) som Ryobi og AEG. Mye av verktøyene som er produsert kommer ikke til Norge engang. Noen kan ha forskjellige navn fra f.eks. statene og være tilpasset de markeder den skal inn i selv om det er samme. Navn har også som regel en forklaring/beskrivelse.

Eksempelvis

Milwaukee FID3-502X
F tipper jeg står for Fuel eller Flex, ID - Impact Driver, - 502x - 2x 5.0Ah batteri.

Milwaukee BLID2-0x
BL- Brushless, ID - Impact Driver, 0x - naken/u/batteri

 

 

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryobi USA og Ryobi Europa er helt forskjellig, der er det helt andre verktøy virker det som.

Apropos Ryobi så har jeg sett på denne skrallen, og nå virker det som om den faktisk er å få kjøpt her og der. Jeg spurte Ryobi tidligere i år om når den kom i salg, og fikk neste år til svar. 🤯

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den var unormalt svak til å være et arbeidsverktøy, men den er kanskje tiltenkt å brukes rundt om i huset for å skru treskruer?

Ellers er jeg stadig fornøyd med min 4 år gamle 1/4 skralle med 41nm fra Milwaukee.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, awt skrev:

Ryobi USA og Ryobi Europa er helt forskjellig, der er det helt andre verktøy virker det som.

Apropos Ryobi så har jeg sett på denne skrallen, og nå virker det som om den faktisk er å få kjøpt her og der. Jeg spurte Ryobi tidligere i år om når den kom i salg, og fikk neste år til svar. 🤯

Det er mye mulig Ryobi USA er andre verktøy, det har jeg ikke greie på, likevel har vi i Europa bare en brøkdel av hva som faktisk selges over dammen. Ryobi er så som så, gressklipperen knakk sammen i år, sprø plastikk, den holdes sammen av tyvek-tape(verdens dyreste rep., men man tager hva man haver). Kantklipper og hekksaks duger enda og det samme med muttertrekkeren. Og ja… har jo den bærbare kompressoren, den er blitt alfa og omega :D ! Fungerer jo til alt fra bil til badeleker. 

IMG_6562.thumb.jpeg.27f663a4597f0b4cffe553a1247e0442.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryobi har aldri, og kommer aldri til å bli en favoritt her heller, men greit nok til trenger-ikke-så-ofte-redskaper som fugepistol, belegningsstein-kost og annet fjas.

Er riktignok veldig fornøyd med muttertrekkeren jeg har derfra, den imponerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Marius2002 skrev:

M-Tech III -rattet?

Det er det der ja, men alt jeg finner selv av info om det til E36 på nett viser til at det ikke er/ var noe multifunksjonsratt men bare et ratt..

 Det er vel 2-3 forskjellige sleperinger til E36 også? 4-polig og noe greier jeg ikke skjønner så mye av.. Men skjønner de er forskjellige så ratt ikke passer uten mods..

Men du fant bilder av helt riktig ratt og jeg ser hva du mener

Jeg personlig liker ikke det rattet så lurte mest på hvor vanskelig det ville være å bytte det ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, awt said:

Jeg tenker typisk interiørdeler og slike småting.

Tja, på enkelte ting kan det nesten være greiere med en liten slagtrekker. Av og til duger 12V-drillen til ganske mye også (om man har plass). Trenger jo ikke noe særlig moment på småting og 2-3000 rpm på både slagtrekkere og driller er merkbart raskere enn skraller med 2-500 rpm. 

Har for øvrig den større og treigere 3/8" skralla fra Milw. og den er ganske kjekk på mye, både under panseret og understell når ting først er løsnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...