Gå til innhold

Off Topic-tråden, versjon 4(?)


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Altså det er jo helt umulig å finne spesielt baklyktene til E36en, i god stand, til salgs for en "rimelig penge".. Over 1000,- for lykt + frakt (+ litt til i importavgift) er ikke en "billig penge"

Har lett i over 2mnd (begynte å lete rett etter jeg hentet bilen 7. desember), og er ikke særlig gira på å kjøpe på eBay pga de fort koster over 1000,-/ stk da..

Startet en ØK-tråd her også men om det blir like lite respons der så trenger jeg hint om hvor jeg bør kikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Marius2002 skrev:

1000 pr baklykt på E36? Og jeg som ga bort mine leftovers(hvite blink) i sin tid 🤷🏼‍♂️

Ja altså det er ingen på Finn (noen til sedan men det hjelper ikke noe).. Den mørkerøde E36en som selges i deler har jeg allerede sendt mld på, og valgt å ikke kjøpe de lyktene der :)

Så er det eBay da, når man søker på delenummer (om man ikke vil ha noe tredjeparts/reproduksjonsgreier) så koster de godt med peng.. Og frakten koster også sitt, feks fra UK og Tyskland. Så det å handle derfra er egentlig uaktuelt..

Derfor henvender jeg meg til dere her som kanskje har peiling på originale baklykter i god stand.. Altså om man ikke har selv så kanskje man vet om noen som har? Jeg begynner å gå litt lei av å lete etter disse :P

Også for å gjøre det enklere så er det 2-3 forskjellige delenummer på disse, men kanskje de er "interchangeable"? Uansett håper i det vide og brede å finne et sett med disse (og de andre orange linsene) før våren

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rune-K skrev:

Om du vil ha nye så er nok 1000 kroner lite.

Nei har egentlig ingen planer om å kjøpe helt nye lykter.. Det er ikke nødvendig, standen på bilen totalt sett, også med nye baklykter.. Nei :P

 

2 minutter siden, Rune-K skrev:

Brukte så må man nesten bare lete. Regner med att du har sjekket her. https://www.bruktdel.no eller tilsvarende i Sverige https://www.bildelsbasen.se

Ja men jeg har lett. Og jeg har lett. Når jeg endelig finner ei lykt i god stand så er det enten til sedan eller så er det feil delenummer. Om og om igjen :P

Får vel følge litt med på de to sidene der også kanskje, har vel kikket litt innom iallfall den norske siden der men uansett takk for tips/ linker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rune-K skrev:

Om du vil ha nye så er nok 1000 kroner lite. Brukte så må man nesten bare lete. Regner med att du har sjekket her. https://www.bruktdel.no eller tilsvarende i Sverige https://www.bildelsbasen.se

Du har nok rett i at nye lykter koster. 2300,- på GS ser jeg pr. lykt. Det var bruktprisen jeg stusset på, men E36 begynner å bli færre av også og bruktdeleprisene har kanskje snudd. Da jeg ga bort mine lå de til rundt 500,- flere plasser mener jeg. Hos meg tok de bare plass og en trivelig sunnmøring med en banebil ble ekstra glad. Det er 15 år siden. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Marius2002 skrev:

Du har nok rett i at nye lykter koster. 2300,- på GS ser jeg pr. lykt. Det var bruktprisen jeg stusset på, men E36 begynner å bli færre av også og bruktdeleprisene har kanskje snudd. 

Om du søker på de to delenumrene 63211387657 63211387658 på eBay iallfall, om man skal ha OEM BMW så koster det

Og om du feks søker på BMW E36 Taillight amber, så får du en del treff. Men om de er til da feks coupe/ cabrio er det fort feil delenr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbelpost, men jeg fant et sett med baklykter fra en '97 cab.. Venter på svar fra selger nå, sendte delenr og spurte hva selger mener :)

De er i UK og "seller may not ship to Norway" men det er vel det nærmeste jeg har vært å få tak i et par OEM baklykter i grei stand til en grei pris

Endret av GreenE36Cab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Lars89

Det er helt sant.. Men nå satser jeg på at det ordner seg når jeg får svar (antakeligvis på mandag), så da kan jeg avslutte det kapittelet :P

Jeg har søkt og søkt, kikket innom finndel også, men har egentlig ikke følt for å "handle" der.. Mulig det er mye enklere enn jeg tror men nå ordner det seg kanskje som sagt så det er null stress :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er av og til litt styrete å handle brukte deler, men de må jo tilpasse seg dagens samfunn etterhvert de også...

Så det har heldigvis blitt mer utbredt med "kjøp nå"-knapp så man slipper tungvinn kommunikasjon via e-post/telefon.

Handla selv noen lett brukte deler i går og det var på vei i posten etter et par timer. 

Endret av Lars89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er til tider ekstremt styrete å handle brukte deler. Jeg skulle sjekke pris hos høgger på facelift lykter. Som de fleste vet så er Hella = OE (i alle fall på det jeg er ute etter). Ett sted solgte brukte lykter dyrere enn de er nye. Et annet hadde tilsynelatende lykter for begge sider, men da jeg sendte e-post var det visst bare én igjen. Videre gikk e-posten slik:

-Kan dere sende og hva koster dette?
-Ja, vi sender. Det blir pris på vare + frakt og ekspedisjon.

*Her innser jeg at jeg må ha det inn med teskje, siden mannen oppgir meg prisen på varen som allerede står på nett, men ikke greier å oppgi frakt og ekspedisjon som ikke står på nett*

-Hvor mye blir det totalt da?
*400 spenn for å sende*

Det gadd jeg ikke. Hadde det vært begge sider så greit, men kun med én side blir det uaktuelt. Sikkert greie folk og alt det der, men vil man selge ting så bør man i 2022 effektivisere prosessen litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste butikken jeg syns virkelig har fungert godt på brukt har vert Koed. Har vert så enkelt å hive med forskjellig brukt når man alikevell skal bestille. Ofte på finndel så ender man opp med å måtte bestille fra 4 forskjellige plasser om man f.eks skal ha lykter rundt en hel bil. Prisene har frem til nå på koed også vert veldig fair, alltid vunnet med laveste budet.

Er derimot blitt endringer der også, ingen bud på deler før dem har vert på lager ei god stund uten salg og da er prisen slik man heller kjøper nytt eller på finn. Er synd, alltid brukt koed men syns det går galne vegen no. Siste store bestillingene har gått til GS etter bmwccn sin 20% rabatt på org bmw deler. Liker derimot koed sin nettbutikk bedre. 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk pratet med noen fra Koed for ikke så lenge siden. Det er visst forsikringsselskaper som kjøper en del og de er mindre nøye på pris, så lenge det er billigere enn en ny del og det fortsatt er en OE-del. På lykter har nye Hella vært billigere enn original brukt hos de også. Lykter og paneler går det nok en del av på forsikringa, så å snappe opp noe særlig billigere enn på finn kan man i grunn bare glemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...