Nyheim Skrevet Oktober 6, 2016 Share Skrevet Oktober 6, 2016 (endret) Hallo Kom over et "låvefunn" på jobb her om dagen. En gamling som hadde stående en BMW E3 3.0S i et garasjehjørne.Litt om bilen: - BMW E3 3.0S er modellnavnet, og E3 er forløperen til det vi nå kjenner som 7-serien. - M30B30 motor med dobbel forgasser - 4-trinns Getrag manuell girkasse. - Rulla ut av BMW sin fabrikk 03.1976 - #037 Fjordblau Metallic lakkfarge - Opplakkert og tectylbehandlet før lagring i 2003 - Ser nesten ny ut under, og er pen i lakken. Litt info bak kjøpet: Jeg kom over bilen hos en eldre mann som hadde kjøpt bilen i 1987. Deretter hadde bilen blitt komplett demontert, opplakkert og tectylbehandlet av firma før den ble satt til lagring i garasjen i 2003. Der i hjørnet har bilen deretter stått helt i ro, uten å vært startet engang i 13 år, frem til jeg kom å fikk øye på den. Spurte mannen om han ville selge, noe som var mulig, så jeg kjøpte bilen. Bilen er pen i lakken og meget pen på undersiden. Det negative er at bilen som sagt ikke har vært rulla 1 meter siden den ble satt til lagring, så alt må gåes gjennom for å være sikker. Motor, gir, bremser, kjøling, fôringer, etc Men, etter å ha fylt på ny bensin og prima bensinpumpa så starta bilen rett opp og gikk som ei klokke. Herlig rekke 6 lyd Har til å med kjørt litt med bilen og alt ser ut til å fungere kjempebra, men skal uansett ha en stor service på den for å være sikker. Bilen blir satt til lagring nå over vinteren, så begynner arbeidet til våren 2017. Bilen er skitten på bildene DC10931 Endret September 14, 2017 av Nyheim Marius2002, Ron Jeremy, bimmerR og 12 andre reagerte på dette 15 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Oktober 6, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 6, 2016 Slik så det ut når jeg først oppdaga bilen Bortgjemt og nedstøvet, men har stått fint og tørt. Samt et bilde etter en kjapp vask når jeg og fattern var å henta bilen. Skal få ordna en liten video av motoren Ivrig86, StigJ, Marius2002 og 9 andre reagerte på dette 12 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
santho96 Skrevet Oktober 6, 2016 Share Skrevet Oktober 6, 2016 Følger med her! Grattis med sjelden bil bil, som virker å være i bra forfatning! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Oktober 7, 2016 Share Skrevet Oktober 7, 2016 Dette blir kult! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjornarHS Skrevet Oktober 7, 2016 Share Skrevet Oktober 7, 2016 Meget artig funn dette! Blir nok å klikke seg inn på denne tråden med jevne mellomrom ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gorg Skrevet Oktober 7, 2016 Share Skrevet Oktober 7, 2016 Heldig med den der! Grattis! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RF91 Skrevet Oktober 7, 2016 Share Skrevet Oktober 7, 2016 Såg ut so eit ordentlig bra "låvefunn"! Låvefunn pleie jo som regel å stå enten nedstøva, rustne og generelt råtne inni eit hjørne på ein låve, eller so står dei nedgrodd uti skogen ein plass Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Oktober 7, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 7, 2016 (endret) 3 timer siden, santho96 skrev: Følger med her! Grattis med sjelden bil bil, som virker å være i bra forfatning! Nå, StigJ skrev: Dette blir kult! Nå, BjornarHS skrev: Meget artig funn dette! Blir nok å klikke seg inn på denne tråden med jevne mellomrom ja Nå, Gorg skrev: Heldig med den der! Grattis! Nå, RF91 skrev: Såg ut so eit ordentlig bra "låvefunn"! Låvefunn pleie jo som regel å stå enten nedstøva, rustne og generelt råtne inni eit hjørne på ein låve, eller so står dei nedgrodd uti skogen ein plass Takk for det folkens! Ja, bilen virker å være i god forfatning til å ha stått i over 13 år. Det kan vel plasseres i det øvre segementet av "låvefunn", ja hehe Endret Oktober 7, 2016 av Nyheim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwtussan Skrevet Oktober 7, 2016 Share Skrevet Oktober 7, 2016 Gratulerer med flott funn. Hvor fant du denne da å ble det en dyr opplevelse.? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Oktober 7, 2016 Share Skrevet Oktober 7, 2016 Grattis med råskap, her skal det følges Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Oktober 7, 2016 Share Skrevet Oktober 7, 2016 Oi E3 er tøffe biler! Spessielt med senk og tidsriktige felger Får vel masse hissige originalpolizei osv etter meg for å si det, men ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Oktober 7, 2016 Share Skrevet Oktober 7, 2016 Skal si .:). Ja en e3 i denne tilstanden ,finner man ikke for ofte. Dette så jo ut til å være et flott eksemplar uten tvil. Denne vil jeg tro du vil få mange fine stunder med. Veldig fin bil er e3 hvertfall . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Oktober 9, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2016 (endret) On 7.10.2016 at 16.05, bmwtussan skrev: Gratulerer med flott funn. Hvor fant du denne da å ble det en dyr opplevelse.? On 7.10.2016 at 16.41, Gabz skrev: Grattis med råskap, her skal det følges On 7.10.2016 at 18.17, DanielStance skrev: Oi E3 er tøffe biler! Spessielt med senk og tidsriktige felger Får vel masse hissige originalpolizei osv etter meg for å si det, men ja. On 7.10.2016 at 22.03, sveigis skrev: Skal si .:). Ja en e3 i denne tilstanden ,finner man ikke for ofte. Dette så jo ut til å være et flott eksemplar uten tvil. Denne vil jeg tro du vil få mange fine stunder med. Veldig fin bil er e3 hvertfall . Takk skal dere ha folkens Tøff kjerre det her ja. Det er Style 5 BBS felger, så de passer hånd i hanske på bilen. Jeg fant bilen i Målselv kommune da vi tok takst på et hus med en svær garasje. Jeg har nok gjort tidenes deal på BMW jeg noen gang kommer til å gjøre, med tanke på hvor bra stand bilen er i, og hvor billig jeg fikk den Alltid likt "låvefunn". Det jeg erger meg mest over på bilen, må være at han som eide den brukte å røyke, og det er røyka inni bilen, desverre, og i tillegg så har den stått lukket i 13 år uten å få lufta ut, så det er ingen god lukt inni bilen, så må nok ut med hele interiøret å ta en rens. Er overkommelig såklart, kan godt kjøre meg en lengre tur i bilen uten at jeg må kaste opp Endret Oktober 9, 2016 av Nyheim Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ivrig86 Skrevet Oktober 10, 2016 Share Skrevet Oktober 10, 2016 Denna så grom ut! 😁 blir kult å se hvordan den ender opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet Oktober 10, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2016 1 time siden, Ivrig86 skrev: Denna så grom ut! 😁 blir kult å se hvordan den ender opp Takk Gleder meg til eu-kontrollen, hehe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå