Gå til innhold

Tråden om nye 5-serie G30/G31


E.H.D
 Share

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, E.H.D skrev:

Og jeg ser ikke hva du mener med billig bruk av gjenvinningsmaterialer. 

Det eneste jeg finner trist med materialkvaliteten til G30, er at det per dags dato kun tilbys sensatec som "skinntrukket" dashbord. En bil som dette fortjener helt klart dashbord og dørtrekk i nappaskinn eller merino.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Saltkjelen skrev:

Det eneste jeg finner trist med materialkvaliteten til G30, er at det per dags dato kun tilbys sensatec som "skinntrukket" dashbord. En bil som dette fortjener helt klart dashbord og dørtrekk i nappaskinn eller merino.

Kan jo være det kommer med Individualprogrammet til sommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske sjelden at biljournalister ikke finner noen ting å sette fingern på. Og det er ikke bare de norske, hver eneste test jeg har sett til nå av G30 viser at ingenting negativt blir sagt om denne bilen. Det tegner jo veldig bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Otis skrev:

Jeg synes nok at dinside sin test var litt vag. For lite sammenligning med feks e-klassen. Det var litt for overfladisk. 

Jeg er litt enig :) Det vil nok uansett komme mer tester og skriverier når den kommer på veien her i landet, samt head-to-head tester mot E-klassen og A6.

Audi kommer jo med ny A6 i 2017/2018, så det blir spennende å se hvordan også denne blir opp mot G30 og E-klasse :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Marius2002 skrev:

Jeg er litt enig :) Det vil nok uansett komme mer tester og skriverier når den kommer på veien her i landet, samt head-to-head tester mot E-klassen og A6.

Audi kommer jo med ny A6 i 2017/2018, så det blir spennende å se hvordan også denne blir opp mot G30 og E-klasse :) 

Dersom nye A6 får lik interiør som de nyere modellene som har kommet ut nå som f.eks.  nye Q7 så kan jeg med hånda på hjertet si at det ikke blir så bra (i mine øyne). Audi er ikke det det en gang var. A6 4F var desidert den peneste A6'en noen gang laget, penere enn både E60 og W211. Audi nå er i mine øyne en VW i dress. :(  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Det er ganske sjelden at biljournalister ikke finner noen ting å sette fingern på. Og det er ikke bare de norske, hver eneste test jeg har sett til nå av G30 viser at ingenting negativt blir sagt om denne bilen. Det tegner jo veldig bra :) 

Det er fordi dem ikke har lov å bedømme designet, da dette er subjektivt.

Teknisk sett er nok g30 et vidunder. Derfor får den kun skryt. Den er 100 kg lettere og har et ner dynamisk understell enn f10. Mer dilldall og utstyr. Mer plass. Bedre økonomi. 

Jeg personlig liker både interiør og utseende bedre på f10, og da er ikke g30 noe jeg går av skaftet for. Mange journalister er nok enige, men har ikke lov å si det. "Den gamle var finere"....nei da får dem ikke komme å prøve bil på bmw sin regning i portugal neste gang :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, BimmerFan! skrev:

Dersom nye A6 får lik interiør som de nyere modellene som har kommet ut nå som f.eks.  nye Q7 så kan jeg med hånda på hjertet si at det ikke blir så bra (i mine øyne). Audi er ikke det det en gang var. A6 4F var desidert den peneste A6'en noen gang laget, penere enn både E60 og W211. Audi nå er i mine øyne en VW i dress. :(  

Enig. Audi som de siste 10 årene har hatt en tyngde innenfor design, og i mange tilfeller best av "de tre store tyske", har nå falt igjennom på  design. Bmw holder seg ok, audi går litt tilbake og mercedes er den store vinneren nå om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også at Audi har tapt seg design messig, de nye modellene er nærmest identiske til de utgående. Den nye A4en er forferdelig like den gamle, en pen bil og thats is. 

Når vi snakker om hvilken modell som holder seg bra mot konkurransen, der synes jeg F30 er helt imponerende. Den har fått nye konkurrenter på alle kanter, A4, C klasse, Jaguar XE og Alfa Giulia. Likevel så klarer den å vinne de fleste tester jeg ser, den vinner på at den kombinerer det beste ifra alle konkurrentene i en og samme bil. Og dette ser jeg litt av i G30 også, skarp styring som en Jaguar XF, komfortabel som en E-klasse, stilren som en A6, sikker som en S90 og dynamisk som en 5-serie. Det som er den store fordelen med BMW i forhold til sine konkurrenter er kjøredynamiken, forbruk i forhold til ytelser, valgmuligheter på utstyr og pakker samt at de i mange tilfeller er billigere enn konkurrentene. Pakk det inn i ett elegant design og sett ett kjent merkevare emblem på panseret og man har en vinner. G30 520d med 190 hk starter i pris bare noen få tusenlapper mer en Volvo V90 D3 med 150 hk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg synes også at Audi har tapt seg design messig, de nye modellene er nærmest identiske til de utgående. Den nye A4en er forferdelig like den gamle, en pen bil og thats is. 

Når vi snakker om hvilken modell som holder seg bra mot konkurransen, der synes jeg F30 er helt imponerende. Den har fått nye konkurrenter på alle kanter, A4, C klasse, Jaguar XE og Alfa Giulia. Likevel så klarer den å vinne de fleste tester jeg ser, den vinner på at den kombinerer det beste ifra alle konkurrentene i en og samme bil. Og dette ser jeg litt av i G30 også, skarp styring som en Jaguar XF, komfortabel som en E-klasse, stilren som en A6, sikker som en S90 og dynamisk som en 5-serie. Det som er den store fordelen med BMW i forhold til sine konkurrenter er kjøredynamiken, forbruk i forhold til ytelser, valgmuligheter på utstyr og pakker samt at de i mange tilfeller er billigere enn konkurrentene. Pakk det inn i ett elegant design og sett ett kjent merkevare emblem på panseret og man har en vinner. G30 520d med 190 hk starter i pris bare noen få tusenlapper mer en Volvo V90 D3 med 150 hk...

Helt enig!

Jeg synes at F30 LCI ser mye mer moderne ut enn nye A4 og jaguar XE. Det samme gjelder F10 LCI vs Jaguar XF også. Ellers må jeg si at Jaguar, i likhet med Audi ikke er det de engang var.

Noen som vet hvordan det blir med tanke på å bytte ut grillen på G30 med f.eks. en i sort farge? Mtp. at G30 nå får active grill. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, olemartin skrev:

Eneste jeg ser hvor G30 står tilbake for andre biler i samme segment, som E-serien og Tesla S, er på "autonomous driving". For det første snakker de lite om det, og de anmelderene som har nevnt noe om det er ikke videre imponert. 

En BMW skal kjøres. Bli kjørt kan man gjøre i andre uinspirerende bilmerker. Kommer aldri til å krysse av på et eneste fører assist system hvis jeg bestiller ny bil en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...