Gorg Skrevet November 14, 2017 Share Skrevet November 14, 2017 Meget tøffe oppgraderinger du har gjort i det siste 💪🏻😃 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runey Skrevet November 14, 2017 Forfatter Share Skrevet November 14, 2017 Nå, Gorg skrev: Meget tøffe oppgraderinger du har gjort i det siste 💪🏻😃 Takker, har fortsatt litt å gjøre innvendig før jeg er fornøyd, men syns eksteriøret nærmer seg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runey Skrevet Januar 2, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2018 Update 2.1.18 Vært rolig her en stund, da det ikke har skjedd så mye Men har kjøpt en Mishimoto catch can som jeg skal finne en plass til, men sliter med å finne en fornuftig ruting plassering og av slanger . Mens det prosjektet jobbes med så ble det nylig skifte av tennplugger, og i dag ble det montert ny startknapp og gloss svart ring rundt. Nye knappen Ganske enkelt å få ut hele monteringen Så ble den åpnet og ny knapp montert! Den nye ringen festes bare på utsiden av den gamle Litt dårlig bilde men alt montert sammen igjen Før Etter Litt harry er det men liker den lille biten med farge i et ellers veldig mørkt interiør Så var det og et kjapt bytte av tennplugger. De så ikke så gale ut, men jeg foretrekker å heller skifte de litt oftere fupsaker, Marius2002 og Daniel. reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Januar 2, 2018 Share Skrevet Januar 2, 2018 +10 hester med rød startknapp Neida, men så ikke så dum ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runey Skrevet Januar 2, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2018 Nå, Daniel. skrev: +10 hester med rød startknapp Neida, men så ikke så dum ut! Haha Viktig med de små detaljene Daniel. reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Januar 2, 2018 Share Skrevet Januar 2, 2018 Var litt stilig med rød knapp. Runey reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lagunilla Skrevet Januar 2, 2018 Share Skrevet Januar 2, 2018 Nå, Runey skrev: Haha Viktig med de små detaljene Syns det så tøft ut! Hvor kjøpte du? Runey reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runey Skrevet Januar 2, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2018 1 minutt siden, lagunilla skrev: Syns det så tøft ut! Hvor kjøpte du? Slo meg løs og bestilte fra IND i USA Kostet litt i frakt, men litt må man lide! lagunilla reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Januar 2, 2018 Share Skrevet Januar 2, 2018 On 14.11.2017 at 15.24, Runey skrev: Har vært lite aktivitet på meg i det siste, da det ikke har skjedd særlig mye... Men bestilte meg en catch can fra Mishimoto i dag, som jeg tenkte å montere mellom PCV ventil og innsuget Kommer også til å skje litt mer nå mot nyåret! Interessant lesning! Har akkurat hatt inne den lille raude med N14-motoren hos Bavaria etter at den begynte å gå ujevnt (regelrett jokka seg framover) og eksosen ble helt hvit. Mistenkte først gåen toppakning, men diagnose på Bavaria sa at Vanosen ikke justerte, noe som ofte skjer ved feil på registerkjede. De åpnet opp og det viste seg at registerkjedet hadde hoppet 2-3 tenner. Kjede, kjedestrammer og guider har blitt byttet av forrige eier på rundt 80k km (som følge av raslesymptomet), så alt så helt nytt ut - ingenting var ødelagt. Vi vet ikke om kjedet har strukket seg eller hva som forårsaket hoppet, men siden alt såg fint ut ble vi enige om å bytte strammeren (siden en defekt der vil gjøre at kjedet ikke holder seg stramt), og time kjedet igjen og montere alt sammen og så teste. Alt gikk fint og bilen går som den skal. Så jeg slapp unna med 6600kr i stedet for tilbudet på 27000kr for å bytte alt... Forrge eier fjernet også slangen mellom toppdeksel (PCV) og innsug og hadde i utgangspunktet på en catch can men opplevde at den frøys et par ganger om vinteren. Så det ble til at han bare satte på en albue åpen til atmosfære. Har lyst å sette på catch can igjen, men har du den andre porten på toppdekselet også som går til turboen? Har sjekket ut BSH sin catch can setup - der blokkes PCV-porten for å tvinge alt ut den andre porten, som så bypasses til en separator/catch can før luften føres videre ned til turbo. Kommer nok til å investere i det etterhvert, men vil gjerne høre dine erfaringer med Mishimoto her inne Runey reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runey Skrevet Januar 2, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 2, 2018 2 minutter siden, papertiger skrev: Interessant lesning! Har akkurat hatt inne den lille raude med N14-motoren hos Bavaria etter at den begynte å gå ujevnt (regelrett jokka seg framover) og eksosen ble helt hvit. Mistenkte først gåen toppakning, men diagnose på Bavaria sa at Vanosen ikke justerte, noe som ofte skjer ved feil på registerkjede. De åpnet opp og det viste seg at registerkjedet hadde hoppet 2-3 tenner. Kjede, kjedestrammer og guider har blitt byttet av forrige eier på rundt 80k km (som følge av raslesymptomet), så alt så helt nytt ut - ingenting var ødelagt. Vi vet ikke om kjedet har strukket seg eller hva som forårsaket hoppet, men siden alt såg fint ut ble vi enige om å bytte strammeren (siden en defekt der vil gjøre at kjedet ikke holder seg stramt), og time kjedet igjen og montere alt sammen og så teste. Alt gikk fint og bilen går som den skal. Så jeg slapp unna med 6600kr i stedet for tilbudet på 27000kr for å bytte alt... Forrge eier fjernet også slangen mellom toppdeksel (PCV) og innsug og hadde i utgangspunktet på en catch can men opplevde at den frøys et par ganger om vinteren. Så det ble til at han bare satte på en albue åpen til atmosfære. Har lyst å sette på catch can igjen, men har du den andre porten på toppdekselet også som går til turboen? Har sjekket ut BSH sin catch can setup - der blokkes PCV-porten for å tvinge alt ut den andre porten, som så bypasses til en separator/catch can før luften føres videre ned til turbo. Kommer nok til å investere i det etterhvert, men vil gjerne høre dine erfaringer med Mishimoto her inne I følge Jæger var kjedet mitt strekt seg, men kan godt være som du sier en dårlig strammer. Hadde også noen måneder før en tett vanos solenoid, uten at jeg er sikker på at det kan ha påvirket ting. Mener at på N13 så er det bare en port fra toppdekselet til innsuget, og at den andre er blokkert fra fabrikk. Jeg har ihvertfall ikke sett noen andre porter, og det jeg har sett ut i fra etk tyder på at det er slik? Har vurdert å kjøre til atmosfære, men føler at det blir litt feil Kvaliteten på catch canen er det ingenting å si på Eneste er at jeg kanskje heller ville hatt parallelle porter og ikke vinklet for mitt bruk, men det må jeg i denne omgang jobbe rundt. Planen er å designe et feste som bruker dempertårnet på førersiden. Da er eneste utfordingen slangerutingen. Da ut fra toppdeksel og inn i innsuget er det ganske store slanger, så det beste hadde vært å ha formede som går med riktige vinkler. Men må se videre på det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 2, 2018 Share Skrevet Januar 2, 2018 Se der, ja! Tøft Runey reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jimm Skrevet Januar 18, 2018 Share Skrevet Januar 18, 2018 Hvor har du kjøpt eksosen ? 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runey Skrevet Januar 18, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2018 1 minutt siden, Jimm skrev: Hvor har du kjøpt eksosen ? 😊 Bestilte fra flissundet motorservice som er norsk importør av Bastuck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jimm Skrevet Januar 18, 2018 Share Skrevet Januar 18, 2018 1 minutt siden, Runey skrev: Bestilte fra flissundet motorservice som er norsk importør av Bastuck Okok, Takk for svar 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
papertiger Skrevet Februar 19, 2018 Share Skrevet Februar 19, 2018 Har du høstet noen erfaringer fra Catch can installasjonen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå