Gå til innhold

Ingvaldsen's e39 530dat og 740D !


Ingvaldsen
 Share

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Idag var jeg tenkt ut på butikken entur å kanskje ta bilen ut på en liten rundtur samtidig siden det var nogenlunde tørre veier, temperaturen var cirka 0 grader så  webastoen ble ikke brukt på forhånd. Gikk ut å skulle starte og den kinnet bare uten noe respons, lyttet godt etter med tenning på å fant ut at begge pompene var i drift.

her må det diagnose til, både pc’en var strømtom og bilen trengte en ladning så da rusla jeg entur på biltema menst pc’n sto på lading, heldigvis gikk jeg innom clas olson først for der hadde de ctek lader.

ADEB8A57-A829-4B67-B1D2-4D8E5BEDFD40.thumb.jpeg.35b843b4088ddb3b770a24344e399bb6.jpeg

fikk koblet på alt og åpnet inpa å der var det ingen feilkoder, kinnet den menst jeg så på livedata og fikk kun 100 bar railtrykk. Avlesning av omdreininger så ut til å fungere så da må jo kam/veivsensor fungere ivertfall.  Har jo tidligere opplevd at den har vært litt tungstartet på kaldstart tidligere men da har det hele tiden Vært plussgrader, så da startet jeg webastoen å gikk inn å venta i spenning.

 

gikk ut etter 20 minutter å kom til varm kupe Og en kjølevannstemp på virka 50 grader. Prøvde igjen å startet men denne gangen startet den momentant slik den skal starte, den maler også som en katt.

livedata ser fine ut i mine øyner, har et bilde av korrigeringsverdier.. likevel så tror jeg det er bare å få bestilt nye de 3 siste injektorene som ikke bli byttet ifjord💸
84C7F7EF-C4EF-47A9-A270-3417A43F18A7.thumb.jpeg.4cf8da9e95dc341808a644a60474f94d.jpeg

til sjuende å sist ble det butikktur og en liten tur opp nummedalen uten noe slags feilslag.1C66B646-67B5-4018-BBCD-793A3848022F.thumb.jpeg.9faae2c76d381181ff2ff1e06407eb7f.jpeg

 

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Et steg inn i de voksnes rekker... neida, men det godt å ha en praktisk bil igjen. Løs subkasse blir ikke å se noen gang i en bil i mitt eie, trenger heller ikke den voldsomme lyden lengere... jeg ble like overrasket som kjøper over hvor hardt den spilte på maks siden jeg alltid har kjørt med den veldig nedstilt. Lyden er dog helt forferdelig Uten noe form for sub, det kommer en større usynlig oppgradering av lyd senere i år som ikke går på bekostning av plass.3BF306A3-EFAA-464C-B44D-2B7EF3A44A3C.thumb.jpeg.581ce9910e2f3d584c6decdd5c02dd99.jpeg

Kommer også til å skje mye med interiør nå mot våren, fargingen min bommet alt for meget så det blir bestilt farge på nytt etter skinnprøve jeg sender inn. Ellers blir det å få interiøret komplett og mer skinn.

27690FB8-97F5-4671-A692-53743F95E7D0.thumb.jpeg.59b68a4756c702427017ba4dcbc5849c.jpeg

Endret av Ingvaldsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble en aldri så liten ekspedisjon idag tøfor å hjelpe @Evenlode med rotet sitt, så da gikk turen til sørligere strøk kl. 4 idag tidlig😎

 

har jo som kjent ei mindre frisk girkasse, men går sikkert bra dette også som alle andre turene jeg har hatt med den tenkte jeg. Men da jeg kom i til slutten av nye 4-felten ved Arendal begynte det å slure noe voldsomt i 5. Gir med litt last, tenkte kanskje jeg skulle snu men som dere sikkert har sett tidligere her i tråden så vet ikke jeg hva det vil si å snu i tide...

Men jeg kom jo frem ved å benytte 4. Gir i motbakkene ! Så da ble det montering å innlastning av noen deler som tok opp plass hos Even !  Utdragbart bagasjegulv er noe som har vært høyt på lista leeenge!3A679B60-47FF-41ED-B74B-F6B4E37516C3.thumb.jpeg.77ba6252e3601ae9245312ab3b1983c8.jpeg 
fikk også tak i siste delene til hartge hjula menst jeg var i område :D 72FF02BF-DA65-4895-8227-782DA5060F22.thumb.jpeg.5e0fae520e4fd5032c565760854b1f22.jpegF355577F-2D01-435F-91E4-827820BF1130.thumb.jpeg.d5cda181718e6600344b576a5a75b167.jpeg
ellers er bilen lastet opp med dørtrekk og mittkonsoll i skinn sammen med riktig eksos til msport bil :D

08BD2A24-A01C-49FE-A87E-0EE32126CCF2.thumb.jpeg.a7b0a5e79b4ba8e685015eed29eb7a44.jpeg
 

så var det hjem igjen, kort tid etter avreise så begynner 4. Gir også å søure litt så her måtte det ikke bli brå gassing i motbakker. Første gangen jeg kjører om sørlandet er det også, så litt turist må man være.845E20DA-D16D-4813-A41E-A115D08C3B62.thumb.jpeg.131e1ad355923c1ef31bee812ba29a84.jpeg

 

det ble igrunn en grei dagstur, tripteller sto på 0 når jeg reiste idag så det ble nå en passelig tur. Tross sviktende girkasse endte forbruket på 0,65 på mila, se bort fra tallet i speedometer for det har ikke blitt nullet på leeeenge.
4120E19C-60ED-4E0C-B594-59CF1E0F9679.thumb.jpeg.1f6b33e38ba9de7c95bb554ba5039c40.jpeg
F73E95CF-AA46-4717-A0DA-F9A85321B964.thumb.jpeg.4e67c8864849bd3821b46e59517953d4.jpeg
 

ny girkasse står å venter hjemme i hjembygda  som skal inn i påska, samtidig er det endel slitedeler fra koed påtur som jeg håper kommer til påska i dagens kaos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

monterte uttrekkabart bagasjegulv i vår forrige også, dette synes jeg er kurrant oppgradering som jeg og kunne tenkt meg på den vi har nå også. ellers ser jo bilrn meget bra ut🤩 

ang girkasse problem, kan det være at der bare er litt lite olje? enda bra den berget hele veien😅  masse fine oppgraderinger hele veien her👏🏼👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Evenlode skrev:

Takker for besøk idag, @Ingvaldsen! Artig å endelig treffes. Må ikke bli første og siste gang, dette 😀

Bra bilen fungerte turen hjem, uten større problemer. Så håper jeg delene stod til forventninger 🥳  

takk selv, regner med det blir mere å hente på sikt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, viggo E34 skrev:

monterte uttrekkabart bagasjegulv i vår forrige også, dette synes jeg er kurrant oppgradering som jeg og kunne tenkt meg på den vi har nå også. ellers ser jo bilrn meget bra ut🤩 

ang girkasse problem, kan det være at der bare er litt lite olje? enda bra den berget hele veien😅  masse fine oppgraderinger hele veien her👏🏼👏🏼

girkassa har nytt filter å ny olje i riktig mengde, men om det er atf 2 som både gs og koed selger til denne i katalogen har jeg mine tvil om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du Jostein, du Jostein! Det har faktisk irritert meg litt at du ikke hadde en tråd og at vi bare fikk se bilder av bilene dine i snapshot-tråden, men sannelig lå den ikke her. :blink:

Dette ser jo unektelig bra ut, og småting som skyvbart bagasjeromsgulv og E6x nakkestøtter er jo en skikkelig innertier. Du skulle ikke fått på plass noen høyttalerdeksler fra E38 chromeline, da? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Saltkjelen skrev:

Du Jostein, du Jostein! Det har faktisk irritert meg litt at du ikke hadde en tråd og at vi bare fikk se bilder av bilene dine i snapshot-tråden, men sannelig lå den ikke her. :blink:

Dette ser jo unektelig bra ut, og småting som skyvbart bagasjeromsgulv og E6x nakkestøtter er jo en skikkelig innertier. Du skulle ikke fått på plass noen høyttalerdeksler fra E38 chromeline, da? :) 

Tenker det samme, men han er ikke så glad i den chromen innvendig😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Saltkjelen skrev:

Du Jostein, du Jostein! Det har faktisk irritert meg litt at du ikke hadde en tråd og at vi bare fikk se bilder av bilene dine i snapshot-tråden, men sannelig lå den ikke her. :blink:

Dette ser jo unektelig bra ut, og småting som skyvbart bagasjeromsgulv og E6x nakkestøtter er jo en skikkelig innertier. Du skulle ikke fått på plass noen høyttalerdeksler fra E38 chromeline, da? :) 

vell, det begynner å bli en eldre tråd nå med mye innehold :P

mangetakk ! krom blir nok uaktuelt innvendig i min, hadde jeg hatt svart interiør hadde jeg nok vurdert å fått en farge på de for å få brytning men siden jeg har tofarget interiør så blir det bare rot :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jostein :

Følger jo denne tråden og jeg må si du er flink til å få til ting ikke minst utseendemessig .Denne er akkurat sånn de skal se ut 😀

Og det virker på meg som du har en enorm tolmodighet angående skruing og dall på den .Jeg hadde klikket for lengst😅

Fin tråd og fin bil 👍👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, sveigis skrev:

Jostein :

Følger jo denne tråden og jeg må si du er flink til å få til ting ikke minst utseendemessig .Denne er akkurat sånn de skal se ut 😀

Og det virker på meg som du har en enorm tolmodighet angående skruing og dall på den .Jeg hadde klikket for lengst😅

Fin tråd og fin bil 👍👍

tolmodigheten har vell tatt slutt for 2 år siden.. men siden det er lagt idiotisk mye penger i bilen så er det forsent å snu dessverre, den ble kjøpt når jeg var " ung og dum" så det har vært MYE DYR lærdom på denne bilen. gikk fra å være skamsenka ungdomsbil til å nå bli en veldig kjørbar bil, det har sin kostnad når det er såpass mye å rydde opp i. bilen er kjørt nøyaktig 30k km siden jeg kjøpte den på våren 2017, med andre ord svindyre km :P i og med at utgiftene bare raser inn på denne så vil m5'n bli solgt for det er rett å slett ikke tid igjen til den i dette året vi er inne i, men i slike virustider så blir den nok stående å støve :P 

ellers takk for fine ord :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Ingvaldsen changed the title to Ingvaldsen's e39 530dat og 740D !

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...