Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • 5 months later...

Ser det er en stund siden det har vært aktivitet her, men jeg prøver likevel.

Hvordan er adblue forbruket? Har aldri hatt bil med dette før så dette lurer jeg litt på.

Jeg har ennå ikke fått somlet meg til å handle, har prøvd så mange forskjellige G3x nå at jeg begynner å bli forvirret. Jeg vet iallfall at det nå blir 530d eller 540d. Var lenge på 540i, følte jeg måtte ha enn slik mens de ennå lages. Men så begynte bensinen å koste 17 kr litern, litt drøyt. Skulle jeg først hatt bensin da så kunne jeg jo ha valgt en F80 M3 som jeg også har vurdert. Men så vil jeg ha firehjulstrekk, videre så er jeg jo egentelig en femmer mann så....ja.

Jeg leide en G30 530i xDrive i Tyskland, med Damper Control og Activ styring. Digga svingradiusen og måten den tok tette svinger. Men jeg merka at den lente seg mer i svingene enn hva min F10 530d med Adaptivt understell gjør. G30en hadde heller ikke samme flyten over grovt veidekke på Autobahn slik F10en med Adaptivt understell. Jeg har hørt at F10 og G30 med Adaptivt understell er to forskjellige biler å kjøre. F10en er komfortabel helt til man har prøvd G30 😉

Jeg handler heller ikke ny bil så ofte, sist var i 2013 da jeg kjøpte F10en. Den bilen har jeg digget over alt på jord, så når alle sier G30 er mye bedre så er ikke valget vanskelig. 

Hadde vært supert å fått en oppdatering hvordan eierskapet har gått i sommer og sålangt i Høst. Jeg sliter med å finne «buying guide» for G30 på nett, de er vel litt for nye ennå. Så du og Blåhvitt bloggen er de eneste med diesel sekser i G30 jeg kan se opp til og lære fra 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, flobben skrev:

Adblue er en ikke kost, du kjører 10.000 km på en tank ca og koster under 1000 lappen å fylle hvis du går for det dyreste alternativet når du fyller.

Adblue koster 7-8 kr. literen fra pumpe på truck stop, fyller opp tanken for ca. en hundrelapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
9 timer siden, BrokeBoi skrev:

Har du noen bilder av bilen din med GMP Dea felgene påmontert? 

Fyren har ikke vært aktiv her siden 2018 :P Men han lå den ut til salgs på F10/11 Gruppen i fjor (ser ikke ut til at den ble solgt) med dette bildet vedlagt.

74617655_10162468519750721_1945871414905

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Hei dere

Helt glemt av bimmers.no (beklager så mye)....
Er tilbake, og vil lese meg opp ellers på forumet, da spesielt på G3x.

Hatt bilen min nå siden den var ny høsten 2017 (er en 2018 mod).
Kjørt ca 65k og er svært fornøyd med bilen.
Litt endringer er gjort, og flere planlegges.

Skrik ut om det er noe, skal se om ikke det blir noen bilder veldig snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har bilholdet på denne vært sålangt? Har det vært noen problemer eller har alt stort sett gått bra.

Du har jo en god brukererfaring så langt med 540d, hadde vært gøy å høre andres sin erfaring med modellen. Som sagt så er der jo ikke så mange av oss med 540d, tror det går under 20 stk 540d i hele landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...