Gabz Skrevet Mars 5, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2018 Fikk byttet batteri her om dagen da det gamle omsider takket for seg i -24 grader her oppe. Hadde ladet det hele natten, gikk 1,5 gang rundt på starteren før det var strømtomt igjen, så var vel på tide med nytt. Kjørte på med Biltema. God erfaring med de fra tidligere og 4 års garanti uansett. Valgte 100Ah med 860CCA da det var det største de hadde i dette "formatet". Men ettersom bilen da startet og gikk hver dag igjen, så bestemte den seg for å lage noe annet faenskap i stedet, så da hoppet høyre framdekk av felgen mens jeg lå på motorveien helt ut av det blå.. Fikk lagt på et reservehjul foreløpig også får jeg skaffe et nytt sett med vinterhjul ila uken hvis jeg finner et greit et. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slavearbeider'n Skrevet Mars 5, 2018 Share Skrevet Mars 5, 2018 Hadde du noe særlig dekkstrekk på de da? Alle mine felger lekker luft, tydelig at style 65 felga ikke liker dekkstrekk. Kan egentlig ikke skjønne hvordan 225/45 og 245/40 kan være så vanskelig for felgen å takle. Kanskje ikke så glad i dekkstrekk org felger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mars 5, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 5, 2018 Var bittelitt strekk, ja. Er vel 225 på dem. Skjønner ikke jeg heller, men sånn gikk det visst. Går nok bare over til et sett originale E39-hjul. Ser egentlig mer ryddig ut når den er så høy uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mars 10, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2018 Fant et sett med originalhjul som hadde praktisk talt helt nye Hakka R2 dekk på (kjørt 200 mil siden nye) til hyggelig pris, så da fikk jeg lagt på de i går. Så da blir det visst original-look på denne igjen. Ser forsåvidt mye ryddigere ut enn de forrige samt at jeg nå har mye bedre dekk, så jeg er fornøyd hsd, ///M-ini95, Daniel. og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel. Skrevet Mars 10, 2018 Share Skrevet Mars 10, 2018 Gubbestuk Slavearbeider'n, Stian, Shattered og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Mars 28, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2018 Da var senk til E28 bestilt. Blir Lowtech 40/35 fjærer i første omgang også ser jeg hvordan det blir høydemessig med sommerhjulene samt hvordan det føles sammen med originale dempere. Blir det krise så satser jeg kanskje på coilovers i stedet. Sommerføret kan ikke komme fort nok! danskiii, Freakshow, BjornarHS og 1 annen reagerte på dette 4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 22, 2018 Forfatter Share Skrevet April 22, 2018 Da var det på tide å kjøre en liten oppdatering her. På fredag besøkte jeg nemlig disse to gamlingene. Og den ene skulle få våkne fra vinterdvalen sin. Koblet på batteriet og vrei om nøkkelen, startet fint! Dermed var det endelig klart for det lenge ettertraktede øyeblikket hvor jeg kunne kjøre den ut av lagring og fram i sollyset. Det første den da skulle få var en lang og god kjøretur. Ga den en god variasjon av veier og kjøring, slik at den fikk strekt på beina og jeg fikk det første skikkelige inntrykket av bilen. Og jeg satt med et glis hele veien. For en fantastisk bil dette er! Så var det tilbake og klart til litt arbeid. Tok med en kompis sin pickup og fikk plukket opp disse: Og dette: Så da var det opp på bukk med bilen. Og av med hjulene. Hjulboltene var ikke så delikate, så gikk over disse med børste og fikk ryddet dem veldig godt opp. Så var det det ut med gamle fjærer. Endelig ute: Også andre siden: Klart! Disse også. Så da var det bare å sette igang med byttet. Forskjell: En side klar for montering. Inn med seg: Og den andre tomme siden: Ble fort fylt den og. Så en matpause. Deretter ville jeg få gjort noe med en ting som har plaget meg lenge på denne, nemlig den fæle lille splitten nederst på framfangeren som var sliten og stygg. Fangerne skal etterhvert byttes ut, men tenkte å iallefall forbedre den i mellomtiden. Så da var det i gang med å pusse den ned. Klart for rustgrunning og lakk. Dekselene ved siden av tåkelysene var heller ikke så pene. Så disse fikk også et strøk lakk sammen med "splitteren". Og ble utrolig mye bedre. Før og etter litt puss og lakk: Gjør utrolig mye med helhetsinntrykket! Da det var ferdig så var det på tide å snu blikket mot understellet bak. Så da var det ut med bagasjeromsinnredningen. Også kasta jeg inn en kompis som er en del mindre enn meg for å få ut mutterne til topplagrene bak da disse satt litt klumsete til. Og etter myye krangling med bilen så var bakdemperne ute også. Meeen disse bakdemperne var helt kaputt og trenger utskifte. Så bestilte nye dempere og tårnlagre bak, samt stabstag-leddene foran som ble skadet under demontering/montering. Demperne og lagrene foran er i grei stand foreløpig men byttes også ut på sikt. Så, fram til det kommer i posten så får denne stå og slappe av i bukken litt til. Freakshow, tennbrikket, Thundercoil og 6 andre reagerte på dette 9 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fxslin Skrevet April 22, 2018 Share Skrevet April 22, 2018 Dette blir så bra! Er du tilbake i lokalområdet nå? Planer for mx’ en i år? Bare cruise? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BjornarHS Skrevet April 22, 2018 Share Skrevet April 22, 2018 Blir spennendes å følge framgangen på e28en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet April 22, 2018 Share Skrevet April 22, 2018 Bra jobbet. Gleder meg til flere bilder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet April 22, 2018 Share Skrevet April 22, 2018 Dette blir bra! Hvor mye senker settet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 22, 2018 Forfatter Share Skrevet April 22, 2018 @fxslin Takker! Ikke riktig enda, er bare mye nedom her for tiden. Burde vel være ferdig der oppe rundt midten av mai, tenker jeg. Og så snart jeg er ferdig der så selger jeg E39 og henter ut MX5 Ikke så mye planer for den i år, egentlig. Har liggende spacere og nye speil til den, også skal jeg få byttet slavesylinderet til clutchen, oppgradere clutchslangen der til stålomspunnet, også bytte heater core. Men utenom det så blir det nok best bruk av den bare, ja. @BjornarHS Hyggelig at du følger med! Tror det kan bli veldig bra dette @Thundercoil Takk takk! @danskiii Takk! 40 foran og 35 bak. fxslin, BjornarHS og danskiii reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow Skrevet April 22, 2018 Share Skrevet April 22, 2018 e28´n blir nok bra tenker jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet April 23, 2018 Forfatter Share Skrevet April 23, 2018 Tenker jeg og Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fxslin Skrevet April 23, 2018 Share Skrevet April 23, 2018 On 4/22/2018 at 10.21, Gabz skrev: byttet slavesylinderet til clutchen, oppgradere clutchslangen der til stålomspunnet Dette står også på min todo liste for Z3M'en. Sliter litt med at den blir litt tricky ved mye aktiv kjøring. (kjent problem for mange tenker jeg på disse bilene). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå